“De oude steen”
Beoordeling van Torture Museum Oude Steen

Torture Museum Oude Steen
Geclassificeerd als nr. 18 van 154 dingen om te doen in Brugge
Nuttige informatie: Rolstoeltoegang, Activiteiten voor oudere kinderen, Toiletten, Parkeergelegenheid kinderwagens, Trappen / lift
Attractiegegevens
8 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Foltertuigen uit de middeleeuwen.
Waaronder de top tien gruwelijkste duidelijk worden weergegeven.
Van The Saw, The garrotte, The pear, The inquisitional chairs tot Juda's Cradle...

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 maart 2017

Dank je Wesley.
Zoals je hebt gezien zijn er een paar foltertuigen in de collectie die je nergens terug ziet.
Beste groeten en tot ziens .

Schrijf een beoordeling

7 maart 2017 beoordeeld

Je daalt een trap af en komt terecht in kleine ruimtes met allerlei martelwerktuigen. Zoals ik begreep, was het vroeger een gevangenis.

Vele martelwerktuigen kende ik al (via internet of andere musea). Toch heb ik me verbaas over enkele werktuigen die ik nog niet had gezien. Ook uit andere werelddelen. Wat hebben de personen die de martelingen hebben ondergaan toch geleden. Veel informatie bij elk object.

Voor mij was het na twee zalen iets teveel om alles nog te lezen en heb ik alleen nog de objecten bekeken.
Zeker een bezoekje waard.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 maart 2017

Dag Mreis,

Ik lees dat je geïnteresseerd bent in ons museum.
Spijtig dat je niet alles hebt kunnen lezen; Moet je zeker overdoen. Gelet op je interesse voor het onderwerp heb je anders iets gemist.
Bedankt alvast voor je goede review en kom gerust af.

5 maart 2017 beoordeeld

Klein maar zeer leuk museum waar men meer te weten komt over de "vindingrijkheid" van de mensen in de middeleeuwen om een bekentenis los te krijgen van een (on)schuldig iemand !!!

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 maart 2017

Klein maar fijn, ons museum, dank je wel.
Er was evenwel nog iets kleiner en fijner te zien , ergens..van een Vlaamse hand.
Iets wat normaal niet wordt getoond.
Weet je wat ik bedoel?

18 januari 2017 beoordeeld

Dit museum vond ik zeer leerrijk.
Dit soort museums vind ik beter dan al de interactieve museums in brugge.
een van de weinige museums die nog echte authentieke dingen tentoonstelt
de teksten , foto's en werktuigen leggen je precies uit hoe het was om in de schoenen van een crimineel uit de middeleeuwen te staan, ik zou het alleszins nog eens gaan bekijken .Daarbij vond ik deze leuker en interessanter dan het soortgelijke museum in Amsterdam.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 22 januari 2017

Dag Jan,

Dank je wel voor je enthousiaste appreciatie bij het bezoek aan het Torture museum.
Natuurlijk ben je steeds welkom, we werken continu aan nog meer en betere voorstellingen.

7 januari 2017 beoordeeld

Klein museum waar verschillende foltertuigen staan opgesteld. Prijs en grootte van het museum doen het geheel eerder aan als een toeristenval. Leuk om te griezelen met kinderen onder de 10, voor de rest zou ik het museum mijden ...

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 januari 2017

Koen,
Toch een kleine rechtzetting.
Wanneer je een museum bezoekt met als thema foltering door eeuwen heen is het me dunkt normaal dat je foltertuigen aantreft ... tenzij je niet wist waaraan je begon.

Naast de verschillende toestellen waarmee gedurende eeuwen werd gefolterd en geëxecuteerd wordt er in de tentoonstelling gestreefd naar een informatieve benadering die de bezoeker moet in staat stellen zich een idee te vormen hoe misdaad en bestraffing in de middeleeuwen werden gepercipieerd en hoe de maatschappij en het overheidsapparaat daarmee omgingen ter vrijwaring van hun waarden en veiligheid. En het ging er soms heel streng aan toe, geloof me.
Interessant thema me dunkt voor.. geïnteresseerden.
Als je echter wil griezelen ben je jammer genoeg aan het verkeerde adres vrees ik en begrijp ik je teleurstelling.
Beste groeten.

Reizigers die Torture Museum Oude Steen bekeken, bekeken ook

In Torture Museum Oude Steen geweest? Deel je ervaringen!