“Geweldig!”

Umami by Han Rotterdam
Bestel online
Geclassificeerd als nr. 15 van 1.462 Restaurants in Rotterdam
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Bij de restaurants van UMAMI by Han draait alles om social dining. Het delen van eten brengt mensen dichter bij elkaar. Dit is een belangrijk uitgangspunt in de Chinese cultuur. Naast zoet, zuur, zout en bitter, wordt umami wetenschappelijk erkend als de vijfde basissmaak. Umami komt voort uit het Japans en betekent letterlijk ‘heerlijke smaak’. Dit omdat de meeste ingrediënten die een hoge hoeveelheid umami bevatten veelal als ‘heerlijk’ worden ervaren
4 weken geleden beoordeeld

Top restaurant, de smaken zijn elke keer weer zo geweldig. Top bediening en weer een goede reden om terug te keren!

Datum van bezoek: september 2019
Beoordeling verzameld in samenwerking met dit restaurant
RobertMok, Manager van Umami by Han Rotterdam, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Geachte heer/mevrouw Parijs188632,

We zijn enorm blij dat we u in ons restaurant van dienst konden zijn. We hopen u binnenkort opnieuw te zien en uw ervaring te overtreffen. Wist u misschien al dat wij ook Umami's hebben in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Maastricht en Beijing?

Met gastvrije groet,
Robert Mok
Operations Manager

4 weken geleden beoordeeld

Super super super !!! Makkelijk bereikbaar, centrale ligging, vriendelijke en attente bediening, vooral onze gastvrouw Anke. Leuk concept van shared dining. Eten van Hoog niveau; mooie opmaak, verrassende smaakcombinaties en alles vers en met zorg gemaakt. Leuk om pairing wijnen te vinden via de tablet.
Wat hebben wij een heerlijke avond gehad met ons viertjes en volgende keer nemen we zeker de poussin, dus we komen terug

Beste Sifra8,

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling. We zijn blij dat u hebt genoten van de avond en hopen u de volgende keer weer net zo goed van dienst te kunnen zijn.

Met gastvrije groet.
Robert Mok
Operations manager

1 september 2019 beoordeeld

Echt lekker eten , leuk om verschillende dingetjes samen te eten, alles lekker vers gemaakt. Leuke nette bediening

24 augustus 2019 beoordeeld

Restaurant Umami ligt in het hartje van Rotterdam aan een groot plein met talloze restaurants en cafés. Je rolt zo van het ene restaurant of cafe naar het andere.
Echt het uitgaanscentrum. Umami heeft ook een buitenterras. Het is mooi weer dus iedereen en alles zit buiten.
Uiteindelijk kiezen wij toch voor binnen omdat er een fris briesje waait.
Eerst maar even het restaurant beschrijven. Tja, wat is het nu. Voor ons noch vlees noch vis. Zeer veel verschillende stoelen waarvan het grootste deel zonder armleuning. Een stoel is pas een stoel als er armleuningen aan zitten.
Gelukkig staan er twee stoelen precies voor het raam die wel aan onze wensen voldoen. De indeling van het restaurant vinden wij wat rommelig. Het is geen restaurant waar je een avondvullend programma mag verwachten. Wij komen rond half 8 binnen en zijn kort na negen uur geknipt en geschoren. Dat ligt zeker aan het hoge tempo van serveren.
Dan de zwarte brigade die ook zwart gekleed is. Complimenten. Wie je ook aan tafel krijgt; men is hartelijk, attent en je merkt aan alles dat ze jou een fijne avond willen bezorgen. Was dit maar in elk restaurant zo.
Tot slot de gerechten. Wij kiezen voorzichtig voor een 3-gangen diner. En dan krijg je maar liefst 12 (!) gerechten die je uit een lijst - middels aankruisen - kunt kiezen. Wat een smaken en wat is het allemaal mooi opgemaakt. We kunnen echt niets vinden waarvan we denken: dat slaat de plank totaal mis. Integendeel! Bij elk gerecht (je kunt sharen) proeven we de zorg van de keuken. Twaalf gerechten is echter best veel dus wij besluiten de keuken op een lager tempo te laten draaien. En dat lukt dan ook nog.
Er is ook een goede wijnkaart met wijnen die oplopen in prijs.
Maar het meest bijzondere komt nog.
Bedenk even: 12 gerechten, een fles uitstekende wijn en daarna nog 2 glazen wijn extra en ook nog water (bubbels).
We rekenen 113,50 euro af. We staan perplex. Dat kan niet voor dat bedrag. We kijken de rekening nog eens goed na maar het klopt als een bus. Als we het toch hebben over value for money dan krijg je dat bij Umami. Absoluut.
Dan maar stoelen zonder armleuning. Zo zijn we dan ook weer. Want de smaken van de gerechten doen ons paf staan en al het andere vergeten.
Groot compliment voor de keukenbrigade !
Loek Wijchers

Datum van bezoek: augustus 2019
18 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten was erg lekker. Echter veel te lang tussen de rondes in. Laatste ronde 45min moeten wachten...waardoor we over onze trek heen waren. Bediening heel rommelig. Wel koffie nog gekregen van het huis voor het lange wachten. Helaas blijft het bij deze ene keer. Jammer....want de meeste recencies waren veelbelovend. Bediening kan zeker beter!

Datum van bezoek: augustus 2019

Reizigers die Umami by Han Rotterdam bekeken, bekeken ook

Rotterdam, Zuid-Holland

In Umami by Han Rotterdam geweest? Deel je ervaringen!