“Super”
Beoordeling van Bolivar - GESLOTEN

Bolivar
Keukens: Belgisch, Europees, Frans, Steakhouse
Meer informatie over het restaurant
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Jos en Marian zijn na 20 jaar praktijkervaring in Antwerpen, Gent, Brussel, Zaventem, Londen, gestart in 2006 met hun restaurant Antwerpen, zij zijn erin geslaagd hun doelgroep te bereiken : “Gasten die houden van lekker rundsvlees”. Specialiteiten : schots, iers vlees, entrecôte van 300 of 500 gr, filet pur, filet mignon, hamburger. Het vlees wordt pas bij uw bestelling versneden, hamburger en tartaar vers gemalen en bereid. Ze kiezen om het kleinschalig te houden om de kwaliteit te behouden. Er is geen personeel, dus max 8 personen per reservering volgens bezetting, en de tafels worden maar 1 keer bezet, dus geen stress voor de klant. Genieten is de boodschap en zo zal het blijven. Kleine kaart om het vers te houden, kleine wijnkaart met toppers die bij vlees passen, bovendien gaat hun passie ervan uit om artisanale belgische bieren te promoten. Uiteraard zijn de vlaamse gerechten: koninginnehapje, stoofvlees, garnaal- en kaaskroketjes, haringfilets, carpaccio, een vaste waarde. Verse frietjes, die leuk worden gepresenteerd. Huisbereide mayonaise, vers gewassen sla met zelf geraspte worteltjes, komkommer, gepelde tomaatjes en verse ui kan u als garnituur verwachten op uw bord. Saus wordt steevast apart geserveerd om volop van de lekkere vleessmaak te genieten. De seizoensgebonden gerechten : Asperges, Tomaat Garnaal, Mosselen en Wild. De ijscrème desserten worden geserveerd met verse slagroom Een warme topper is de Irish Coffee, die Marian dan ook op traditionele manier serveert. Bovendien hebben zij hun terras volledig vernieuwd en is het daar aangenaam vertoeven tot de laatste zonnestraal. Bovenop het (h)eerlijk eten is het ook een (h)eerlijke rekening .
19 december 2016 beoordeeld

We genieten steeds van de zeer gezellige sfeer, het persoonlijk ontvangst!!! proficiat Marian, en de zeer aan te bevelen keuken! Tot snel!!! MP B

Datum van bezoek: december 2016

16 november 2016 beoordeeld

Enorm vriendelijke vrouw en leuke gezellige setting. Ik nam de filet mignon en die was zeer lekker, de groentjes vond ik wel net iets minder smaken. Ook zeer tevreden van de Malbec wijn.

10 november 2016 beoordeeld

Wij gaan regelmatig naar de Bolivar om er te dineren. Meestal wanneer we iets te vieren hebben. Vriendelijke service. Lekker eten. De dame blanche is overheerlijk.

Datum van bezoek: juni 2016
9 november 2016 beoordeeld

Misschien is dit wel een typisch Antwerps restaurant te noemen; bruine inrichting, veel hout, oude foto's van antwerpen, best wel gezellig.
Bediening is ok, het eten is niet echt bijzonder, gewoon goed.
Rundvlees : een lekkere entrecote met pepersaus zelf gemaakt. jammer dat het bord niet warm was. de zelfgemaakte frites zijn ok, de zelfgemaakte mayonaise niet, mayonaise van Devoslemmens is veel beter, deze was zelfs niet lekker, bleef niet aan de frites plakken ook.
De zelfgemaakte kaaskroketten (met brie?) zeer harde korst, en de kaas loopt eruit als een kaasfondu. De garnaal kroketten ook weer zeer harde korst, en ik heb ze zeker al beter gegeten.
De wiijnen zijn lekker.
totaal kwijt ruim 100 euro zonder dessert, wel koffie / grappa en 1 glas wijn , de rest cola en water met twee.
Leuk om er eens geweest te zijn

6 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Nog net een tafeltje vrij zonder te reserveren, wat een geluk. Ondanks dat de kaart niet heel uitgebreid is, zijn de (klassieke) gerechten heerlijk. Het vlees precies goed gegaard, de presentatie van het stoofpotje is leuk. Maar de gastvrouw, die maakt de avond! Wat een lieve vrouw en wat een gulle lach. Enige puntje: weinig keus voor de vegetariërs onder ons.

Datum van bezoek: november 2016

Reizigers die Bolivar bekeken, bekeken ook