“Waanzinning!!”
andere reizigers hebben deze accommodatie geboekt

Beoordeling van La Chaumière d'Alhoumont

Recente in het Nederlands
Bastiaan ...
“Waanzinning!!”
Beoordeeld op 4 mei 2016 voor een verblijf in Maart, 2016

In maart een paar daagjes met vrienden hier verbleven en zelfs na een paar dagen werkelijk niets kunnen ontdekken wat niet goed is. Het huisje zelf, de wijze waarop het is gerestaureerd, de gebruikte materialen, de uitrusting en het misschien wel het allerbelangrijkste..... de sfeer die de eigenaren in het huisje hebben weten aan te brengen is echt weergaloos. Voor ons is dit zeker een plekje waar we nog gaan terugkeren, en ik heb zo'n vermoeden dat dit voor iedereen geldt die hier al eens heeft verbleven.

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: afwerking/sfeer en het contact met de eigenaar
Minpunten: n.v.t.
Reisgroep: Vrienden
Je leeftijdgroep 35-49
Vakantie met vrienden
  • Was er wifi/internettoegang in de woning?
  • Werd de borgsom die je moest betalen op tijd terugbetaald?
Jack K
Niveau 3 bijdrager
12 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Second time around...”
Beoordeeld op 3 november 2015 voor een verblijf in September, 2015

Na ons verblijf vorig jaar in augustus waarbij wij heel erg hebben genoten van het bijzonder fraai gerestaureerde 'kleine huisje', en helaas wat minder van het weer, wederom dit jaar besloten weer te gaan. Het weer was waanzinnig; tegen de 30 graden(!), dus genoten van de fraaie tuin en iedere avond buiten culinair genoten van alles uit de regio.
Eigenaar Dominique had aangegeven dat de buitenzijde van het huis was opgeknapt, geheel in kleur van deze tijd. Dit zag er heel erg fraai uit.
Ook dit keer genoten van alles dat aanwezig was in het huis (ruim voldoende servies, glaswerk en keukenapparatuur).
Een derde keer genieten zal volgend jaar vast wel weer lukken!
Dominique & Viviane wederom: Bedankt voor dit fijne verblijf!

2015KV
Brussel, België
“Sprookjesverblijf”
Beoordeeld op 7 april 2015 voor een verblijf in Maart, 2015

Men waant zich zowaar een geprivilegieerd personage in één van Grimms sprookjes wanneer men tijdens de laatste uitlopers van de winter La Chaumière D'Alhoumont betreedt. Dit historische huis, geflankeerd door een pracht van een boom, werd onder een veeleisend toeziend oog gerestaureerd met een materiaalkeuze die het woord 'authenticiteit' een nieuwe betekenis geeft. La Chaumière heeft een ziel, die ademt uit de warme doorleefdheid van iedere welvende muur en verweerde balk. Geen moment vraag je je niet af wat er zich voor die witgeschilderde schouw heeft afgespeeld. Zoals je je geen moment niet vereerd voelt om zelf enkele opmerkelijke bladzijden aan het verhaal van La Chaumière te mogen toevoegen. Zoveel gezelligheid. Zoveel warmte, waarvoor beslist niet alleen de kleine, dapper brandende kachel verantwoordelijk is. Het is moeilijk om je niet ongelooflijk thuis te voelen binnen de muren die het vak van schrijnwerker en stukadoor tot een ware kunst verheffen.
In een oase van rust, omgeven door magische bossen, staat de tijd hier stil en vergeet je na drie weken dat je eigenlijk ergens anders woonde…

Bedankt, Dominique & Viviane!

Reisgroep: Partner
7 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 12 nuttige stemmen
“Fantastisch”
Beoordeeld op 13 oktober 2014 voor een verblijf in Oktober, 2014

Dit is echt een fantastische vakantiewoning. Rustig gelegen, duidelijk met veel liefde opgeknapt en ingericht met mooie materialen.

De ontvangst is hartelijk en de uitleg over alles duidelijk al spreekt de eigenaresse alleen Frans.

Het huis is ruim, warm en sfeervol en goed te bewonen met 2 - 4 personen. Alles is aanwezig en wat wij prettig vinden: opgemaakte bedden, badlakens, hand- en theedoeken...niets zelf meenemen dus. Het haardhout ligt klaar, dus houtkachel opstoken, sfeerverlichting aan, wijntje inschenken en laat het buiten maar regenen en waaien.

En is het weer wel goed dan wacht buiten een heerlijk, deels overdekt terras met goede meubels, lekkere ligbedden en een buiten BBQ. OF misschien liever even in de sauna, ook die is aanwezig.

Wat ook belangrijk is: de bedden zijn goed, de douches en toiletten ruim, in de keuken ontbreekt niets en servies en glaswerk is in zeer ruime mate aanwezig.

Het huis ligt in een klein gehucht zonder winkels of restaurants. In Houffalize is een goed restaurant en ook Bastogne (15 minuutjes rijden) kent een aantal leuke adressen. Bastogne heeft ook een grote Carrefour voor alle boodschappen.

Wij hebben genoten van de rust hier en zullen dit huis zeker nog een keer huren.

Algemene staat van de woning Beddengoed & matrassen
Keuken & keukengerei Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: De totale inrichting
Minpunten: Niets
Reisgroep: Partner
Oudere reizigers
Jack K
Niveau 3 bijdrager
12 beoordelingen
5 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Compleet & bijzonder sfeervol!”
Beoordeeld op 8 september 2014 voor een verblijf in Augustus, 2014

Het door het organisatie bureau opgegeven adres werd niet als het adres gezien door ons navigatie systeem. We kwamen wat later aan dan gepland. Bijzonder vriendelijk ontvangen door de eigenaar en zijn zoon.
Bij binnenkomst werden we zeer verrast door kleurstellingen en gebruikte materialen van het kort geleden gerenoveerde, of het gerestaureerde, pand. Bijzonder smaakvol ingedeeld en van werkelijk alle gemakken voorzien zowel in huiskamer, keuken en slaapkamer.
Het weer was niet super, normaal voor de ligging van het huisje begrepen we achteraf. Desondanks toch tot laat in de avond genoten van het overdekte terras en tuin.
Het dorp Houffalize ligt op rijdbare afstand zodat vers ontbijt ' s morgens kon worden gehaald.
Wij vermoeden dat we dit mooie huis nog wel een keer zullen boeken! Helemaal top!

Prijs/kwaliteit Kamers
Locatie Hygiëne
TVanoutry ...
Antwerpen, België
1 beoordeling
“Schitterende gite in magnifieke omgeving!”
Beoordeeld op 5 mei 2014 voor een verblijf in Mei, 2014

We hebben een heerlijk verlengd weekend doorgebracht in deze luxe gite! Alle comfort is voorzien, van zalige bedden tot alle bedenkbare keukenspullen. Grote tuin met terras heeft ook goed dienst gedaan. Voor herhaling vatbaar!!

Reisgroep: Uitgebreide familie
Puttersho ...
Puttershoek
Niveau 5 bijdrager
57 beoordelingen
15 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 17 nuttige stemmen
“Zalig weekend gehad en volgend jaar weer!”
Beoordeeld op 5 februari 2014 voor een verblijf in December, 2013

Wij wilde tussen kerst en oud en nieuw nog even een weekend weg en ik ben dol op de rustgevende Ardennen en kom er al heel lang. Dit huisje ademt sfeer uit en gezelligheid. We hebben een heerlijke tijd gehad en vanwege de kerst was het huisje extra leuk aangekleed in kerstsfeer. Je ziet dat de eigenaren er moeite voor doen om het gezellig te maken. De huiskamer is gezellig met houtkachel. Alleen de salontafel is wat klein, maar dat is bijzaak. De slaapkamers waren luxe, met groot bed en goede matrassen, wat voor ons gezin met zwakke ruggen erg prettig was. De badkamers en toiletten zijn netjes, luxe en schoon. De infrarood cabine is van toegevoegde waarde en heerlijk na een dag wandelen! Wij komen er zeker nog eens terug, het liefst al komend jaar. Als ik dan een nadelig puntje moet noemen dan is het dat mevrouw geen engels spreekt en wij geen frans! Merendeel van de communicatie ging prima met meneer, maar het uitchecken werd door mevrouw gedaan omdat meneer was werken in de stad. Maar daar komt je met handen en voeten ook wel uit. Verder van ons gezin (1 stel leeftijd tussen de 30-40 jaar en 1 stel 50+) niets meer dan goeds!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: Het schone en gezellige huis
Reisgroep: Uitgebreide familie
Je leeftijdgroep 25-34
Vakantie met vrienden
  • Was er wifi/internettoegang in de woning?
  • Werd de borgsom die je moest betalen op tijd terugbetaald?
Antwoord van management
20 feb 2014
Thank you very much for your great opinion. Nice to meet you again next year. Kind regards. Dominique
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
vanaf
/ Nacht
Boek nu
Of stuur de eigenaar een bericht
Betaal veilig bij deze accommodatie
Betaal nooit voor je vakantiewoning via rechtstreekse overboeking.
Meer informatie over veilig betalen.
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren