“Super!!”
Beoordeling van Jinza

Jinza
Geclassificeerd als nr. 245 van 1.716 Restaurants in Antwerpen
Beschrijving: Jinza is een Frans-Aziatisch restaurant en serveert een uitdagende East Meets West keuken. Toffe wijnen, vriendelijke bediening in een klassevol kader vervolledigen het plaatje. Groot zomerterras bij mooi weer.
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel lekker zou hier zeker elke dag willen komen eten. Hopelijk blijven jullie hier nog lang! Blijf zo voort doen, de bediening is 10/10!!!!

30 april 2018 beoordeeld

Een totaalervaring, oog voor detail wat betreft onthaal en bediening ( glazen kregen geen kans leeg te geraken, informatieve beschrijving gerechten waardoor de exotische ingrediënten herkenbaar werden)
Dit adres is perfect als je iets nieuws wil proberen maar bang bent om de ongekende Aziatische keuken te ontdekken. Gerechten worden ongelooflijk mooi voorgesteld en zijn zeer lekker. Wij zijn hier verwend, niet alleen op culinair vlak maar ook qua bediening. Wat dit laatste betreft zeker een vermelding waard gezien er die avond met 1 chef minder werd gewerkt , de zaal volzet was en niettemin alles vlot verliep.

21 april 2018 beoordeeld

We hadden nog net plaats aan de eettoog. Dat bleek een uitstekende plek om toelichting te krijgen bij de gerechten en het concept van het restaurant. Frans-Aziatisch: een geweldig huwelijk. De avond verliep vlekkeloos, ideale timing en met originele wijnen per glas. We kozen een heerlijke onglet -het geheim van de beenhouwer- met japanse noedels en een griet met asperges, kokkels, venkel en wasabi. Die laatste was subtiel verwerkt en deed de griet alle eer aan. Zeker proberen.

7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De eerste keer Jinza voor ons. Een vlotte en aangename bediening in een ongedwongen, levendige sfeer (resto was volzet). Daarenboven was het eten erg verfijnd, mooie verzorgde borden en heerlijke wijn. Zeker voor herhaling vatbaar, dus we hebben onmiddellijk tafeltje gereserveerd om met vrienden terug te komen.

29 maart 2018 beoordeeld

Een paar weken eerder bracht ik al een bezoek aan Cuichine, het zusterrestaurant van Jinza en was ik aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten daar. Jinza staat echter nog een trapje hoger op de culinaire ladder. De gerechten zijn, net zoals bij Cuichine, Asian Fusion, al vond ik dat de Aziatische toets prominenter aanwezig was bij Jinza.

Restaurant Jinza is gelegen op de Draakplaats, een bijzonder plein dat door een brug en een hoop tramsporen in twee wordt gesneden. Het mooie, statige pand is stijlvol ingericht. Wij maakten van de gelegenheid gebruik om aan de toog plaats te nemen, vlakbij de keuken. Altijd leuk om de chefkok zelf aan het werk te zien. Wat een goed geoliede machine, die keuken, en kraaknet. Indrukwekkend.

Het personeel was jong, energiek en erg vriendelijk. We moesten niet lang twijfelen: voor ons graag het menu mét het extra signature gerecht. En we hebben ons deze keuze niet beklaagd. Elke gang was een ware smaaksensatie. De tartaar van tonijn en de zeewolf waren beide uitstekend, maar de picanha van wagyu rund spande de kroon. Wat een zalig lekker vlees! Fenomenaal en zeker de twintig euro extra meer dan waard. Het dessert was de perfect afsluiter.

Mijn vriend en ik hadden een geweldige avond en komen zeker nog eens terug.

Reizigers die Jinza bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Jinza geweest? Deel je ervaringen!