“Mooiste kerk van Brugge”

St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk)
Geclassificeerd als nr. 38 van 153 dingen om te doen in Brugge
8 maart 2017 beoordeeld

Er zijn heel wat mooie kerken in Brugge, zeker St.-Jacobskerk is het bezoek waard. Maar bovenal is de Walburga het bezoeken waard. Het is 1 van de 2 barokkerken van Vlaanderen (zusterkerk in Antwerpen.
Mooi en tot rust komen ...

20 januari 2017 beoordeeld

Een bezoekje meer dan waard . Prachtige uitgebeelde taferelen ...talloze schilderijen en beelden....grootse indruk door gewelf van meer dan 20m.

1 november 2016 beoordeeld

Overdag vrij in te lopen, dienst bij te wonen volgens opgave, is omringd door een mooi park om eens in de luwte van de bomen uit te rusten of te piknikken. Er zijn drie ingangen tot het park om naar de kerk te gaan, allen interessant!

31 oktober 2016 beoordeeld

Een prachtig kerk, waar we ooit trouwden, mijn ouders en grootouders ook. Het is onze Brugse Jezuietenkerk...mag gerust tegen zijn grotere broer van Antwerpen staan.
Jammer, jammer...ze dreigen de mooiste wit marmeren kerk te sluiten!!!!

17 mei 2016 beoordeeld

We hebben zeer genoten van de prachtige kerk en het prettig onthaal. de kerk is zeer mooi onderhouden. Bijzonder voorbeeld van goede Vlaamse barok.

Reizigers die St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk) bekeken, bekeken ook

In St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk) geweest? Deel je ervaringen!