“Goed eten in deze strandtent”
Beoordeling van Le Bateau

Le Bateau
Geclassificeerd als nr. 1.204 van 1.507 Restaurants in Den Haag
Keukens: Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
1 juni 2018 beoordeeld

In Januari was ik hier om eens te kijken hoe het buiten het seizoen eraan toegaat. Het was een strandtent zoals vele andere, ook qua hygiëne. Deze keer wilde ik weten of de vogels die net als toen ook nu op het voorste terras rondvlogen, ook naar binnen zouden komen. En natuurlijk vooral de prestaties van de keuken en de bediening beoordelen.
Allereerst, voor de normen van strandtenten is de hygiene voldoende. De veelal jonge mensen van de bediening doen hierin hun best, en dat is te zien.
Ik nam hetzelfde gerecht, kalfslever met spek en gebakken uitjes. Ook deze keer was het goed gebakken, precies zoals het hoort, met dezelfde opmaak, patatjes, wedges, een gepofte aardappel met room en sla die lekker was aangemaakt. De rode wijn is volgens mij nog dezelfde; geen hoogvlieger maar prima geschikt bij dit gerecht.
Ik heb heel sterk de indruk dat de kwaliteit van de bediening omgekeerd evenredig is met de drukte in de tent. Sommige jonge mensen van de bediening zijn vermoedelijk nog niet stressbestendig genoeg om de kwaliteit hoog te houden als er veel klanten zijn. Het zou kunnen dat dit ook voor de keuken geldt, maar dat zult u in de praktijk moeten ervaren......
Voor mij geldt: als het hier niet druk is kun je er gewoon lekker eten!

15 april 2018 beoordeeld

Smerige kussens buiten, vuile lampen en vloer. Ze kunnen het buiten rokende personeel beter laten vegen. Eten was goed maar een onverzorgd restaurant lokt geen klanten.

8 april 2018 beoordeeld

Mooi weer en hier vandaag een terrasje gepakt. De bediening van redelijk vlot, maar had geen kennis van de wijn kaart. Een sauvignon blanc was onbekend, een droge witte wijn gelukkig niet. Na dat er zonder te vragen de tafel werd voorzien van bestek, kwam de witte wijn voor mij en de rosé voor mijn vrouw.
De wijn was droog en zuur, de rosé had weinig smaak. Besloten snel afterekenen, 8,50 voor de 2 wijntjes, niet gepist en toch nat. .

24 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik ben niet zo snel teleurgesteld in de service en heb veel geduld, maar dit restaurant was wel een verrassing... Bij binnenkomst niet verwelkomd, en zelfs bij het aan tafel komen niet... Alleen maar; Zeg het maar.
De menu's waren erg vies, waardoor we al snel iets makkelijks kozen om te eten om er maar vanaf te zijn. De cappuccino's waren slecht gemaakt, terwijl ik wel iemand met een professionele automaat aan de slag zag gaan... Eten was karig, en er werd geen enkele keer gecheckt of alles oké was.
Het bijzondere was ook dat, ookal was het totaal niet druk, de medewerkers drukker waren met lege tafels schoonmaken etc., dan de gasten helpen die daadwerkelijk zaten te wachten op service. Persoonlijk denk ik dat ze puur geluk hebben vanwege hun strategische ligging, maar een andere baas zou geen slecht idee zijn...
Nooit meer terug!

30 januari 2018 beoordeeld

Een goede eetgelegenheid, mits je niet bang bent voor vogels. Dan moet je beslist binnen gaan zitten !! Ik zat op het terras, en daar komen de vogels niet alleen op je tafel, maar -als je niks doet- zelfs op de rand van je bord......
Mijn kalfslever was goed klaargemaakt, ook de uitjes en het spek waren niet te ver doorbakken. Samen met een schaaltje patatjes en zelfs ook nog een schaaltje gebakken aardappeltjes, én de salade erbij was het een voldoende maaltijd.
Ik koos voor een rode huiswijn. Dit is vermoedelijk een Cabernet die bij deze maaltijd iets te weinig "body" had, maar dat was mijn keuze.
Tot slot een kopje koffie. Die had voor mij wat sterker mogen zijn, maar ik weet dat de meeste gasten niet van te sterke koffie houden.
Al met al een restaurant waar je eenvoudig maar goed kunt eten.
Mits je van vogels houdt....

Reizigers die Le Bateau bekeken, bekeken ook

Den Haag, Zuid-Holland
Den Haag, Zuid-Holland

In Le Bateau geweest? Deel je ervaringen!