TripAdvisor

Zoen
Geclassificeerd als nr. 107 van 1.875 Restaurants in Antwerpen
Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Le Zoute Zoen vaart meer dan ooit een verfijnde én betaalbare koers. In het elegante zwart-wit decor dat met zijn statige deuren, kristallen lusters en hoge spiegels onmiddellijk aan Parijs uit de jaren ’30 doet denken, begeleiden zaakvoerder William Loonen en maître Hans Goris je van begin tot eind zoals het hoort. In de keuken serveert Lars Block zowel geraffineerde gerechten als eenvoudige klassiekers: van gebakken ganzenlever met dadelchutney en rode biet tot de huis-gerookte zalm met sjalot en van dry-aged Spaanse Rubia Gallega entrecôte tot een oerdegelijke vol-au-vent.
14 september 2019 beoordeeld

Gaan eten in de nieuwe locatie van Le Zoute Zoen.
Inrichting is hedendaagser wat de drempelvrees kleiner maakt. Prachtige locatie en bereikbaarheid is beter als de vorige locatie. Het eten was smaakvol & de uitleg door de Chef zelf is altijd een meerwaarde.
Laat u zeker verleiden door de wijn suggesties van de gastheer. Een gezellige en culinaire avond!!!

Datum van bezoek: september 2019

15 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Weer een favoriet adresje rijker, vorig weekend hier gaan eten. Super lekker en voor een fantastische prijs gegeten. Waar vind je nog een restaurant waar ze een volwaardige drie gangen menu aanbieden voor 45 euro. Zeker als je de amuses en zelfgemaakte koekjes op het einde mee in rekening neemt!!

Datum van bezoek: mei 2019
15 mei 2019 beoordeeld

Vorig bezoek : een geslaagd etentje Nu begin mei moet de kok gedacht hebben dat het warm zou worden . Dit was echter niet zo In het 5gangen menu had hij dus 3gangen voorzien met verse groenten en een zurige saus of ook vinaigrette om ons een verfrissing te bezorgen . Dus at ik 3 gangen op het zurige af .2. gangen schoten over .
Bij een van de voorgerechten had hij het ons ook al gelapt ? Nu weer : gelakte kwartelbil en een gelakt vleesgerecht (er zaten trouwens in iedere gang elementen die in de volgende gang ook voorkwamen .Synchroniseren zal zo iets heten )
Het gelakte vlees was zo zout dat het alle andere smaken liet verwijnen . Dit was gewoon oneetbaar .
Het nagerecht was zo konsistent dat het een ontbijt op zich was .
Goed gevuld maar onvoldaan verlieten we de zaak .Toch eens 2 keer nadenken eer we er nog eens gaan eten .

Datum van bezoek: mei 2019
28 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Naar jaarlijkse gewoonte met Jong Keukengeweld op restaurant met mijn beste vriendin. Dit jaar viel ons oog op Le Zoute Zoen. Heel haastig ontvangen, we zaten reeds in onze stoel toen onze jassen werden opgehaald. Lekker glaasje champagne aan eerlijke prijs. Amuse was speciaal in structuur - een zout soesje en macaron, maar geen hoogvlieger.
Voorgerecht was matig (koude skrei), de wijn daarentegen was lekker. Kruiden werden na 5 minuten pas toegevoegd. Hoofdgerecht werd geserveerd zonder wijn, hier moesten we achter vragen en kregen van de bediening het antwoord: “jaja komt eraan”. Lang moeten wachten op het dessert, ook matig.
Jammer van de haastige bediening en het matige eten. Presentatie en wijn waren goed. Geen topper prijs/kwaliteit naar mijn mening.

Datum van bezoek: maart 2019
28 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben geluncht in de le Zoute Zoen
Met 6 personen .
Gestart met een bubbeltje .
We kiezen voor het menu van de Zoen en gaan voor 5 gangen.
Het zijn voor een 5 gangen menu grote portie’s. Het gerecht met zeewier is helaas te zout . Verder zijn de gerechten lekker , we hadden de keuken echter wel iets verfijnder verwacht.
( bij het noteren van de gerechten is er iets fout gegaan , er was een hoofdgerecht fout . Dit is prima opgelost er is snel een goed hoofdgerecht opnieuw gemaakt )

Datum van bezoek: februari 2019

Reizigers die Zoen bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Zoen geweest? Deel je ervaringen!