“Mooie locatie en lekker genieten.”
Beoordeling van Patyntje

Patyntje
Geclassificeerd als nr. 573 van 1.093 Restaurants in Gent
Keukens: Belgisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
4 weken geleden beoordeeld

Het restaurant is goed gelegen en heeft een grote privéparking.
Leuk terras met een mooie "zonnewering - tent".
Heel vriendelijke ontvangst en vlotte bediening.
Mooie kaart met authentieke gerechten (paling - roggevleugel - piepkuiken - niertjes - ...)
We hebben echt genoten van het uitzicht en het lekker eten.

Datum van bezoek: september 2019

4 september 2019 beoordeeld

Mooi gelegen aan de Leie net buiten Gent. Ruime parking, mooi interieur, gezellig overdekt en verwarmd terras Klassieke Belgische gerechten welke smaakvol bereid zijn en verzorgd worden opgediend. Uitgebreide wijnkaart.Vriendelijke en efficiënte bediening. Prijs/kwaliteit eerder prijzig.

Datum van bezoek: september 2019
9 augustus 2019 beoordeeld

Vreselijke ervaring!!
Aangekomen op gereserveerde uur maar moesten 20 minuten wachten op tafeltje omdat het niet vrij was. Veel verwarring en chaos.
Eenmaal aan de tafel werden we instant opgejaagd met de aankondiging “dat we nog 3 minuten hadden om te kiezen”!!
Wat toen gebeurde had ik nog nooit meegemaakt!!! Een grote schande, ongemanierd, respectloos en alle andere synoniemen...: ons voorgerecht (van 20€!!, ook te veel voor wat het waard was...) werd voor onze neus weggegraaid toen we letterlijk nog de vork en de tutjespap in onze mond hadden en het bord echt nog lang niet was leeg gegeten!!!!!!!!!!
Onvoorstelbaar dat er ook geen woord over gezegd werd, dat het totaal niet werd aangekondigd!!! Eentje nam onze borden weg en BAM de potten en borden van ons hoofdgerecht vlogen voor onze neus op tafel, uitgeschept en weg waren ze...!!!!!!!!!!! Geen enkel woordje uitleg, geen excuus, niets... ik was totaal geshockeerd... Hadden ze vooraf nog even gewaarschuwd “excuses, binnen 5 minuutjes gaan we helaas het hoofdgerecht al moeten uitserveren want onze keuken kan niet langer open blijven” dan hadden we iets sneller kunnen eten. Maar dan nog!!! Het was niet onze fout, wij waten op tijd voor onze reservatie en wij hebben 20 minuten moeten wachten op onze tafel, dan moet de keuken ook maar 20 minuten langer open blijven!!!! Dan moeten ze geen reservaties om 14u aanvaarden of op voorhand aankondigen hoe de zaken zitten!!!!!
Daarnaast werd onze drank niet opgenomen bij het hoofdgerecht, brachten ze water zónder de glazen, was het eten lauw, en nog veel meer........
De rekening; 140€!!!
Voor een vreselijke ervaring!!!

Datum van bezoek: augustus 2019
3 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Terugkomend uit 10 dagen Wenen met wagen (1200km/2d) wilde ik mijn volgende werkweek voorbereiden met een lekkere steak en echte frietjes.
We kregen een aangename plaats op de patio.... en na dik kwartier wachten vroeg ik dan zelf maar de kaart...
Nochtans loopt er bediening genoeg rond, maar mogelijks studenten en in elk geval zonder (bege)leiding... de zaalchef loopt in een wolk en is zich van geen gebrek bewust...
Ik zie plakaatje van Michelin hangen...
Weer dik kwartier later vroeg ik terug zelf of we mochten bestellen... “Je moet dat aan een persoon met een ipadje vragen.”
Bbbbuuuuutttt...
Enfin, we kregen uiteindelijk ons eten... voor onze drank...
(Aan onze buurtafel analoog scenario).
Enfin, het eten:
Mergpijp was lekker en groot, de bijhorend soep was echt verrukkelijk.
De garnaalkroketten heb ik hier in het verleden veel beter gegeten. De korst was niet krokant maar rubberachtig.
De roggevleugel was héél smakelijk, niettegenstaande die nog eens in de boter zwom. Slaatje was welkom geweest, patatjes liet mijn disgenoot voor wat ze waren ten voordele van de kom fijne frietjes.
Mijn entrecöte vroeg ik bleu... mogelijks was die correct gebakken maar dan onder de lamp gezet om warm te blijven ... en naar vezelige seignantstructuur te migreren. Niet aangenaam, niet naar verwachting. In de Makro krijg je beter !
Geen dessert voor ons, ik leg nog 40km af en ga onvoldaan slapen.

Datum van bezoek: augustus 2019
20 juli 2019 beoordeeld

Zeer gastvrij, mooie setting en lekker gegeten. Voor vegerariers waren er verschillende keuzes maar steeds 'lichtere' maaltijden.Een vegetarische uitvoering van een klassiek vlaams vleesgerecht zou niet misstaan op de kaart.

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Patyntje bekeken, bekeken ook

Afsnee, Oost-Vlaanderen

Gent, Oost-Vlaanderen

In Patyntje geweest? Deel je ervaringen!