“Verrassend en indrukwekkend: grote aanrader.”
Beoordeling van Bastogne Barracks

Bastogne Barracks
Geclassificeerd als nr. 2 van 19 dingen om te doen in Bastogne
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
Beschrijving eigenaar: 01/01>29/02 : Bezoek>14.00 Zaterdag - Zondag 01/03> 31/03 & 01/10>31/12 : Bezoek>14.00 Woensdag>Zondag 01/04>30/09 : Bezoek> 10.00 & 14.00 Woensdag>Zondag + 20 pers.> afspraak Het was in de kazerne van Bastogne, die in 1934 werd gebouwd, dat Brigadier-Generaal McAuliffe ‘Nuts’ antwoordde op de overgave-eis van de Duitsers tijdens de Slag om de Ardennen. Zo symboliseerde hij het verzet van de Amerikaanse soldaat tegen de vijand. De locatie is sinds 2010 een museumsite van het Koninklijk Legermuseum. De bezoeker kan er nader kennismaken met een omvangrijke collectie over het thema van de Slag om de Ardennen en een blik werpen op een uniek en uitgebreid scala voertuigen uit WO II.
Nuttige informatie: Toiletten
31 mei 2018 beoordeeld

Afgelopen week een huisje gehad in de buurt van Bastogne en hier veel historische monumenten bezocht. Deze als laatste, op de laatste dag. Erg hoog lagen onze verwachtingen niet: het was immers gratis en gevestigd op een militaire basis waar we een rondleiding gingen krijgen door een museumpje en de garages zouden bezichtigen.

Ik heb maar één woord over deze plek: Ongelofelijk.
Misschien wel de meest indrukwekkende plek van heel Bastogne en omgeving. De gidsen hadden erg veel kennis over de plek waar zij werkten, spraken met heel veel enthousiasme en droegen verhalen bij zich bij die je bij zullen blijven. Zo leer je eindelijk waar het woordje ''Nuts!'' vandaan komt, die je overal tegen komt in Bastogne.

Na stipt om 10 uur te zijn vertrokken kregen we een korte tour over het terrein, waarop foto's zijn te vinden die in de oorlog ook op die plek zijn gemaakt. De baracken zijn zo ingericht dat het net lijkt of je de koude winter van 1944 binnenstapt. Vervolgens naar de garages. Wat je daar ziet is niet in woorden uit te drukken. Ik denk dat ik wel 150 voertuigen heb gezien...

Al met al dus écht een grote aanrader mocht je in de buurt zijn. En vergeet geen ''fooi'' te geven. Met deze fooi kunnen ze namelijk het museum (waar ze nog altijd voor vechten om deze te behouden) in stand houden.

30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit stukje historie bezocht. Op rustige en duidelijke manier rondtour gehad met 3 talige gids. Geweldig wat ie wist en dat daarvoor de tijd genomen werd. Laten we met een bezoek hieraan nooit vergeten wat er zich in de tweede wereld oorlog hier heeft afgespeelt. Dit moet bewaard blijven.

29 april 2018 beoordeeld

Een enthousiaste en meertalige gids gaf ons heel wat uitleg over de laatste maanden van WO II, in het bijzonder het Ardennen offensief. De rondleiding was heel boeiend en er werd ook heel wat randinformatie gegeven.
Het museum zelf, zowel het kleine materieel als de voertuigen, was zeker de moeite waard.
Een aanrader!

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zaterdag begeleide toer gedaan met vrienden. Ik ben zelf niet op oorlog gesteld maar vondt deze toer heel interssant. De manier waarop alles tot bijna on elk detail werdt uitgelegd was enorm. Daarbovenop was de uitleg helemaal niet saai of museum achting . We kregen ook randinformatie dat niets met de WO II te maken had maar wel zaken duidelijker maakte. Een grote aanrader

Bekijk meer beoordelingen
13 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooie museum. Moet men zeker bezoeken als men in Bastogne langs gaat goede scène ook voor kinderen door middel van een verhaal. Ga niet te veel vertellen anders geen verassing meer. Zou zonde zijn. Gewoon beoeken

Reizigers die Bastogne Barracks bekeken, bekeken ook

In Bastogne Barracks geweest? Deel je ervaringen!