“Uitstekend Indisch restaurant”
Beoordeling van Seinpost Indonesia

Seinpost Indonesia
Geclassificeerd als nr. 281 van 1.666 Restaurants in Den Haag
1 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten op een mooie lokatie. Bijzonder vriendelijke bediening, en authentiek indische keuken. Dat gecombineerd met een prachtig uitzicht maakt Seinpost Indonesia tot een fijn avondje uit eten! We komen hier zeker terug.

1 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Via via had ik de tip gekregen dit restaurant uit te proberen. Ik begin met de pluspunten. Het uitzicht over het strand is super en het eten bij Seinpost Indonesia is ge-wel-dig. De nasi kuning bungkus (gele rijst in bananenblad) smaakt heerlijk en geurt je tegemoet. De lontong is goed gaar en smeuïg zonder papperig te zijn. We hadden de rijsttafel Gastro voor 2 personen, aangevuld met saté kambing (van lam, niet geit) en saté udang. De sg tempeh was lekker knapperig al had die wat meer pedis van mij mogen zijn. De eigen gemaakte sambal was overigens om je vingers bij af te likken. Van de rijsttafelgerechten zijn de rendang me in t bijzonder bijgebleven, net als tahoe, sg udang peteh en de sajoer lodeh. Alleen de boontjes waren niet zo lekker - het draadje was er niet uitgehaald en de smaak was vlak. Saté kambing en ayam waren beiden lekker. De saté udang was een beetje saai, bovendien waren ze niet allemaal goed gepeld. Daarvoor had ik mijn handen nodig. Pellen is niet erg, maar ik vond t wel vies dat ik geen doekje had om mijn vinger te wassen (of zo’n bakje water met een citroentje). Ik heb de jongen die ons bediende er nog om gevraagd - ik kreeg heel vriendelijk een stapel met 4 droge servetten aangereikt.

Dan de minpunten. De dame die ons ontving was allervriendelijkst, maar ze wist niet wat ze verkocht. Ik vroeg haar naar de nasi kuning bungkus - in haar antwoord legde ze me tot 3x toe uit dat de “nasi bumbus” in bananenblad verpakt zat. Nb: een bumbu is de naam voor de ‘kruidenpasta’ waarmee je in de Indische keuken de smaak aan een gerecht heeft, bungkus betekent ingepakt. De nasi kuning bungkus werd vervolgens koud geserveerd. Die hebben ze uiteraard daarna opgewarmd, maar ik kreeg wel een beetje een sjofel gevoel erbij.
En tot slot het restaurant zelf. Ik vind het vervelend om te zeggen, maar Seinpost Indonesia heeft naar mijn mening de uitstraling van een jaren ‘80 bejaardensoos. Gewoon niet gezellig, het ruikt er Indisch maar als je om je heenkijkt zie je een sfeerloze ontbijtruimte van een typisch Hollands hotel zoals je dat in Noordwijk en Katwijk aantreft.

Het eten was geweldig en verdient een bediening die weet wat ze op tafel zetten, in een sfeervollere omgeving dan dit. Aan het eten ligt het niet, maar ik ga dit restaurant niet aanraden als locatie om uit eten te gaan. Ik kan me wél voorstellen dat de mensen uit deze keuken een feest of diner thuis geweldig goed kunnen verzorgen.

Datum van bezoek: juni 2019
Dreamer36274588772, Eigenaar van Seinpost Indonesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 juni 2019

Fijn dat u genoten heeft vh eten en het uitzicht.
Bedankt voor uw feedback over de boontjes.
Wij hebben dit meteen met de keuken brigade besproken en zij zullen er op letten.
Alles is bij ons handwerk, dan blijft er helaas weleens een draadje zitten.
Vervelend dat niet een bakje water met Citroen werd gebracht.
Als u het even gevraagd had, een bakje, dan had onze medewerker het meteen gebracht.
Ik heb u geholpen uit te leggen hoe de Nasi Bungkus wordt geserveerd bij ons, omdat u dacht dat wij dat als torentje serveren.
Misschien heeft u mij niet goed verstaan, maar heb echt Nasi Bungkus gezegd.
Als gastvrouw/eigenaresse en al heel lang getrouwd met een Indo, ben ik echt op de hoogte van alle gerechten en maak tevens ook zelf de Menukaart met de Chef-kok.
Jammer dat u de inrichting niet mooi vond.
We krijgen veel complimenten over hoe sfeervol het is, maar smaak is altijd persoonlijk.
Heel jammer dat u onze locatie niet zult aanraden.
Wij hebben een prachtig restaurant en waanzinnig goed authentiek Indonesisch eten.

31 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanavond gegeten bij seinpost Indonesia, ontvangen door de gastvrouw ,tevens een begin van een heerlijk avondje uit!!! Een schitterende lokatie ,met absoluut top eten ,wie echt heerlijk Indonesisch wil eten moet hier naar toe gaan ,na een lange zoektocht sinds het verdwijnen van restaurant Bali ,eindelijk ,the place to be gevonden !!!

Datum van bezoek: mei 2019
Dreamer36274588772, Eigenaar van Seinpost Indonesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 juni 2019

Dank u wel voor de mooie recensie!
Tot gauw!

30 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer goed ontvangen en vriendelijk vlot onthaal.
We hadden een social deal besteld en dit maakte dat we enkel nog de dranken moesten kiezen. De rest....SUPER.
Zeer gevarieerde smaken, texturen en verschillende ingrediënten, kortom TOP!
Zeker een aanrader en als we nog eens in de buurt zijn springen we zeker terug binnen

26 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg onvriendelijk en niet helemaal eerlijk. Blijkbaar tel je niet mee als gast met social deal. Zodra je dit benoemt is er geen plek, wanneer je dit vervolgens meldt op facebook kan het ineens wel... had hier graag een verjaardag willen vieren met een aardige groep indo’s. Helaas voelen wij ons hier niet welkom.

Datum van bezoek: mei 2019
Dreamer36274588772, Eigenaar van Seinpost Indonesia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 juni 2019

Zoals wij u telefonisch vermelde was er geen plek op de datum dat u wilde reserveren.
Het kon ook niet zoals u schrijft nadat u uw div boze reacties op Facebook had vermeld.
Wel was het mogelijk voor een kleinere groep.
Ons gesprek waarin wij u vertelde dat de groep niet mogelijk was duurde om precies te zijn 30 seconden.
Bij ons is iedereen absoluut welkom, en onze gasten voelen zich altijd welkom.
Alleen als we vol zitten dan kan er helaas niet gereserveerd worden.
Wij hopen echt dat u dit wilt begrijpen.

Reizigers die Seinpost Indonesia bekeken, bekeken ook

Den Haag, Zuid-Holland

In Seinpost Indonesia geweest? Deel je ervaringen!