“Mooi en verleidelijk terras, maar dat is dan ook het enige positieve ..”
Beoordeling van Brasserie Uilenspiegel

Brasserie Uilenspiegel
Reserveren met
Brasserie Uilenspiegel is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 620 van 794 Restaurants in Brugge
Keukens: Belgisch
Beschrijving: Brasserie Uilenspiegel is gehuisvestigd in een karaktervol 19e eeuws pand gelegen langs de Groenerei. Hier kan u genieten van typische Vlaamse en Franse gerechten en lekkere Belgische bieren inclusief het eigen huisbier Uilenspiegel. Het groot zuidgericht terras biedt een mooi zicht op de Groenerei en ook binnen in de brasserie of bar (met kachel en window bar) is het gezellig dineren. Boven bevindt zich ook een privé zaaltje ideaal voor groepen of feestjes/vergaderingen. De brasserie is open van 11u30 tot 22u (keuken tot 21u30).
11 oktober 2017 beoordeeld

Het terras naast het water is schitterend voor een drankje of dessert, maar voor eten zijn er toch veel betere plaatsten. Niet zozeer de kwaliteit van de ingrediënten viel tegen, maar vooral de manier van presenteren en het ontbreken van smaak. De salade maison bv wordt opgediend in een hoog smal bord en je ziet niets anders liggen dan een hoop hesp & zalm. De salade moet je gaan opgraven want deze zit helemaal onderaan en veel meer dan wat sla en tomaat zit er ook niet in - ik miste hier toch vooral smaak.
De garnaalkroketten waren beter, maar ja dat is ook niet moeilijk;
Het interieur - als je naar het toilet gaat - is troosteloos. Binnen eten is hier geen optie.

20 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het zicht is er prachtig, lekker genieten vd zon en de rust.
Ik bestelde een vispannetje, de vis was vreselijk droog en lag in een dikke kaassaus die meer rekker dan saus was, echt niet lekker. Bij het afruimen, ja we moesten zo vlug mogelijk moven, werd er niet gevraagd of het lekker was, gewoon weg en zo snel mogelijk betalen.
De kindergerechten waren ok.
Best ook met de kaart betalen want de ober kon toevallig aan 3 tafels nt teruggeven.
Een typisch toeristenrestaurant jammergenoeg.

21 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De locatie vh restaurant is het enige positieve aan ons bezoek.
Blijkbaar heb je tegenwoordig geen diploma meer nodig om achter een fornuis te staan of het moet echt wel triestig gesteld met de koksopleidingen...
1. Lasagne: eerst een liter vet moeten afscheppen om vervolgens te merken dat er nauwelijks lasagne blaadjes inzaten. Was eigenlijk een zeer vettige bolognaise saus.
2.croque madame: hoe moeilijk kan het in godsnaam zijn om een croque te bakken. Het brood was één vettige boel, nauwelijks gebakken waardoor het een vetspons was waar bij elke hap het vet je mond inliep.
3. Steak peperroomsaus: je moet als kok echt geen schaamte hebben als je geschifte peperroom durft te serveren!!!!

Volgens mij 3 gerechten die tot de basis behoren van een opleiding, als dit nog niet lukt...
Ons land mag gezien worden als een culinair paradijs, jammer dat etablissementen als Uilenspiegel dit verpesten.
Een geluk dat ons land op vlak van farmacie ook hoog scoort en voldoende Imodium het mij vandaag nog mogelijk maakt om even van de pot te kunnen en tussen 2 diarree aanvallen door toch nog even kan genieten van deze mooie stad.

Antwoord van management:Gereageerd 25 juni 2017

Beste heer/mevrouw
Wij nemen elke beoordeling ter harte. Echter, na interne gesprekken met keuken/ zaalpersoneel en nazicht van ons kassasysteem de afgelopen dagen kunnen wij een bestelling van de door u beschreven gerechten niet terugvinden of herinneren. Hopelijk begrijpt u dat wij voor alle zekerheid toch contact namen met Tripadvisor om uw beoordeling verder te onderzoeken. Wij merkten dat uw account slechts 1 andere beoordeling had van dezelfde dag (m.b.t. Café in Brugge) .en dat deze ondertussen al door Tripadvisor werd verwijderd wegens niet beantwoorden aan de richtlijnen. Niettemin, indien u onze klant was dan betreurt het ons ten zeerste dat een door onze vaste klanten gesmaakt topgerecht zoals de lasagne van het huis en ook de veelgevraagde xl croques u niet bevielen. Zeker ook jammer dat u hier geen feedback over gaf aan iemand van het bedienend personeel. Wij vinden het immers fijner als onze klant het ook fijn hebben bij ons.

10 juni 2017 beoordeeld

We hadden besteld met 13 man in Restaurant Uilenspiegel.
Bij het toekomen werden we hartelijk ontvangen door een kelner die ons de keuze gaf om het aperitief buiten of binnen te kunnen nuttigen. We kozen voor buiten om nog te genieten van de laatste zonnestralen en een gezellige sfeer langs de rijen.
We kregen al direct een hapje voorgeschoteld, een stukje haring met curry dressing, dit ging samen met de cava dat werd voorgesteld door de kelner zeer vlotjes binnen.

Daarna werden we begeleid naar onze tafel in het restaurant en konden we kiezen tussen gebakken tong of gegrilde steak (wit-blauw). Alles werd besteld en doorgegeven, bakwijzen werden gevraagd en de keuze van de sausjes werden niet vergeten.

Eerst de soep van de dag, was een groente soep, nog met enkele mooie stukjes groenten erin, werd door iedereen opgeslurpt en goed bevonden, met een stukje bruin brood konden we dit kommetje al volledig uitlekken.

Daarna kwamen de hoofdgerechten. De 2 tongen waren goed gebakken met een beetje beurre blanc erover gegoten en groentjes aan de zijkant, meer moet dit niet zijn! Ikzelf ben een steak eter en was benieuwd als de saignant bakwijze goed was.
Moet zeggen dat dit in orde was, niets op aan te merken, ook de bearnaise was goed van smaak, kleine opmerking was dat deze net niet geshift was, of dat ze die terug goed hebben geklopt, maar dit was maar een te vergeten zijsprongetje want de smaak was correct.

Dan kwamen de frietjes er nog aan en die waren... jawel handgesneden en vers.
Mijn avond kon niet meer kapot.

Als nagerecht een Dame Blance, toch wel een speciaaltje vond ik. Geen gewoon bol vanille met chocoladesaus, nee er was iets met die chocolade saus, die was anders, maar zeer lekker.
Anderen kozen voor een coupe aardbei waar je wel waard kreeg voor uw geld want de aardbeien waren royaal aanwezig in de coupe.

Ik zie hier enkele negatieve beoordelingen maar daar hebben wij zeker niets maar ook niets van gemerkt. Dus laat jullie beoordeling om te komen zeker niet daarvan afhangen.

Wij komen hier zeker nog terug, alleen voor de lunch, met vrienden en met de firma!

29 mei 2017 beoordeeld

Fijne, gezellige bediening tijdens de lunch. Royale portie. Reden om te reserveren voor het diner. En we werden niet teleurgesteld: ik at het mooiste stuk kabeljauw ooit! Ik heb de complimenten gegeven. Uiteraard aten we de volgende dag hier opnieuw!

Reizigers die Brasserie Uilenspiegel bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In Brasserie Uilenspiegel geweest? Deel je ervaringen!