“een zeer zure nasmaak ..”
Beoordeling van O'Tagine

O'Tagine
Geclassificeerd als nr. 411 van 1.646 Restaurants in Antwerpen
13 augustus 2017 beoordeeld

we wilden eens wat anders qua restaurant deze avond en liepen naar O'Tagine aan de Ernest van Dijckkaai te Antwerpen. dit restaurant ligt bijna gelijk aan het Steenplein. een keuken waar men de authentieke klassieke Marokkaanse keuken kan proeven.
De inkom is mooi..bij binnenkomst ziet men gelijk een ruim opgezet restaurant. men kan plaatsnemen boven, links en aan de rechterkant. ruim opgezette tafels in echte authentieke Marokkaanse style.
Het ziet er netjes en veelbelovend uit! (al eerder hebben wij mogen proeven in de Mercado waar ze ook een kleine stand hebben).

als voorgerecht kozen we het assortiment voorgerechten. en als hoofdgerecht bestelden we Couscous Royale (Couscous lamsbrochette, kip, Merguez) en Tagine O’Tagine (Combinatie van alle tagines met lamsvlees), als extra een kip supplement.

erbij een fles huiswijn rosé, een fles bruiswater en een cola zero.

de voorgerechten waren ok..had ze hoger op smaak verwacht. maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik als voormalig profesioneel chef geen tot weinig kennis heb van de Marokkaanse keuken. de briwat was lekker van smaak.

de voorgerechten waren lekker..wederom had ik ze wel iets hoger op smaak verwacht. de couscous was lekker droog. niet te gaar. super.

7,80 euro voor een fles bruiswater vind ik weer wat overbodig prijzig.

we hadden lekker gegeten..onze 'kennismaking' met de Marokkaanse keuken was geslaagd en proefde naar meer. ik werd er tamelijk enthousiast van en wil zeker andere marokkaanse restaurants gaan proberen.

MAAR toen we om de rekening vroegen kwam de jongeman met de mobiele bankcontact machine aan tafel. onze bankkaart erin en het functioneerde niet. kan zijn...kunnen verschillende redenen voor zijn natuurlijk. herhaaldelijk geprobeerd geen succes. zijn eigen kaart van de jongeman geprobeerd...werkte niet.
de zaakvoerder of eigenaresse 'denken we'..heeft nog gebeld naar ??. toen werd er gevraagd of we niet met cash geld konden betalen. persoonlijk vind ik het nogal ergelijk dat een restaurant maar 1 terminal heeft ter beschikking. overmaken het bedrag kon niet en ze stelde voor dat we een ID card achter zouden laten en dan die dag erna te betalen. natuurlijk gingen wij daarin niet akkoord..zoiets moet je nooit doen natuurlijk!! (fraude gevoelig)

helaas zat er niets anders op om voor één van ons helemaal de stad in te gaan lopen om naar een bankcontact te gaan. Alle bankcontacten in de stad zijn bij de kbc toren gelegen en aan de melkmarkt. Geen ene bankcontact te bekennen in de oude stad gedeelte??! best schandelijk voor zo'n grote stad als Antwerpen vind ik persoonlijk.

tijdens het wachten geen enkele suggestie of drankje van het huis werd gegeven qua compensatie? maar bij terugkomst...de eigenaresse stond in de ingang te roken en met dr telefoon bezig en de jongeman wist niet echt wat ie ermee aan moest met de situatie. tevens een grote tafel van 6 die ook gegeten en gedronken hadden waren ook aardig geërgerd omdat ze hun vast grotere rekening ook niet met bankcontact konden betalen.

als ze nou gewoon een drankje van het huis ter compensatie deden..neen helaas. maar bij het weggaan ..geen eens een dank je wel voor de moeite en de eigenaresse gunde al helemaal geen blik of dank je wel?? met een blik van 'dat wij de schuldige waren'! een aardige zure nasmaak ...we gingen beiden weg met een slecht gevoel en einde van een leuk diner. gastvriendelijkheid..0.1.

* nog een punt...de toiletten mogen echt schoner. spinnewebben en niet fris.

persoonlijk gaan we niet meer terug naar dit restaurant alleen al om zo'n einde.

8 augustus 2017 beoordeeld

Toevallig gepasseerd en geprobeerd maar zeek leuke ontdekking.
Zeer groot maar toch gezellig interieur. Vriendelijke bediening en het belangrijkste natuurlijk zeer lekkere gerechten aan een correcte prijs.
Zeer klein minpuntje : geen marrokaanse wijn op de kaart gevonden.

12 april 2017 beoordeeld

Ondanks de grote ruimte is het restaurant toch gezellig ingericht. We wanen ons in een sprookje van 1001 nacht. Klein minpuntje, het is er net iets te donker. Het voorgerecht is een soort mezze, een mix van allerlei salades en een bladerdeeghapje. Lekker maar het brood is niet zo vers als we zouden willen. De zoete tajine met kip, pruimen en amandelen is lekker gekruid zoals het hoort zonder dat er iets overheerst en wonder boven wonder de tajine is zoet – écht zoet! Ja ik ben blij want daar hou ik van. De kip is mals en er zitten voldoende pruimen in het stoofpotje. Voor deze tajine zie ik al de rest door de vingers! Vermits we hier met een social deal bon komen eten, staat het dessert vast, namelijk sinaasappels in kaneel en oranjebloesemwater. Ik kijk ernaar uit maar jammer genoeg valt dit in het water. De chaotische ober heeft ons verkeerd verstaan. Eén iemand vroeg koffie in plaats van dessert. Hij brengt ons wel een muntthee maar gaat ervan uit dat niemand van ons dessert wil. Het duurt even voor we dat doorhebben. Het is al laat dus besluiten we het zo te laten. O’Tagine is een aanrader wat het eten betreft, de authentieke Noord-Afrikaanse keuken op z’n best! Maar de trage, koele en afstandelijke bediening is een serieus minpunt. We hebben de indruk dat iedereen hier tegen z’n zin werkt en dat is jammer.

21 maart 2017 beoordeeld

Dit blijven zeer lekkere tajines, maar aan de sfeer hebben ze sinds hun verhuis zwaar ingeboet. Dit was vroeger een zeer gezellig, klein restaurant op het zuid, nu heeft het meer het uitzicht van een grote refter die ze hebben proberen aankleden. Gezellig is het niet meer, en dat het er zo donker is lijkt alleen maar om dit te verdoezelen. Het was er ook koud, wat ook niet aan de gezelligheid helpt. De klanten naast ons gedroegen zich niet alsof ze op restaurant zaten, maar wel in de refter van een campus. Dat was vervelend, maar ik kon ze ook niet helemaal ongelijk geven. Het eten is lekker, maar ook net te duur voor wat het is. Voor ons was dit het laatste bezoek.

5 maart 2017 beoordeeld

Erg lekkere tajines, goede prijs/kwaliteitverhouding. Goede bediening. We waren er op een vrijdagavond en kregen er als verrassing een optreden van een buikdanseres. Zeer goede sfeer.

Reizigers die O'Tagine bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In O'Tagine geweest? Deel je ervaringen!