“In de kelders van de geschiedenis.”
Beoordeling van Torture Museum Oude Steen

Torture Museum Oude Steen
Geclassificeerd als nr. 18 van 153 dingen om te doen in Brugge
Nuttige informatie: Rolstoeltoegang, Activiteiten voor oudere kinderen, Trappen / lift, Toiletten, Parkeergelegenheid kinderwagens
Attractiegegevens
14 april 2017 beoordeeld

Een reis door de geschiedenis van het folteren. Originele foltertuigen worden tentoongesteld waarbij ook de techniek van het folteren wordt beschreven. Je maakt een reis van het oude egypte tot de recente geschiedenis met het laatste gebruik van de guillotine. Een aanrader maar niet voor gevoelige zielen.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 april 2017

Dag Pascale,

Bedankt voor je bezoek aan het museum.
Ik kan zien dat je iemand bent met een brede interesse en open cultuur.
Dat maakt het leven zo interessant.
Hopelijk tot ziens in De Oude Steen.

Hartelijke groeten

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Torture Museum Oude Steen
Bekijk de nieuwste beoordelingen

31 maart 2017 beoordeeld

Dit museum is zeker de moeite waard om te bezoeken. Het geeft je een overzicht van welke verschrikkelijke foltertoestellen er in het verleden gebruikt werden.

Het museum is niet heel groot, maar toch zijn geld waard.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 3 april 2017

Dag M,

De goeie ouwe tijd was inderdaad niet steeds zo goed voor iedereen en geweld, foltering en wreedheid waren dagelijkse kost.
Bedankt voor je appreciatie en goedkeuring.
Tot binnenkort.
Met vriendelijke groeten.

26 maart 2017 beoordeeld

Je wandelt voorbij dit huis, maar de schitterende angstaanjagende muziek trekt je aandacht, de Tripadvisor stickers overvallen je. En je neemt het risico en betaalt 8Euro voor het museum. Als je niet alle plaatjes leest bent je er buiten op minder als 10min. Ik had er meer van verwacht. Een juiste prijs had 5Euro geweest

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 27 maart 2017

Dag Seba,
Je gaat inderdaad niet verloren lopen in ons museum, en als je er onderdaad doorloopt ben je buiten op een 10/15 minuten. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling
Het opzet van het museum is om de bezoeker een overzicht te geven van de verschillende verschrikkelijke foltertuigen en folteringen die bestonden door de eeuwen heen en daarbij uit te leggen waarom werd gefolterd, wie werd gefolterd en wanneer en waarom een eind werd gemaakt aan de foltering als wettelijk instrument.
Duizenden voor jou hebben zulks beleefd en geapprecieerd.
Het museum bezoeken zonder het lezen van de verstrekte informatie op de "plaatjes" is
net als een opera van Puccini bijwonen met een walkman op je hoofd. En dat lijkt me geen goed idee.
Ik zou zeggen zoek je ticket en kom nog eens terug, je zult zien.
Met vriendelijke groeten.

8 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Foltertuigen uit de middeleeuwen.
Waaronder de top tien gruwelijkste duidelijk worden weergegeven.
Van The Saw, The garrotte, The pear, The inquisitional chairs tot Juda's Cradle...

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 maart 2017

Dank je Wesley.
Zoals je hebt gezien zijn er een paar foltertuigen in de collectie die je nergens terug ziet.
Beste groeten en tot ziens .

7 maart 2017 beoordeeld

Je daalt een trap af en komt terecht in kleine ruimtes met allerlei martelwerktuigen. Zoals ik begreep, was het vroeger een gevangenis.

Vele martelwerktuigen kende ik al (via internet of andere musea). Toch heb ik me verbaas over enkele werktuigen die ik nog niet had gezien. Ook uit andere werelddelen. Wat hebben de personen die de martelingen hebben ondergaan toch geleden. Veel informatie bij elk object.

Voor mij was het na twee zalen iets teveel om alles nog te lezen en heb ik alleen nog de objecten bekeken.
Zeker een bezoekje waard.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 maart 2017

Dag Mreis,

Ik lees dat je geïnteresseerd bent in ons museum.
Spijtig dat je niet alles hebt kunnen lezen; Moet je zeker overdoen. Gelet op je interesse voor het onderwerp heb je anders iets gemist.
Bedankt alvast voor je goede review en kom gerust af.

Beste groeten

Reizigers die Torture Museum Oude Steen bekeken, bekeken ook

In Torture Museum Oude Steen geweest? Deel je ervaringen!