Dominiek

Stationshotel en Literaire Living in Utopia: een ideale combinatie

Beoordeling van Station Hotel
4,0 van 5 bollen28 nov 2022 beoordeeld
We waren hier voor de tweede keer in het kader van het poëziefestival "Literaire Living" in de naburige bibliotheek Utopia. Het hotel heeft een nostalgisch kantje met een heerlijke overdaad aan allerlei beeldjes, ornamenten en meubels. De kamers zijn comfortabel. En ... wat belangrijk is: de bedden hebben uitstekende matrassen!
Het ontbijtbuffet is heel verzorgd en overvloedig. In de ontbijtzaal heb je trouwens een mooi uitzicht op de tuin.
Een klein minpuntje. Voor wie niet zo goed te been is, moeten er onvermijdelijk enkele trappen worden beklommen.
Datum van verblijf: november 2022
5,0 van 5 bollenKamers
4,0 van 5 bollenHygiëne
5,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Booking.com
2.2 km van Station Hotel
6.6 km van Station Hotel
Meer hotels in Aalst bekijken
Beoordeeld op 3 april 2022

Mijn verblijf in dit hotel voelt steeds goed aan,op alle vlakken.
Ik wil hiebij de hotelbaas en zijn familie bedanken,alsook de personeelsleden .
Zeer vriendelijk en professioneel.
Hier kom ik steeds met plezier.Een topper.

Datum van verblijf: april 2022
Christophe Janssens, General Manager van Station Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 april 2022

Beste,

Vooreerst een welgemeende dank u wel voor uw verblijf en de waardering van ons hotel en personeel.
Het steekt ons een hart onder de riem om toch in moeilijkere tijden te volharden en verder te doen onze klanten optimaal te verwelkomen en te laten genieten.

U bent dan ook meer dan welkom in ons familiehotel.

Met vriendelijke groet

Beoordeeld op 26 januari 2022 via mobiele applicatie

Het is een hotel met een prachtig verleden. Van een rechter naar een textiel eigenaar tot een internaat naar uiteindelijk dit prachtige hotel. Waar je kijkt zie je oudheden. De hotel eigenaar is reuze behulpzaam, heeft samen met mij de parkeerplaats mogelijkheid laten weten. Uitgebreid alles verteld en ook over het hotel verleden wist hij veel. Het slapen was op het prima tweepersoonsbed geweldig en heerlijk rustig. Ontbijt met erg goede koffie verse broodjes en zonodig nog zelfgemaakte eitjes. Gekookt of roerei.
Het is een ervaring op zich om eens te boeken bij dit als hotel vermomd museum.

Datum van verblijf: januari 2022
Christophe Janssens, Eigenaar van Station Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 januari 2022

Beste,

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling. We wensen u het allerbeste en hopen u in de toekomst terug te mogen begroeten in Station Hotel,

Met vriendelijke groeten,

Beoordeeld op 29 november 2021

Ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring met hotels, maar dit verblijf zal me zeker in positieve zin bijblijven, dit hotel is echt een "topper", in verschillende opzichten! De ligging was voor mij (die met het openbaar vervoer reist) optimaal: op enkele minuten loopafstand van het station, maar ver genoeg van het stationsplein om geen enkele overlast hiervan te ondervinden, het hotel ligt in een uiterst rustige straat. Het historische centrum van Aalst (bijvoorbeeld de Belfort en het Gasthuys) ligt óók vlakbij, nauwelijks 5 á 10 minuten loopafstand.
De inrichting van het hotel is prachtig klassiek, men waant zich echt ruim 100 jaar terug in de tijd! Ook mijn kamer vond ik stijlvol ingericht, en had verder prima voorzieningen (doucheruimte, uitstekend bed, televisie). Ook de ontbijtruimte was smaakvol, en het ontbijtbuffet prima (met zelfs, naar wens, een vers roerei geserveerd).
Nee, er viel mij niets tegen, integendeel. Zelfs de details "klopten", bijvoorbeeld een gratis flesje water bij aankomst (helaas geen vanzelfsprekendheid meer in hotels, is mijn ervaring...), en een gebruiksaanwijzing bij de televisie (die inderdaad wat lastig op te starten was, maar juist daarom was de gebruiksaanwijzing zo attent!), het zijn die kleine dingen die een hotelverblijf net even wat "meer" geven. Complimenten!

Datum van verblijf: november 2021
christophe janssens, General Manager van Station Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 december 2021

Dit is de reden waarvoor we ons hard blijven inzetten ondanks de moeilijke periode die we doormaken.
Hartelijk dank om met deze mooie woorden ons een hart onder de riem te steken.

Met viendelijke groeten
Chrstophe

Beoordeeld op 7 augustus 2021 via mobiele applicatie

Normaal staat hotel station of hotel de la gare garant voor een wat shabby, verlopen en achteraf hotelletjes. Vaak wel weer centraal gelegen bij het station en centrum. Maar dan met alle stations- en cerkeerslawaai van dien.

Niet in dit geval. Hotel Station In Aalst is een uitzondering op bovenstaande regel. Een aanrader. Het heeft de grandeur van een oud luxe hotel van het begin van de 20e eeuw. De inrichting is klassiek, maar absoluut niet versleten of verlopen. Het is een lust om in de gemeenschappelijke ruimtes te dwalen en te zitten. De tuin is eveneens beschikbaar. De kamers zijn erg ruim, met een heerlijke ruime zit. In ons geval met 2 fantastische oorfauteuils de bedden modern en goed. En het is vooral overal super proper.

Gewoon erg goed en dan zijn de 2 belangrijkste pluspunten nog niet genoemd. 1e De eigenaar is heel erg vriendelijk en behulpzaam. 2e En de prijs is erg prettig.

Datum van verblijf: augustus 2021
Christophe Janssens, Eigenaar van Station Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 september 2021

Beste,

Hartelijk dank voor de mooie beoordeling.
We verwelkomen u heel graag terug.

Met vriendelijke groeten

Beoordeeld op 4 september 2019

Zoeken via internet, en dan toch afwachten wat het zal zijn.
Heel fijn als je bij het binnenkomen al direct het prachtige kader kan ontdekken.
En op die manier in heel het hotel. Zeer, zeer apart, warm én pico bello in orde !
Een moderne, strakke omgeving schoonmaken lijkt me eenvoudig, maar zo'n mooi interieur (mét geschiedenis) poetsen, het moet daar een gewone gewoonte van elke dag zijn, anders lukt dat niet, chapeau !
Een super vers ontbijt, voor elke smaak, héérlijk om zo de dag te mogen beginnen.
In het salon met aanpalende tuin waan je je even terug in de tijd, en zo rustig.

Extra pluspunt is dan nog de ligging in de straat vlakbij het station, bagage afgeven, en je bent op een paar minuutjes in het centrum.
En dan een vriendelijk en joviaal onthaal (al van bij het reserveren).
Warm aanbevolen als je naar Aalst (of omgeving) gaat.

Datum van verblijf: september 2019
stationhotelaalst, Eigenaar van Station Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 november 2019

Beste Linda,

Het doet ons veel plezier te horen dat u een aangenaam verblijf in ons hotel heeft genoten, waarvoor dank.
Het zou ons dan ook verheugen u bij een volgende gelegenheid u terug te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet
Christophe Janssens