• Gratis parkeren
Floreal Le Panoramique(Mont Saint-Aubert)
  • Gratis parkeren
  • Restaurant
L'Europe(Tournai)
Zie aanbieding
Tournai Youth Hostel(Tournai)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Inclusief ontbijt
13 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

onverwacht blijven Slapen in Doornik . Toegekomen om 19.30 savonds en hadden nog een kamer vrij met zicht op het terras inclusief Ontbijt voor 115 euro . Propere kamer , kamer en bad kamer zeer groot . Bad kamer is wat verouderd vergeleken de slaap ruimte die in een modern jasje is gestoken. Lekker ontbijtje van 7 tot 10 pm , met mooi weer kan Je eventueel op het terras eten . We komen zeker terug als we in de buurt zijn !

Verbleef: mei 2017, reisde met vrienden
27 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit hotel werd ondergebracht in de gebouwen van een bank en een woonhuis van de adellijke familie d'Alcantara. Het hotel ligt in het centrum van de stad, op loopafstand van het marktplein, het belfort en de kathedraal.
Het gebouw werd zorgvuldig gerenoveerd en de kamers kregen namen van bekende schilders. Zo sliepen wij in Pissarro.
Het ontbijt is prima: vers fruitsap, mandje met broodjes en koffiekoeken per tafel, heerlijke fruitsla, ... Kaas, beleg, ... in buffetvorm. Om een kopje koffie te maken, moet je wel wat geduld hebben... de machine werkt heel traag.
Gezellig salon waar men 's avonds ook kan genieten van een drankje.
De receptie is smaakvol ingericht: o.a. met enkele oude koffers.
Het hotel heeft een binnenplein met terras waar men bij mooi weer kan ontbijten.
Wij kwamen met de trein en taxi... maar het hotel beschikt ook over enkele parkeerplaatsen.
Onze kamer was prima: degelijk bed (jammer genoeg met ouderwetse lakens en dekens), voldoende ruimte en een verzorgde badkamer. Jammer genoeg stond de verwarming veel te laag (de klant kan de verwarming niet hoger zetten... de thermostaat wordt centraal bediend door de mensen van het onthaal) en hing er een vervelende rioolgeur in de badkamer... In de badkamer was er een ligbad met zeer hoge instap. Er waren voldoende handdoeken, washandjes (!) en verzorgingsproducten.
De prijs van 115 euro is o.i. hoog... maar we beleefden hier wel een heel fijn weekend. Zeker voor herhaling vatbaar. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Er is geen lift in hotel.

Verbleef: februari 2017, reisde met een partner
6 oktober 2015 beoordeeld

We zochten een eenvoudig maar goed hotel voor een stadsbezoek en dat is Hotel d'Alcantara helemaal. Fijne nette kamers (wij hadden "Disco" en "Pop") met goed bed, bad/douchecombinatie en een prima ontbijt. Ook Wifi. Bovendien op wandelafstand van de grote markt, de kathedraal, het belfort en de musea die we bezochten. We konden de wagen op de privéparking van het hotel parkeren.
Zeker voor herhaling vatbaar.

• Verbleef: september 2015, reisde met vrienden
28 september 2015 beoordeeld

Fijne ruime kamer met een goede badkamer. Lekkere zeep en shampoo. Het personeel is zeer behulpzaam en erg vriendelijk.
Persoonlijk vond ik het eerder prijzig maar het gebouw is zeer mooi en het ontbijt is ruim voldoende (maakt het goed). Wacht even af tot je een persoonlijk broodmandje en vers sap krijgt.
Wifi is zeer goed en gratis. Er zijn ook voldoende televisiekanalen.

Kamertip: Probeer een kamer aan de achterkant te krijgen.
  • Verbleef: september 2015, reisde met een partner
21 mei 2015 beoordeeld

Zeer centraal gelegen hotel, op wandelafstand van centrum en bezienswaardigheden. De kamer was aangenaam, een ruimere kamer genomen voor twee personen op derde verdieping oppervlakte rond de 50m2 dacht ik, dus zeker ruim genoeg. Kamer dient niet echt om er op te verblijven, maar is wel proper en heeft een zeer groot flat screen tv. Aparte badkamer en aparte wc, beiden qua oppervlakte zeker meer dan ruim genoeg. Nadeel misschien is dat de straatkant wel nogal hoorbaar is, de isolatie kon wel beter, maar echt storend was het nu ook niet. Mooie bloemenwinkel op loopafstand. Het ontbijt was zeker OK, met vers fruitsap en een mandje met broodjes en koffiekoeken (waar je wel een minuutje of twee moet op wachten wat soms wat raar overkomt, de meesten nemen al ananasfruitsap dat er staat en een broodje dat er ook voorradig is). Voor de rest is er ei, kaas, vlees, choco, honing, confituur, yoghourt, fruitcoctail, fruit, ... Koffiemachine zou best een gebruiksaanwijzing bijstaan, vooral als je gewoon water voor thee wil (twee keer mislukt). Geen lift aanwezig, dus voor derde verdiep veel trappen te doen, maar de trap is wel een goed begaanbare trap. Al bij al een aangenaam hotel, dichtbij centrum met goed ontbijt. Ik denk niet dat er een bar aan het hotel was, maar de stad biedt dit meer dan voldoende aan.

• Verbleef: mei 2015, reisde met een partner