“Meer dan correct”

De beste prijzen voor -
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen zijn voor 1 kamer, 2 volwassenen
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
en nog 5 websites!
Hotel d'Alcantara
Beoordeeld als nr. 1 van 6 hotels in Tournai
9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ontbijt was inbegrepen. Prima bed en zeer goede ligging vlak in het centrum. Hotel was zeer netjes en de meubels recent vernieuwd. Slechts 25 kamers waardoor het rustig ontbijten was.

Verbleef: Juli, 2017, reisde met een partner

13 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

onverwacht blijven Slapen in Doornik . Toegekomen om 19.30 savonds en hadden nog een kamer vrij met zicht op het terras inclusief Ontbijt voor 115 euro . Propere kamer , kamer en bad kamer zeer groot . Bad kamer is wat verouderd vergeleken de slaap ruimte die in een modern jasje is gestoken. Lekker ontbijtje van 7 tot 10 pm , met mooi weer kan Je eventueel op het terras eten . We komen zeker terug als we in de buurt zijn !

Verbleef: Mei, 2017, reisde met vrienden
27 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit hotel werd ondergebracht in de gebouwen van een bank en een woonhuis van de adellijke familie d'Alcantara. Het hotel ligt in het centrum van de stad, op loopafstand van het marktplein, het belfort en de kathedraal.
Het gebouw werd zorgvuldig gerenoveerd en de kamers kregen namen van bekende schilders. Zo sliepen wij in Pissarro.
Het ontbijt is prima: vers fruitsap, mandje met broodjes en koffiekoeken per tafel, heerlijke fruitsla, ... Kaas, beleg, ... in buffetvorm. Om een kopje koffie te maken, moet je wel wat geduld hebben... de machine werkt heel traag.
Gezellig salon waar men 's avonds ook kan genieten van een drankje.
De receptie is smaakvol ingericht: o.a. met enkele oude koffers.
Het hotel heeft een binnenplein met terras waar men bij mooi weer kan ontbijten.
Wij kwamen met de trein en taxi... maar het hotel beschikt ook over enkele parkeerplaatsen.
Onze kamer was prima: degelijk bed (jammer genoeg met ouderwetse lakens en dekens), voldoende ruimte en een verzorgde badkamer. Jammer genoeg stond de verwarming veel te laag (de klant kan de verwarming niet hoger zetten... de thermostaat wordt centraal bediend door de mensen van het onthaal) en hing er een vervelende rioolgeur in de badkamer... In de badkamer was er een ligbad met zeer hoge instap. Er waren voldoende handdoeken, washandjes (!) en verzorgingsproducten.
De prijs van 115 euro is o.i. hoog... maar we beleefden hier wel een heel fijn weekend. Zeker voor herhaling vatbaar. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Er is geen lift in hotel.

Verbleef: Februari, 2017, reisde met een partner
6 oktober 2015 beoordeeld

We zochten een eenvoudig maar goed hotel voor een stadsbezoek en dat is Hotel d'Alcantara helemaal. Fijne nette kamers (wij hadden "Disco" en "Pop") met goed bed, bad/douchecombinatie en een prima ontbijt. Ook Wifi. Bovendien op wandelafstand van de grote markt, de kathedraal, het belfort en de musea die we bezochten. We konden de wagen op de privéparking van het hotel parkeren.
Zeker voor herhaling vatbaar.

• Verbleef: September, 2015, reisde met vrienden
28 september 2015 beoordeeld

Fijne ruime kamer met een goede badkamer. Lekkere zeep en shampoo. Het personeel is zeer behulpzaam en erg vriendelijk.
Persoonlijk vond ik het eerder prijzig maar het gebouw is zeer mooi en het ontbijt is ruim voldoende (maakt het goed). Wacht even af tot je een persoonlijk broodmandje en vers sap krijgt.
Wifi is zeer goed en gratis. Er zijn ook voldoende televisiekanalen.

Kamertip: Probeer een kamer aan de achterkant te krijgen.
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: September, 2015, reisde met een partner
21 mei 2015 beoordeeld

Zeer centraal gelegen hotel, op wandelafstand van centrum en bezienswaardigheden. De kamer was aangenaam, een ruimere kamer genomen voor twee personen op derde verdieping oppervlakte rond de 50m2 dacht ik, dus zeker ruim genoeg. Kamer dient niet echt om er op te verblijven, maar is wel proper en heeft een zeer groot flat screen tv. Aparte badkamer en aparte wc, beiden qua oppervlakte zeker meer dan ruim genoeg. Nadeel misschien is dat de straatkant wel nogal hoorbaar is, de isolatie kon wel beter, maar echt storend was het nu ook niet. Mooie bloemenwinkel op loopafstand. Het ontbijt was zeker OK, met vers fruitsap en een mandje met broodjes en koffiekoeken (waar je wel een minuutje of twee moet op wachten wat soms wat raar overkomt, de meesten nemen al ananasfruitsap dat er staat en een broodje dat er ook voorradig is). Voor de rest is er ei, kaas, vlees, choco, honing, confituur, yoghourt, fruitcoctail, fruit, ... Koffiemachine zou best een gebruiksaanwijzing bijstaan, vooral als je gewoon water voor thee wil (twee keer mislukt). Geen lift aanwezig, dus voor derde verdiep veel trappen te doen, maar de trap is wel een goed begaanbare trap. Al bij al een aangenaam hotel, dichtbij centrum met goed ontbijt. Ik denk niet dat er een bar aan het hotel was, maar de stad biedt dit meer dan voldoende aan.

• Verbleef: Mei, 2015, reisde met een partner
30 november 2014 beoordeeld

Goede centrale ligging op 5 minuten van de Grand'Place. Mooi hotel. Ruime en originele kamer (Rock), vriendelijk personeel (doet moeite om Nederlands te praten), parkeergarage (bijbetaling, goede wifi. Klein minpuntje: kamer op begane grond aan drukke straat, waardoor ramen niet open mochten. Geen verkeersoverlast.

• Verbleef: November, 2014, reisde met een partner
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
Neem ook deze accommodaties in of in de buurt van Tournai in overweging
op 5,4 km afstand
La Roseraie
nr. 1 van 1 in Templeuve
34 beoordelingen
Prijzen weergeven

In Hotel d'Alcantara geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over Hotel d'Alcantara

Adres: Rue des Bouchers Saint-Jacques 2, Tournai 7500, België
Locatie: België > Wallonië > Hainaut Province > Tournai
Voorzieningen:
Bar/lounge Roomservice Vervoer van/naar luchthaven
Stijl hotel:
Beoordeeld als nr. 1 van 6 hotels in Tournai
Prijsklasse: € 99 - € 115 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Hotelcategorie:3 ster(ren) — Hotel d'Alcantara 3*
Aantal kamers: 24
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Booking.com, Expedia, TripOnline SA en Hotels.com, dus je kunt je reserveringen bij Hotel d'Alcantara met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?