“Een mooie gotische kerk uit de rijke tijd van Veurne. Helaas was er geen geld meer voor een grote toren, daarom staat eu”

St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk)
Geclassificeerd als nr. 37 van 153 dingen om te doen in Brugge
1 november 2016 beoordeeld

Overdag vrij in te lopen, dienst bij te wonen volgens opgave, is omringd door een mooi park om eens in de luwte van de bomen uit te rusten of te piknikken. Er zijn drie ingangen tot het park om naar de kerk te gaan, allen interessant!

31 oktober 2016 beoordeeld

Een prachtig kerk, waar we ooit trouwden, mijn ouders en grootouders ook. Het is onze Brugse Jezuietenkerk...mag gerust tegen zijn grotere broer van Antwerpen staan.
Jammer, jammer...ze dreigen de mooiste wit marmeren kerk te sluiten!!!!

17 mei 2016 beoordeeld

We hebben zeer genoten van de prachtige kerk en het prettig onthaal. de kerk is zeer mooi onderhouden. Bijzonder voorbeeld van goede Vlaamse barok.

18 september 2015 beoordeeld

Mooi - welicht iets te mooi - gerestaureerde jezuietenkerk. Gelegen op een rustig plein. De typische jezuietengevel zou beter uitkomen vanop een iets grotere afstand, maar je moet verder met de beschikbare ruimte.

31 augustus 2015 beoordeeld

Prachtige barokkerk met fantastische akoestiek. Als je de kans hebt er een concert mee te pikken, zeker doen.

Reizigers die St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk) bekeken, bekeken ook

In St. Walburga's Church (Sint-Walburgakerk) geweest? Deel je ervaringen!