“Zeker bezoeken maar moet nog groeien.”
Beoordeling van Museum Hof van Busleyden

Museum Hof van Busleyden
Geclassificeerd als nr. 20 van 71 dingen om te doen in Mechelen
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor jonge kinderen, Toiletten, Rolstoeltoegang, Kluisjes / opslag, Trappen / lift
30 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als Mechelaar was ik benieuwd naar de restauratie-, rennovatiewerken. Het is een prachtig gebouw, paleis en zeker de moeite waard om te bezoeken. De interactieve beeldschermen zijn heel goed en de VR-INFO over historische plaatsen in Mechelen is prima. De inkom, ontvangst, kassa is mooi en uitnodigend. Ook voor kinderen is er een mooi aanbod.
Maar:
1. De belettering en indeling van de zalen is chaotisch en desoriëtetend.
2. De info bordjes in de zaal van de 'besloten hofjes' zijn te klein, staan te ver weg en dus moeilijk leesbaar. Ook een beetje moeilijk om 'de hofjes' van dichtbij te bekijken om alle details te kunnen zien (hetgeen in de interactieve voorstelling allemaal uitgelegd wordt).
3. Het totale aanbod is redelijk beperkt, jammer want ik denk dat Mechelen wel meer te bieden heeft.
4. Waar is 'Opsinjoor'?
5. Waar is de schitterende 'lederen kamer' gebleven? Dit is/was de perfecte middeleeuwse ervaring.
Eindbeoordeling: zeker doen maar het museum moet nog groeien en heeft misschien een aantal aanpassingen nodig. Daarom wordt er momenteel ook een enquête met de bezoekers gehouden.

10 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een parel hebben ze ervan gemaakt. Prachtig gebouw, mooie collecties. Echt top. Toeristische attractie

28 augustus 2018 beoordeeld

Was geweldig om hier rond te lopen. Je ziet de oude beschaving nog door de muren sijpelen. Leuk om eens binnen te kijken

26 augustus 2018 beoordeeld

Met vrienden naar het museum - en wat een museum - prachtig !
Vriendelijk personeel, prachtige zalen en veel interessante info
Wij hebben er 3 uren ingelopen zonder ons te vervelen
Aanrader het ook eens te doen

Bekijk meer beoordelingen
16 augustus 2018 beoordeeld

Het museum oogt zeer modern binnen en er werd veel aandacht besteed aan de jonge bezoekers.
Uitgebreide permanente collectie.
Vooral de besloten hofjes op zolder zijn heel mooi.
Het is even zoeken om te weten hoe je moet stappen maar zeker de moeite waard.

Reizigers die Museum Hof van Busleyden bekeken, bekeken ook

In Museum Hof van Busleyden geweest? Deel je ervaringen!