“Toeristenval ...”
Beoordeling van Torture Museum Oude Steen

Torture Museum Oude Steen
Geclassificeerd als nr. 18 van 153 dingen om te doen in Brugge
Nuttige informatie: Trappen / lift, Activiteiten voor oudere kinderen, Rolstoeltoegang, Toiletten, Parkeergelegenheid kinderwagens
Attractiegegevens
7 januari 2017 beoordeeld

Klein museum waar verschillende foltertuigen staan opgesteld. Prijs en grootte van het museum doen het geheel eerder aan als een toeristenval. Leuk om te griezelen met kinderen onder de 10, voor de rest zou ik het museum mijden ...

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 januari 2017

Koen,
Toch een kleine rechtzetting.
Wanneer je een museum bezoekt met als thema foltering door eeuwen heen is het me dunkt normaal dat je foltertuigen aantreft ... tenzij je niet wist waaraan je begon.

Naast de verschillende toestellen waarmee gedurende eeuwen werd gefolterd en geëxecuteerd wordt er in de tentoonstelling gestreefd naar een informatieve benadering die de bezoeker moet in staat stellen zich een idee te vormen hoe misdaad en bestraffing in de middeleeuwen werden gepercipieerd en hoe de maatschappij en het overheidsapparaat daarmee omgingen ter vrijwaring van hun waarden en veiligheid. En het ging er soms heel streng aan toe, geloof me.
Interessant thema me dunkt voor.. geïnteresseerden.
Als je echter wil griezelen ben je jammer genoeg aan het verkeerde adres vrees ik en begrijp ik je teleurstelling.
Beste groeten.

Schrijf een beoordeling

6 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Interessant om alle werktuigen te zien. Maar volgens mij is niet alle informatie correct. Verder is de informatie oppervlakkig en wordt deze meerdere keren herhaald.

dirk b, Eigenaar van Torture Museum Oude Steen, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 januari 2017

Hi Peter,
Een beetje kritiek is steeds welkom maar de informatie is wel correct.
Het is mogelijk dat sommige bronnen verschillen van mening maar toch;
Laat me weten wat volgens hou niet correct is en ik zal het je aantonen.
Oppervlakkig?? Met de gepresteerde teksten en tijdlijnen proberen we in te dringen in de
geschiedenis , de perceptie van justitie un de diverse maatschappijen en de psyche van de mens die foltering en geweld sinds eeuwen met zich meedraagt.
Off course , you need two to tango.
Onze mail is je bekend, steeds open voor correspondentie.
Mvg

6 januari 2017 beoordeeld

Aan de hand van tekst, foto's, schilderijen, poppen, nagemaakte taferelen,...krijgt men een goed idee over folteringen

Dag Epicurus,

Bedankt voor je bezoek en appreciatie.
Hopelijk tot binnenkort.

Beste groeten

5 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Echt heel leuk met al die spullen etc..
Ik hou niet van museums ..
Maar deze museum was leuk , aangenaam en zeker om het nog eens te zien ! Intressante dingen dat je daar kunt zien

Dar doet nu echt eens plezier , iemand die re voor uitkomt niet van musea te houden en die toch een aangename tijd heeft doorgebracht in het Torture museum.
Zulks wijst erop dat je iemand bent die wil onderzoeken zonder de geijkte paden te bewandelen.
Tof!!

Beste groeten

4 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ook helemaal niet duur, 10€ voor 2 studenten. Is zoals de naam zegt een folter museum, staan enkel foltertuigen vanuit de middeleeuwen. Heel leuk gepresenteerd ook met wassen beelden. Tof!

Hi Robin,
Studenten zijn een fijne doelgroep en zijn over het algemeen zeer geïnteresseerd in de geschiedenis van foltering en justitie. Jij ook zie ik.
De toekomst ligt bij jullie om een goede samenleving te verzekeren de komende decennia.
Bedankt voor je bezoek , ik hoop dat je veel reclame maakt.

Reizigers die Torture Museum Oude Steen bekeken, bekeken ook

In Torture Museum Oude Steen geweest? Deel je ervaringen!