“Geweldige plek, goede keuken!”
Beoordeling van De Harmonie

De Harmonie
Geclassificeerd als nr. 243 van 1.212 Restaurants in Rotterdam
Keukens: Frans, Internationaal
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij aten hier pasgeleden ter gelegenheid van de 50-ste verjaardag van mijn zwager. Het restaurant ligt aan de Westersingel in het centrum van Rotterdam. Mooie statige plek met een onverwacht zeer diepe tuin (met achterin eigen verse kruiden). Wij aten onder andere fraai opgemaakte ‘ingelegde’ oesters, coquilles St Jacques en Duif. Heerlijk. We dronken van alles. Als aperitief een lekkere en niet te sterke gin tonic en daarna allerlei wijnen. O.a. een lekkere Primitivo uit Italie. Goede zaak. Niet goedkoop, wel goed, creatieve keuken en bijzondere plek.

Marco S, Owner van De Harmonie, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 juni 2018

Beste,

Wat leuk om zo'n compliment te mogen lezen over het feestje!
Wij hopen dan ook nog veel eet- en drinkfeestjes met u door te mogen brengen.

Hartelijke groeten,
Lesley van Veen
Sales & Communicatie Coordinator

14 mei 2018 beoordeeld

Zaterdagavond 12 mei, een avond waarop de temperatuur lang boven de twintig graden bleef, hadden mijn vrouw en ik één van de 'avonden van ons leven'. Ik zal direct beginnen met de opsomming die tot die waardering geleid hebben. De tuin van De Harmonie blijft iets magisch houden, je bevindt je midden in de stad en toch ervaar je een oase van rust. Als de tuin dan ook nog redelijk bezet is, maar met behoud van een discrete afstand tussen de tafeltjes dan is de toversfeer compleet. Zonder één enkele uitzondering acteert het voltallige personeel op een topniveau, zonder dat 'topperige' uit te willen stralen. De sympathieke sommelier weet verschrikkelijk veel van een brede reeks van wijnen en vaak betrapte ik mezelf er op dat ik zat te smullen van de uitleg die hij een tafeltje verder over een bepaalde wijn gaf. Veel weten, maar toch daardoor niet zo'n betweterig mannetje zijn is een prachtcombinatie. Wat de gerechten betreft kán ik gewoon niet afgemeten kort zijn. Het waren er dan ook minstens 23. Zó lekker, zó mooi, zó uitgekiend geproportioneerd! Aan het begin van de 23 gangetjes vroegen we ons af of we niet te overmoedig waren geweest, maar aan het eind was het nog net zo lekker, mooi en eetlust opwekkend en ja, ook genoeg. Wat een avontúúr was dit! Voor zover onze eigen uit de mooie wijnverzameling gekozen verrukkelijke Puligny Montrachet qua volume tekort schoot, werd er soepeltjes nog wat heerlijks bijgeschonken, zowaar een heerlijke oude bekende (tip: vraag eens om de Tannat uit Uruguay!). Het was één en al getop! Complimenten!

25 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren geweest in de harmonie. Ik vind dit restaurant een topper. Er hangt een gemoedelijke sfeer mooie wijnen. En de gerechten zijn puur en vol van smaak, vooraf kalf, piccalilly , zoethout. Je smaakpapillen sprongen uit elkaar , als hoofd het lam , het stukje lamsnek was super dat in combi met biettartaar en sjalot de lamscarre kwam de sterke smaak van een ouder lam iets teveel Naar boven , Misschien een zuiglam ze zijn er weer. , ik kom zeker terug en dan voor 23 tasting

28 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker, maar weinig verrassend. Eerder kleine porties, m.n. wat de garnituur betreft. Wijn eveneens niet fantastisch. Dit kan beïnvloed zijn door het gelimiteerde budget voor het zakendiner. Ik denk dat dit restaurant het beste beoordeeld kan worden als je het gangbare menu met aangepaste wijnen neemt

10 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit jonge team zet iets geweldigs neer. Je wordt van top tot teen in de watten gelegd en de gerechten zijn absoluut een bijzondere smaak sensatie. Het zou me echt verbazen als hier niet snel de waardering van Michelin voor komt. In één woord: geweldig!

Marco S, Owner van De Harmonie, reageerde op deze beoordelingGereageerd 12 maart 2018

Beste Marnixx,

Super bedankt voor de mooie recensie. Wij zijn blij te vernemen dat u zo'n mooie avond heeft gehad en hopen dat wij u in de toekomst nog vaker als onze gast mogen verwelkomen.

Marco Somer
Patron-Cuisinier

Reizigers die De Harmonie bekeken, bekeken ook

Rotterdam, Zuid-Holland
Rotterdam, Zuid-Holland

In De Harmonie geweest? Deel je ervaringen!