Vandaag geopend: 09:30 - 17:00
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Kazerne Dossin te ontdekken
vanaf US$ 33,45
Meer info
Beoordeeld op 13 oktober 2020 via mobiele applicatie

De Kazerne Dossin was de verzamelplaats voor de deportatie van 25.628 Joden en Roma naar de Oostelijke concentratiekampen en dit tussen juli 1942 en september 1944.
Het museum tegenover de kazerne legt de opgang en de evolutie van het Nazisme uit aan de hand van infoborden met talloze foto’s, cijfermateriaal, duidingen, onwaarschijnlijke verhalen, voorwerpen en ook getuigenissen op video.

Laat deze gruwelperiode voor altijd in ons geheugen gegrift blijven.

Datum van activiteit: oktober 2020
Beoordeeld op 31 augustus 2020

Uitgebreide tentoonstelling die kan bezocht worden op eigen tempo. Er is ook een tijdelijke tentoonstelling.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 24 augustus 2020

Interessant museum, alleen hebben we weining geleerd over de Dossin Kazerne zelf, maar vooral over de geschiedenis 'algemeen'. Zeker de moeite om eens stil te staan wat we toen gedaan hebben en nu ook met momenten gewoon herhalen.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 27 juli 2020 via mobiele applicatie

Zeker de moeite om te bezoeken. Harde inhoud en confronterend. Wel nodig om hier enkele uren voor uit te trekken. Had wel iets interactiever gemogen.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 22 juli 2020

Iedereen zou dit moeten bezoeken. Hier wordt je stil van. Interactief en daardoor kan je zelf bepalen hoeveel tijd je hier wil besteden.

Datum van activiteit: juli 2020