“Mooie bordjes, aangename sfeer”
Beoordeling van Rascasse

Rascasse
Geclassificeerd als nr. 179 van 1.659 Restaurants in Antwerpen
1 juni 2018 beoordeeld

De eerste maal Rascasse gekozen om te gaan eten tijdens de restaurantweek. Uitstekend weer waardoor we gans de avond buiten konden blijven zitten. Goede ontvangst door de gastvrouw die het menu kwam voorstellen. Een 4-gangen (extra gerecht + 12,5€) kwam op 51,5€. Een amuse, geserveerd in een eierschaal en een bordje versierd met radijsjes was een frisse opener. Het voorgerecht, een lekkere tartaar van rundvlees. Als tussengerecht een stukje makreel met koolrabi. Het hoofdgerecht een paella, maar dan op eigenwijze gemaakt en geserveerd met rode poon. Het dessert iets met yoghurt, ijs, aardbeien en olijven. Elk gerecht was een streling voor het oog en de smaakpapillen. Rascasse betekend schorpioenvis en het was dan ook vis die de rode draad in de gerechten was. Hierbij kozen we een witte wijn uit Spanje, lekker, maar wel prijzig op de wijnkaart. (x 3 of meer) en ook een flesje water 0,75 cl kwam op 8€ en dat is dan ook ook ons enige kritiek. Het menu zelf was een correcte prijs/kwaliteit.

31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Eerste keer dat we hier aten met vrienden. Wat een verrassing. Zo lekker. Heel verrassende gerechten. Als voorafje een eitje gevuld met "spek en eieren" ijs. Makreel met chorizo, heel lekkere wijn bij het eten. Dit was een top avond. Vriendelijke bediening, ruime setting, gezellige interieur....Top

6 mei 2018 beoordeeld

De eerst keer hier komen eten naar aanleiding van een verjaardag. Je komt aan in een heel hartelijk kader en neemt plaats op een terras in het groen. Dat alleen al is puur genieten. Huisapertief was creatief en heerlijk ! Over de keuken kan ik niets dan goeds zeggen. De gerechten waren prachtig gedresseerd met oog voor detail betreffende de afwerking. Een extra pluspunt is dat ze deel uit maken van de North Sea Chefs. Eten van eigen bodem, maar dan op een duurzame manier. Dit maakt het eten in mijn ervaring alleen maar beter. Elke hap was een echte openbaring. En het Belgisch wit blauw was hemels bereid ! Een heel sympathieke bediening die je bijstaat waar nodig. Heel attent en tot in de puntjes verzorgd. Qua budget doorgaans duurder dan de doorsnee zaak , maar dit reflecteert zich ook in de gerechten. Perfecte locatie voor een speciale gelegenheid. Of als je zin hebt in uitgebreid en culinair tafelen. Sowieso raad ik het degustatie menu aan. Je proeft het beste van alles op de kaart ! Zeker iets waar we nog eens terug willen komen voor een avond pure verwennerij.

17 maart 2018 beoordeeld

Restaurant Rascasse is een leuk, niet al te groot restaurant. Hele lekkere gerechten, hele vriendelijke bediening. Een referentie in Kapellen en omgeving.

12 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Veel respect voor het product hebben ze hier. Ik heb hier goed gegeten. Het hoofdgerecht met lam, en vooral dan het stoofpotje van de nek, is mij bijgebleven.
Ook de begeleidende wijnen waren goed.
Wel niet goedkoop.

Reizigers die Rascasse bekeken, bekeken ook

Kalmthout, Antwerpen
Antwerpen, Antwerpen

Antwerpen, Antwerpen

In Rascasse geweest? Deel je ervaringen!