“WOW! Wat een avond ! ”

Keukens: Belgisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Onze eerste keer in Nuance een zonnige avond in een klein gezellig dorpje genaamd “Duffel”, bij aankomst stonden er 2 dames en de gastvrouw ons op te wachten aan de inkom, en wat een plezier om hier ontvangen te worden... alleen hiervoor zou ik al terug komen! Eens gesetteld aan tafel komt de maître de menu even toelichten en serveert hij ons een prachtig glas champagne van het domein “Pol Roger”, gevolgd door explosies van smaken! “Ijsballetje van ganzenlever, aubergine met eend, frisse tonijn bereiding, kleine cake met groene kruiden en gember, Schotse zalm met Zuid-Amerikaanse invloed” tijdens de start van de avond kregen we ook het brood voorgesteld met verschillende boters! Leuk dat het allemaal op kleine potjes op tafel word gezet zo kunnen we van alles proeven.
We kiezen voor het 7-gangen menu met bijpassende wijnen! Onze zoon van 12 kreeg een aangepast menu, wat we zeer op prijs stellen, meestal wordt hij verplicht tot het volledige menu of doorverwezen naar de à la Carte gerechten, maar de maître vertelde ons dat ze voor hem wel iets konden doen!
Na een heerlijke start zijn we dan begonnen met het eerste gerecht: sardienen met escabèche limoen en groene olijf ! Wat een explosie van smaken ! De wijn die hierbij gepresenteerd word door de maître/sommelier is magnifiek elke smaak die hij beschreef in de wijn kwam terug in het gerecht!
Gevolgd door de ganzenlever (waar ik meestal geen liefhebber van ben) maar hier met de abrikoos ! Zeker wel ! Geserveerd met een rosé wijn die wat troebel was maar ontzettend lekker, vooral de combinatie van de wijn met het gerecht was zeer leuk!
Tijdens de maaltijd word het brood steeds bijgezet zodat elk broodje er steeds is !
Gevolgd door de langoustine met venkel en sepia. Dit was mijn lievelingsgerecht ! De langoustine was heel sappige en daarbij lichte venkel maakte het volledig af!
De wijn die hierbij geserveerd werd was een riesling uit Duitsland, ik ben altijd een beetje sceptisch geweest tov van riesling en heb de sommelier dat ook verteld waarna de historie van de Duitse wijnen volgde en enkele leuke namen om eens verder uit te proberen ! (Gaan we zeker doen)
Laatste voorgerecht was de zeebaars met kokkels, aardappel en plankton!
Was een weerzien met de rest van de avond weer een explosie, en wat prachtig gepresenteerd altijd ! Elk gerecht lijkt den kunstwerk! De oosterijkse wijn die hierbij kwam was iets zeer speciaal en niet alledaags, ons tafel gezelschap vertelde zelfs dat dit geduft was om te serveren maar weer eens was het “perfect-match”
Naar het hoofdgerecht dan met Franse hoevekip ,girolles en miso en een taco van het beste van de kip! Ik wist niet dat kip zo goed en smaakvol kon gemaakt worden! Uitstekend !
De zeer zachte Italiaanse “Marion” was een echt aanvulling op het gerecht! Wat ook opviel de sauzen zijn ontzettend goed op smaak !
We verkiezen voor de desserts en we gaan niet voor de kaas, helaas want daarna hoorden we de presentatie op de tafel naast ons !
Maar de desserts waren overheerlijk fris en niet te zwaar! De aardbei was klein en niet te zwaar ! Het chocolade dessert was iets zwaarder maar een perfecte afsluiter!
Zelfs tot bij de koffie blijven er maar koekjes en taartjes komen! Er kwam maar geen einde aan!
Samenvatting van de avond :
De bediening was uitstekend !
(Wat we enorm leuk vonden is als iemand aan tafel recht stond voor naar het toilet te gaan dat de deur van de toiletten al werd opengedaan en de zitplaats even op orde werd gebracht.)
De wijnen waren perfect !
( Een nog zeer jonge sommelier met een passie en kennis over wijn, met de juiste humor en de nodige charme)
Het eten is sprakeloos!
Elk gerecht elke amuse elk stukje brood alles was zo goed !
( we zagen de chef zelf bezig in de keuken en dat is in deze tijd zeldzaam aan het worden)
We hebben het geluk om vaker te kunnen gaan eten in top restaurants als deze maar we hebben een nieuwe favoriet !
Hier kan geen andere 2 sterrenrestaurant in België tegen op!
Hier komen we binnenkort terug !!

9 juli 2018 beoordeeld

KLasse, overheerlijke verfijnde gerechten sorry KUNSTWERKJES !!!
Super fijne bediening in een aangename omgeving.
Kortom een belevenis , een blijvende herinnering kortom je moet er nog eens naar toe !
Zeker doen de moeite waard !!!

4 juli 2018 beoordeeld

We hebben hier prima gegeten. Bediening van twee jonge meisjes was netjes en vriendelijk. De gastvrouw was extreem vriendelijk. Fijne airco op een warme avond. Geen mogelijkheid tot buiten eten. Mooie en smakelijke amuse. Prachtig servies dat Japans aandoet. Kleine porties, zeer mooi opgemaakt (bloemetjes erop)
Het voorgerechtje van sardine vond ik bijzonder. Mijn partner vond het niet lekker. De vis was goed, warm. Daarna kwam iets van boerenhoeve kip die heel erg lauw was. Bijna koud. Jammer. Er gaat ook veel tijd verloren door de verhaaltjes die worden verteld bij het opdienen: dit is blablabla. Ik heb liever de menukaart op tafel, dan kijk ik zelf wel wat ik eet. Ook het 'olie en saus opgieten' door een juffrouw kost tijd waardoor warme gerechten te veel afkoelen. Jammer.
De courgetterolletjes erbij vond ik vrij vlak van smaak en gewoontjes. De mini/taco´s erbij raar. Het dessert van heerlijk, maar twee zoete desserts na elkaar te zwaar. De helft laten staan. Wel hield men goed rekening met een allergie van fruit.
Koffie met friandises, lekker! Maar we hadden de koffie bijna op toen er ineens iemand nog kwam met warme madelaines en smoutebollekes.
De tijd tussen de gerechten in duurde soms echt veel te lang, een keer wachtten wij ruim drie kwartier op de volgende gang.
Een kleine fles water kostte geloof ik 10 euro, dat vond ik nog gaan. Dat is bijna overal zo in een sterrenrestaurant. Maar een glas champagne a 22 euro vond ik echt te hoog. De sommelier is charmant en kan goed 'verkopen'. Vermoed dat de rosé champ. per glas nog duurder was. Ook de wijnen zijn te duur per glas.
Toiletten, kan beter. De meeste mensen zijn verward bij binnenkomst vd ruimte welke toilet voor dames en voor heren is.
Zou ik hier nog eens terugkomen? Zeker, vooral omdat de gerechtjes met citrustonen mij goed bevallen. De sfeer in de zaak is goed. Mooie kunstfoto aan de muur, nette tafels, goede stoelen. Meer aandacht aub wanneer men na betaling de zaak verlaat. Gedag zeggen stel ik wel op prijs.

24 juni 2018 beoordeeld

Beoordeling aangepast na telefoontje van de sommelier. De eerder door mij geschreven bewering blijkt niet te kloppen. De a la carte prijzen staan dan blijkbaar toch ergens vermeld op de kaart.
Voor de rest blijf mijn mening over Nuance dezelfde nl:
Top Restaurant, heerlijke gerechten maar je voelt je bestolen als je buiten gaat. 55€ voor een "voorgerecht" dat bestaat uit 2 (twee!) langoustines is er méér dan over maar men lijkt het gerechtvaardigd te vinden.

24 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We werden hartelijk welkom geheten bij binnenkomst, niets was te veel voor het personeel... zo kwam het over!
Stuk voor stuk heerlijke amuses, prachtige presentatie ... elk gerecht was een kunstwerkje op zich...
En een excellente wijnbeurs
Kortom heerlijk tafelen in een fijn restaurant met exquise gerechten!

Reizigers die Nuance bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Nuance geweest? Deel je ervaringen!