Vandaag geopend: 09:30 - 17:00
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Kazerne Dossin te ontdekken
vanaf US$ 33,45
Meer info
Beoordeeld op 19 juli 2021

dit museum moet verplicht worden voor alle schoolgaande jeugd, zeer mooi gebrachte uitleg, op maat voor jong en oud

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 11 juli 2021

Om stil van te worden, een vreselijk onderdeel van onze geschiedenis. Jammer genoeg actueler dan ooit.

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 21 februari 2021

Vaak vragen mensen: "En, was het mooi?" Over een bezoek aan Kazerne Dossin kan je dit jammer genoeg niet zeggen. Het museum geeft een goed overzicht van een donkere periode uit onze geschiedenis. Het is indrukwekkend, verstillend en sereen gebracht. Ook de stille ruimte aan de overkant is zeker een bezoek waard. Neem zeker een namiddag de tijd want wanneer je alles wil lezen en bekijken ben je al snel meer dan 3 uur bezig.

Datum van activiteit: februari 2021
Beoordeeld op 22 januari 2021 via mobiele applicatie

Mooie uitgebreide expositie. Nogal in your face. Wel wat te statisch, kan beter. Reken op een tweetal uur.

Datum van activiteit: januari 2021
Beoordeeld op 13 oktober 2020 via mobiele applicatie

De Kazerne Dossin was de verzamelplaats voor de deportatie van 25.628 Joden en Roma naar de Oostelijke concentratiekampen en dit tussen juli 1942 en september 1944.
Het museum tegenover de kazerne legt de opgang en de evolutie van het Nazisme uit aan de hand van infoborden met talloze foto’s, cijfermateriaal, duidingen, onwaarschijnlijke verhalen, voorwerpen en ook getuigenissen op video.

Laat deze gruwelperiode voor altijd in ons geheugen gegrift blijven.

Datum van activiteit: oktober 2020