Mauritshuis (Het Koninklijk Kabinet van Schilderijen)
Vandaag geopend: 10:00 - 18:00

Meer info
vanaf US$ 194,86
Meer info
Beoordeeld op 4 september 2020

Corona heeft dan toch 1 groot voordeel. Dankzij Corona hadden we plaats in overvloed. Je moet op voorhand reserveren en daar wordt streng op toegezien. En je mag het museum bezoeken zonder dat idiote mondmasker, als je je maar aan de regels houdt.

Het personeel is streng maar professioneel en gedienstig. En op Coronagebied zijn ze écht streng. Ok!

Er is veel controle in de verschillende kamers, maar dat er bij het Meisje met de Parel geen vaste wachter staat, is bijna niet te geloven. Je kan er zomaar bij. En dat met een van de duurste werken ter wereld. Ongeloofijk. De Mona Lisa in het Louvre is quasi even duur en belangrijk en dat zit achter 5 centimeter dik glas en je blijft er 5 meter af. Wil ik maar zeggen...
Je kan trouwens alle werken zomaar aanraken. Het mag wel niet, maar je kàn het wel. Hier moet maar één zieke persoon tussen zitten...

Zelf zijn we eerder liefhebbers van moderne kunst, maar dit museum herbergt wel heel indrukwekkende werken hoor.

Van Rubens tot Vermeer. Allemaal stuk voor stuk Oude Meesters. Wie dit museum niet erkent is cultuurbarbaar... Den Haag bezoek je niet zonder dit huis! AF binnen en buiten.

Als mindervalide kunstminner heb je hier geen probleem, wegens (glazen) lift aanwezig.

Datum van activiteit: september 2020
Beoordeeld op 28 augustus 2020 via mobiele applicatie

Het werd tijd. Wat waren de oude meesters toch knap. Van Rembrant, Vermeer en Frans Hals tot Breugel en Paulus Potter. Knap hoor.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 18 augustus 2020

Het Mauritshuis is de natte droom voor iedere kunstliefhebber. Prachtige collectie oude meesters. Meesterwerken van Rembrandt, Rubens en Vermeer.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 30 juli 2020 via mobiele applicatie

Alleen toegankelijk na reservering wat de beleving ten goede komt! Wat een weelde om met zo weinig mensen in de tentoonstellingsruimtes te zijn. Vermeer op zijn mooist met Het gezicht op Delft. Vriendelijke suppoosten, tijd voor uitleg en een praatje. Expositie Stubbs met Whistlejacket was verrassend leuke toevoeging, ook voor de niet paardenliefhebber.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 24 juli 2020

Museumbezoek in corona-tijden is eigenlijk veel leuker dan in "normale" tijden. Het aantal bezoekers per uur is beperkt en het aantal bezoekers per zaal is gereglementeerd. Veel leuker eigenlijk. "Het meisje met de parel" konden we in alle rust bewonderen.

Datum van activiteit: juli 2020