“Prachtige vakantiewoning”
andere reizigers hebben deze accommodatie geboekt

Beoordeling van La Chaumière d'Alhoumont

Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

4 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 nuttige stemmen
“Prachtige vakantiewoning”
Beoordeeld op 15 augustus 2016 voor een verblijf in augustus 2016

De vakantiewoning is heel stijlvol ingericht. Warme ontvangst door de eigenaar die je hierna alle privacy geeft. Alle nodige voorzieningen aanwezig en zelfs meer dan dat. Rustige tuin met mogelijkheden voor sport en spel. Alles was proper en net. De overdekte barbecue en het overdekte terras waren voor ons een absolute meerwaarde evenals de infra-roodcabine.
Veel uitstapmogelijkheden in de buurt : Rochefort, La Roche, Houffalize, Bastogne. Aanrader voor een gastronomisch diner : La Fleur de Thym in Houffalize.

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: Overdekte barbecue en 2 badkamers
Reisgroep: Uitgebreide familie
jonasrupu ...
Lovendegem, België
2 beoordelingen
“Een geweldige tijd”
Beoordeeld op 8 augustus 2016 voor een verblijf in juli 2016

We hebben hier 14 dagen verbleven en de tijd is hier werkelijk voorbij gevlogen. Ondanks af en toe het mindere weer hebben we het hier erg naar onze zin gehad. Leuke uitstappen in de omgeving. Zeker langs de Ourthe is een aanrader en is goed te doen vanuit het huisje alsook enkele wandelingen de andere richting. Ook met de auto richting Achouffe en het meer van Nisramont is een aanrader.
Verder was er in het huisje alles aanwezig zodat we geen extra gerief van thuis hoefden mee te nemen. Er is een mooie BBQ ( met bijhorend gerief ) en ingerichte keuken, sauna en inloopdouches, mooie tuin met planten en struiken en ligzetels. We hebben heel goed geslapen omdat het er heel rustig is. Voor de kinderen was het ook een leuke tijd want die konden zich amuseren met petanque, cricketspel, tafelvoetbal, gezelschapsspellen, games en films. Een minpunt zijn een beetje de vliegen maar ook hier hebben de eigenaars er zoveel mogelijk voor gedaan om er zo weinig mogelijk last van te hebben.
Het blijft een aanrader om te komen en de eigenaars zijn heel gastvrij, je kan er steeds bij terecht!

Reisgroep: En famille avec jeune(s) enfant(s)
Je leeftijdgroep 35-49
Bastiaan ...
1 beoordeling
“Waanzinning!!”
Beoordeeld op 4 mei 2016 voor een verblijf in maart 2016

In maart een paar daagjes met vrienden hier verbleven en zelfs na een paar dagen werkelijk niets kunnen ontdekken wat niet goed is. Het huisje zelf, de wijze waarop het is gerestaureerd, de gebruikte materialen, de uitrusting en het misschien wel het allerbelangrijkste..... de sfeer die de eigenaren in het huisje hebben weten aan te brengen is echt weergaloos. Voor ons is dit zeker een plekje waar we nog gaan terugkeren, en ik heb zo'n vermoeden dat dit voor iedereen geldt die hier al eens heeft verbleven.

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: afwerking/sfeer en het contact met de eigenaar
Minpunten: n.v.t.
Reisgroep: Vrienden
Je leeftijdgroep 35-49
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden
  • Was er wifi/internettoegang in de woning?
  • Werd de borgsom die je moest betalen op tijd terugbetaald?
Jack K
Niveau 3 bijdrager
12 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Second time around...”
Beoordeeld op 3 november 2015 voor een verblijf in september 2015

Na ons verblijf vorig jaar in augustus waarbij wij heel erg hebben genoten van het bijzonder fraai gerestaureerde 'kleine huisje', en helaas wat minder van het weer, wederom dit jaar besloten weer te gaan. Het weer was waanzinnig; tegen de 30 graden(!), dus genoten van de fraaie tuin en iedere avond buiten culinair genoten van alles uit de regio.
Eigenaar Dominique had aangegeven dat de buitenzijde van het huis was opgeknapt, geheel in kleur van deze tijd. Dit zag er heel erg fraai uit.
Ook dit keer genoten van alles dat aanwezig was in het huis (ruim voldoende servies, glaswerk en keukenapparatuur).
Een derde keer genieten zal volgend jaar vast wel weer lukken!
Dominique & Viviane wederom: Bedankt voor dit fijne verblijf!

2015KV
Brussel, België
1 beoordeling
“Sprookjesverblijf”
Beoordeeld op 7 april 2015 voor een verblijf in maart 2015

Men waant zich zowaar een geprivilegieerd personage in één van Grimms sprookjes wanneer men tijdens de laatste uitlopers van de winter La Chaumière D'Alhoumont betreedt. Dit historische huis, geflankeerd door een pracht van een boom, werd onder een veeleisend toeziend oog gerestaureerd met een materiaalkeuze die het woord 'authenticiteit' een nieuwe betekenis geeft. La Chaumière heeft een ziel, die ademt uit de warme doorleefdheid van iedere welvende muur en verweerde balk. Geen moment vraag je je niet af wat er zich voor die witgeschilderde schouw heeft afgespeeld. Zoals je je geen moment niet vereerd voelt om zelf enkele opmerkelijke bladzijden aan het verhaal van La Chaumière te mogen toevoegen. Zoveel gezelligheid. Zoveel warmte, waarvoor beslist niet alleen de kleine, dapper brandende kachel verantwoordelijk is. Het is moeilijk om je niet ongelooflijk thuis te voelen binnen de muren die het vak van schrijnwerker en stukadoor tot een ware kunst verheffen.
In een oase van rust, omgeven door magische bossen, staat de tijd hier stil en vergeet je na drie weken dat je eigenlijk ergens anders woonde…

Bedankt, Dominique & Viviane!

Reisgroep: Partner
7 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 13 nuttige stemmen
“Fantastisch”
Beoordeeld op 13 oktober 2014 voor een verblijf in oktober 2014

Dit is echt een fantastische vakantiewoning. Rustig gelegen, duidelijk met veel liefde opgeknapt en ingericht met mooie materialen.

De ontvangst is hartelijk en de uitleg over alles duidelijk al spreekt de eigenaresse alleen Frans.

Het huis is ruim, warm en sfeervol en goed te bewonen met 2 - 4 personen. Alles is aanwezig en wat wij prettig vinden: opgemaakte bedden, badlakens, hand- en theedoeken...niets zelf meenemen dus. Het haardhout ligt klaar, dus houtkachel opstoken, sfeerverlichting aan, wijntje inschenken en laat het buiten maar regenen en waaien.

En is het weer wel goed dan wacht buiten een heerlijk, deels overdekt terras met goede meubels, lekkere ligbedden en een buiten BBQ. OF misschien liever even in de sauna, ook die is aanwezig.

Wat ook belangrijk is: de bedden zijn goed, de douches en toiletten ruim, in de keuken ontbreekt niets en servies en glaswerk is in zeer ruime mate aanwezig.

Het huis ligt in een klein gehucht zonder winkels of restaurants. In Houffalize is een goed restaurant en ook Bastogne (15 minuutjes rijden) kent een aantal leuke adressen. Bastogne heeft ook een grote Carrefour voor alle boodschappen.

Wij hebben genoten van de rust hier en zullen dit huis zeker nog een keer huren.

Algemene staat van de woning Beddengoed & matrassen
Keuken & keukengerei Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: De totale inrichting
Minpunten: Niets
Reisgroep: Partner
Aanbevolen voor:
Oudere reizigers
Jack K
Niveau 3 bijdrager
12 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Compleet & bijzonder sfeervol!”
Beoordeeld op 8 september 2014 voor een verblijf in augustus 2014

Het door het organisatie bureau opgegeven adres werd niet als het adres gezien door ons navigatie systeem. We kwamen wat later aan dan gepland. Bijzonder vriendelijk ontvangen door de eigenaar en zijn zoon.
Bij binnenkomst werden we zeer verrast door kleurstellingen en gebruikte materialen van het kort geleden gerenoveerde, of het gerestaureerde, pand. Bijzonder smaakvol ingedeeld en van werkelijk alle gemakken voorzien zowel in huiskamer, keuken en slaapkamer.
Het weer was niet super, normaal voor de ligging van het huisje begrepen we achteraf. Desondanks toch tot laat in de avond genoten van het overdekte terras en tuin.
Het dorp Houffalize ligt op rijdbare afstand zodat vers ontbijt ' s morgens kon worden gehaald.
Wij vermoeden dat we dit mooie huis nog wel een keer zullen boeken! Helemaal top!

Prijs/kwaliteit Kamers
Locatie Hygiëne
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren