Vandaag geopend: 09:30 - 17:00
Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema
  • Eenvoudig online boeken
  • Gegarandeerd de laagste prijs
Meer informatie

Manieren om Kazerne Dossin te ontdekken
vanaf US$ 33,47
Meer info
Beoordeeld op 27 juli 2020 via mobiele applicatie

Zeker de moeite om te bezoeken. Harde inhoud en confronterend. Wel nodig om hier enkele uren voor uit te trekken. Had wel iets interactiever gemogen.

Beoordeeld op 22 juli 2020

Iedereen zou dit moeten bezoeken. Hier wordt je stil van. Interactief en daardoor kan je zelf bepalen hoeveel tijd je hier wil besteden.

Beoordeeld op 19 juli 2020

Kazerne Dossin is een mooi en groot museum over een vreselijke geschiedenis.
Ik was vol enthousiasme begonnen met het lezen en luisteren van alle verhalen. Wel was ik wat teleurgesteld dat bijna alle verdiepen zowat hetzelfde waren en het museum daardoor alle allure van een ‘oud’ museum had met heel veel informatie en tekst. Ik kan me voorstellen dat dit de jeugd minder aanspreekt.
De voorwerpen worden vaak weggestopt aan de zijkanten terwijl ze deze naar mijn mening juist centraler kunnen opstellen.
Het gaat ook bijna uitsluitend over de Jodenvervolging en een klein stukje over zigeuners. De vervolging van homoseksuelen, mentaal gehandicapten, … Kwam nauwelijks aan bod.
Wat ik wel interessant vond was dat je op een bepaald scherm je stad kon ingeven en daar informatie en documenten over kon opzoeken. Het panorama uitzicht was ook prachtig.
Zelf had ik wat meer van dit museum verwacht.

Beoordeeld op 25 juni 2020 via mobiele applicatie

Interessante tentoonstelling maar door de reportages op Canvas hebben we niet veel extra opgestoken.

Datum van activiteit: juni 2020
Beoordeeld op 13 juni 2020 via mobiele applicatie

Heel mooi museum en groter dan je zou verwachten. Vriendelijke ontvangst. Voldoende toiletten. Een goeie mix van foto, video, materiaal, plannen,... Wat van alles. Erg interessant museum. Zeker een bezoek waard!

Datum van activiteit: juni 2020