Het hotel oogt mooi, proper en de kamers zijn ruim.
We kwamen in onze kille kamer en ijskoude badkamer. Nadat we de airco op 25 graden hadden gezet werd de kamer warm, de badkamer bleef heel koud door de koude vloer en de afzuiging die constant lawaai maakte. De bedden werden na de eerste nacht niet opgemaakt, de handdoeken niet verschoond. Dit alles moest je vragen omdat het hotel op deze manier wou bijdragen aan de ecologische voetafdruk. Dat het opmaken van een bed hieraan bijdraagt moet mij dan toch eens goed uitgelegd worden. Begrijpe wie begrijpe kan. Het ontbijt was redelijk. De fruitsappen (smaakpoeder aangelengd met water) verwacht ik niet in een vier sterren hotel net zoals de harde oudbakken broodjes op zondagochtend. We dachten dan een pannenkoekje te vragen maar ook daar kregen we als antwoord dat de ´pannenkoekenmachine´niet werkte. Wat is er mis mee om hiervoor een pan te bruiken? Dat wisten we toen we een eitje vroeg. Een ei bakken duurde een eeuwigheid. Wanneer we een opmerking maakten, was er geen Nederlandstalige medewerker te bespeuren in de ontbijtzaal. Toch waren we in Nederland. De Spa was minimaal: niet goed, niet slecht ttz. erg lawaaierig voor een plek waar je tot rust zou moeten kunnen komen. Het zwembad was ook kil. De Finse sauna vonden we doordat we hem zagen vanuit onze kamer. Er was niemand van het hotel aanwezig in de Spa. Na een tijdje stond er een jonge kerel op zijn mobieltje te tokkelen toen we eindelijk konden vragen naar handdoeken die niet aanwezig waren op het rekje aan de ingang van het zwembad.
Terug aangekomen op de kamer bleek de temperatuur in de badkamer nog steeds te laag om een aangenaam bad te kunnen nemen. De bureaulamp werkte niet, het overgordijn hing niet meer in de rail, in de badkamer waren ook niet alle lampen in werking. Na het douchen liep het water tot onder de lavabotafel....
Het smoesje om mee te werken aan de ecologische voetafdruk lijkt meer en meer op algemene besparingen. Voor ons geen tweede keer in dit hotel. Een weekendje weg zou geen werk mogen vragen van gasten die betalen voor hun verblijf.