“Heeeerlijk culinair restaurant”

Ratu Raja
Geclassificeerd als nr. 169 van 1.536 Restaurants in Den Haag
Keukens: Aziatisch
24 november 2017 beoordeeld

Super gegeten!!!! onwijs leuke mensen. vertellen met veel liefde en passie over het eten en de wijnen. Bas, de chef, komt de gerechten soms ook zelf serveren en er uitleg over geven. Ontzettend genoten bij deze lieve mensen! Alle producten worden vers gemaakt. Het wijnarrangement is overigens echt een aanrader!

8 november 2017 beoordeeld

Wat een heerlijk restaurantje! Het eten is een ware smaaksensatie (ik sluit me aan bij de reviews die zeggen dat ze een ster verdienen!) en de wijnen zeer goed geselecteerd en passen perfect bij het heerlijke eten. De eigenaars zijn deskundig in wat ze serveren en buitengewoon attent en vriendelijk. Je ziet, voelt en proeft dat ze veel passie en liefde in hun werk stoppen. Ze hebben ons een heerlijke avond bezorgd die we niet snel zullen vergeten. Omdat zij zelf niet zo veel aan marketing doen zijn ze een verborgen pareltje in de stad en een absolute aanrader, zeker als je van een warme sfeer, stijlvol dineren, deskundige hosts, en bijzondere culinaire ervaringen houdt!

15 augustus 2017 beoordeeld

Weer voortreffelijk gegeten bij Ratu Raja
Deze keer kozen we voor een twee gangen á la carte menu
Vooraf een heerlijke saté van lam. Eén stokje zeer verfijnd vlees met een klein beetje pecannoten saus. Dus niet zo’n enorme kwak pindasaus, maar veel verfijnder, ook in smaak. Ik had de coquilles prachtig en heerlijk klaargemaakt en gepresenteerd, de juiste garing. Niet droog, beetje krokant. Super. Als hoofdgerechten hadden we de vis en kalfsvlees. Het vlees was op een Green Egg klaargemaakt, een hype momenteel, dat gaf een fijne barbecue smaak. Vanbinnen was het zacht rosé. Perfect. Ook de vis was fantastisch, mooi glanzend, viel zo van de graat.

De entourage is stijlvol, wat duister, een mengeling van Indonesisch en Frans. Er staan niet veel tafeltjes, een stuk of vijf, en staan goed uit elkaar waardoor je veel privacy hebt. Ze hebben een verhuizing op de planning staan, ik hoop dat ze de sfeer en entourage weten te behouden. De gastvrouw is uitermate vriendelijk en weet heet veel van dranken, spijzen en bereidingswijzen. Twee puntjes van kritiek zijn er wel, ten eerste mag wat mij betreft het tempo van serveren één, misschien twee tandjes hoger zijn. Daarnaast mag zo’n topklasse zaak iets meer aandacht besteden aan de presentatie van de menu’s en wijnkaart. Losse A4-tjes hoort echt niet bij zo’n zaak met zo’n statuur.

Verder niets dan lof voor dit geweldige restaurant.

6 maart 2017 beoordeeld

hier wordt met een bijzondere liefde gekookt in een huwelijk van franse en indonesische keuken.
alles wordt in huis zelf vers gemaakt, tot aan de macron's die je bij het weggaan mee krijgt voor thuis.
Jammer, dat ik zover weg woon, maar ik rijd er graag 180 km voor om.

18 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg gastvrij en persoonlijk. Ideaal voor een bijzondere avond. De Frans Indonesische mix is al apart maar dan de bijzondere wijnen erbij maken het geheel echt een unieke ervaring. Zeker te proberen als je iets anders wilt.

Reizigers die Ratu Raja bekeken, bekeken ook

In Ratu Raja geweest? Deel je ervaringen!