“Klein maar fijn !!!”
Beoordeling van Torture Museum Oude Steen

Torture Museum Oude Steen
Geclassificeerd als nr. 18 van 153 dingen om te doen in Brugge
Nuttige informatie: Parkeergelegenheid kinderwagens, Rolstoeltoegang, Activiteiten voor oudere kinderen, Trappen / lift, Toiletten
Attractiegegevens
5 maart 2017 beoordeeld

Klein maar zeer leuk museum waar men meer te weten komt over de "vindingrijkheid" van de mensen in de middeleeuwen om een bekentenis los te krijgen van een (on)schuldig iemand !!!

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 maart 2017

Klein maar fijn, ons museum, dank je wel.
Er was evenwel nog iets kleiner en fijner te zien , ergens..van een Vlaamse hand.
Iets wat normaal niet wordt getoond.
Weet je wat ik bedoel?

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Torture Museum Oude Steen
Bekijk de nieuwste beoordelingen

18 januari 2017 beoordeeld

Dit museum vond ik zeer leerrijk.
Dit soort museums vind ik beter dan al de interactieve museums in brugge.
een van de weinige museums die nog echte authentieke dingen tentoonstelt
de teksten , foto's en werktuigen leggen je precies uit hoe het was om in de schoenen van een crimineel uit de middeleeuwen te staan, ik zou het alleszins nog eens gaan bekijken .Daarbij vond ik deze leuker en interessanter dan het soortgelijke museum in Amsterdam.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 22 januari 2017

Dag Jan,

Dank je wel voor je enthousiaste appreciatie bij het bezoek aan het Torture museum.
Natuurlijk ben je steeds welkom, we werken continu aan nog meer en betere voorstellingen.

7 januari 2017 beoordeeld

Klein museum waar verschillende foltertuigen staan opgesteld. Prijs en grootte van het museum doen het geheel eerder aan als een toeristenval. Leuk om te griezelen met kinderen onder de 10, voor de rest zou ik het museum mijden ...

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 januari 2017

Koen,
Toch een kleine rechtzetting.
Wanneer je een museum bezoekt met als thema foltering door eeuwen heen is het me dunkt normaal dat je foltertuigen aantreft ... tenzij je niet wist waaraan je begon.

Naast de verschillende toestellen waarmee gedurende eeuwen werd gefolterd en geëxecuteerd wordt er in de tentoonstelling gestreefd naar een informatieve benadering die de bezoeker moet in staat stellen zich een idee te vormen hoe misdaad en bestraffing in de middeleeuwen werden gepercipieerd en hoe de maatschappij en het overheidsapparaat daarmee omgingen ter vrijwaring van hun waarden en veiligheid. En het ging er soms heel streng aan toe, geloof me.
Interessant thema me dunkt voor.. geïnteresseerden.
Als je echter wil griezelen ben je jammer genoeg aan het verkeerde adres vrees ik en begrijp ik je teleurstelling.
Beste groeten.

6 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Interessant om alle werktuigen te zien. Maar volgens mij is niet alle informatie correct. Verder is de informatie oppervlakkig en wordt deze meerdere keren herhaald.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 januari 2017

Hi Peter,
Een beetje kritiek is steeds welkom maar de informatie is wel correct.
Het is mogelijk dat sommige bronnen verschillen van mening maar toch;
Laat me weten wat volgens hou niet correct is en ik zal het je aantonen.
Oppervlakkig?? Met de gepresteerde teksten en tijdlijnen proberen we in te dringen in de
geschiedenis , de perceptie van justitie un de diverse maatschappijen en de psyche van de mens die foltering en geweld sinds eeuwen met zich meedraagt.
Off course , you need two to tango.
Onze mail is je bekend, steeds open voor correspondentie.
Mvg

6 januari 2017 beoordeeld

Aan de hand van tekst, foto's, schilderijen, poppen, nagemaakte taferelen,...krijgt men een goed idee over folteringen

Dag Epicurus,

Bedankt voor je bezoek en appreciatie.
Hopelijk tot binnenkort.

Reizigers die Torture Museum Oude Steen bekeken, bekeken ook

In Torture Museum Oude Steen geweest? Deel je ervaringen!