“Heerlijk gegeten met leuke originele twist”
Beoordeling van FG Restaurant

FG Restaurant
Geclassificeerd als nr. 19 van 1.274 Restaurants in Rotterdam
Keukens: Internationaal
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Reserveringen
Beschrijving: Met FG Restaurant (2 Michelinsterren) behoort François Geurds in gastronomie tot de absolute top. Geen chef zo vergevorderd op gebied van smaak als hij. Zijn heldere Bloody Mary smaakt meer naar tomaat dan een rijpe San Marzano. De gerechten van François Geurds dagen je uit, inspireren. De onverhoedse verrassing zit ‘m in elke gang. FG staat (garant) voor Fanatiek Genieten. FG Restaurant kent geen grenzen, FG Restaurant kent geen kledingvoorschriften. Op gympen ben je er net zo welkom als op naaldhakken. De ultieme eetbeleving is niet gebonden aan een dress code is de stellige overtuiging van François Geurds.
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Via de actie HEERIJK10Daagse gereserveerd bij FG Restaurant.
Vlot ontvangst en de eerste details vallen op, de oorfauteuil waarin je zit geeft je privacy en voor je tas is er een speciaal krukje.

Daarna kregen we de keuze uit 10 soorten peper waaruit we een selectie konden maken, dit kon je zelf vijzelen, wat zout van het zoutkristal schaven en met de olijfolie (allemaal op tafel) had je je eigen dip voor op brood gecreëerd.
Vervolgens mag je uit meer dan 50 verschillende steakmessen eentje uitkiezen voor deze avond.

Na een tweetal amuses heerlijk genoten van 5 gangen menu (extra gang erbij gedaan), overall heerlijk gegeten, goede bereidingen en fijne bediening, maar of alles 2-ster waardig is, dat vonden wij niet.
We misten hier en daar wat creativiteit en de beleving die je verwacht van een 2 sterren restaurant hadden we beide helaas niet.

De extra gang was een dessert, dat was een topper, vanille ijs met eendenlever en gekarameliseerde macadamia noten.
Dit was werkelijk verrassend, ook voor mij, ik ben niet zo’n fan van lever. De wijnen van het arrangement hadden niet echt de wow factor, met uitzondering van de rode wijn.

Het karretje waar de friandises op liggen zag er, laten we maar zeggen bijzonder uit, het leek wel of het bijna Pasen was of dat Xenos deze volle bak gedecoreerd had.
Ook het ijskarretje zag er amateuristisch uit, een soort koelbox op een keukentrolley. Hopelijk wordt daar op korte termijn wat aangedaan, dit past totaal niet bij het concept en de uitstraling.

Daarnaast zijn er wel heel veel arrangementen, hierdoor zie je door de bomen niet echt het bos meer.
Laten we snel terugkomen om het nog een keer over te doen!

28 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een prachtig restaurant met oog voor detail!
De fantastisch verzorgende crew inclusief patron hebben er voor gezorgd dat wij een fantastische avond hebben gehad!
De gerechten zijn een lust voor het oog, en tongstrelend. De verfijndheid van de smaken is uniek! Het was een geweldige verwenavond uit!!
We komen graag terug!

25 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een mooie woensdag in mei naar FG.

Geen belevenis.
Bij aankomst was de gastvrouw aan het telefoneren. Uiteindelijk werd arrivee geroepen en werden we door een overvolle zaal naar onze tafel begeleid.
Onder druk van de bedienende dame een glas wijn genomen, omdat er hapjes zouden volgen. 2 amuses gehad. Het glas wijn werd bij de tweede amuse geserveerd.
Vervolgens werd gestart met het 5-gangen menu met bijpassende wijnen waarbij wij het gevoel hadden de hapjes te zijn misgelopen verder.
De eerste 4 gangen zijn lekker maar absoluut niet wat je bij een 2 sterren zaak zou verwachten. De wijnen zijn niet bijzonder. Het dessert is een misser. Niet lekker. Stukken nougat met appelijs en citroen. Ook de koffie met friandaises zijn geen traktatie.

FG mag zich schamen. Dit is geen 2 sterren restaurant, maar hanteert wel de prijs ervan.

Op donderdag naar de Mooie Mijt in Sleen geweest. Belevenis. Heerlijke gerechten en wijnen. Een absolute aanrader!!

14 mei 2018 beoordeeld

Een restaurant met twee michelinsterren hoort veel meer te leveren dan wat we hebben gekregen. Dit zegt iets over Michelin en het zegt iets over de Chef, die met veel teveel dingen bezig is en blijkbaar de kwaliteit in het restaurant niet hoog genoeg kan houden.
Matige bediening, absoluut ster onwaardig, laat staan twee. Het eten was redelijk, maar zeker geen top en ook het bijpassende wijnarrangement was niet helemaal ‘on the spot’
Ja, we zijn kritisch, maar dat mag bij zo’n restaurant. Veel en veel te duur voor het geleverde!

20 april 2018 beoordeeld

We reisden speciaal voor de all-inclusive lunch (5 gangen en 3 amuses) naar Rotterdam, en daar kregen we geen spijt van! Wat een feest, misschien wel het beste restaurant waar we ooit gegeten hebben. Van begin tot eind verwennerij. Uitstekende bijpassende wijnen. De stoelen zijn zeer comfortabel en dat mag ook wel, want je moet er wel minstens 3 uur voor uittrekken. Prettige bediening, aanwezig maar niet opdringerig. Ook fijn: jasje-dasje hoeft hier niet. Echt een aanrader.

Reizigers die FG Restaurant bekeken, bekeken ook

Rotterdam, Zuid-Holland
Rotterdam, Zuid-Holland

In FG Restaurant geweest? Deel je ervaringen!