“Super Avond in een super Restaurant”
Beoordeling van Restaurant Fred

Restaurant Fred
Geclassificeerd als nr. 5 van 1.464 Restaurants in Rotterdam
Keukens: Frans, Fusion
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten, Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Hier deze keer binnengekomen door een zomermenu aanbieding.
De signature kon evt extra worden besteld .
Het menu was perfect op elkaar afgestemd en bevatte vis en vlees .
Gerechten waren goed en bijzonder klaar gemaakt.
Over smaak valt te twisten maar wij vonden het heerlijk . Zo lekker dat we zelf de saus of jus op dipten met het brood ( iets wat we eigenlijk nooit doen )
De wijnen bij het menu waren ook goed afgestemd en hadden de juiste smaken.
De extra kaaswagen die wij erbij namen was ruim gesorteerd en maakte de avond geheel af . Als laatste de koffie met friandises en met een warm gevoel naar huis. Uitgezwaaid door een perfecte brigade . Zichtbaar waar nodig en toch onzichtbaar maar lekker losjes.
Fred we komen er zeker een keer terug

11 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

mooie inrichting, comfortabele stoelen. Eten uitstekend .Je
moet er echt de tijd voor nemen om te genieten.Het acht gangen menu wordt extra opgerekt met drie amuses, een keuze van zout, peper en messen. Zeer origineelOok origineel de acht bijbehorende wijnen. Wel de taxi naar huis nemen.

7 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Absoluut een beleving voor oog en mond. Fantastisch gegeten, heerlijke wijnen en bijzonder attent maar ook gezellig en vlot personeel. Het tempo was even te hoog vonden wij maar daar werd prima op gereageerd. Fraai en gezellig interieur. Absolute aanrader, prijzig maar dat mag gezien de kwaliteit vonden wij!

27 augustus 2019 beoordeeld

Voor ons 3 jarig huwelijks jubileum gereserveerd bij Fred voor het 5 gangen all-in diner. Dit hadden we doorgegeven bij de reservering en werd erg leuk opgepakt door de bediening die hier kennis van had genomen en ons feliciteerde. Ook zat er een felicitatie bij het dessert vanuit de keuken. Erg attent! Hieronder onze ervaringen:

Service: van zeer hoog niveau! Persoonlijk maar niet stijf en echt op z'n Rotterdams - direct maar met een glimlach. Alleen de jongedame die serveerde leek niet echt lol in haar werk te hebben. Er werd voldoende aandacht aan ons geschonken en het tempo van serveren was goed.

Sfeer: vanuit onze tafel kon je de keuken in kijken, erg leuk om de keukenbrigade aan het werk te zien. de tafels staan niet te dicht op elkaar. Het decor is stijlvol en chic. De mooie karren (kaas, aperitief en nog een ander apparaat waarvan we geen idee hadden waar het voor diende) maakte de ruimte tot een bijzonder geheel. Toch blijft het mij verbazen hoeveel gasten er met hun telefoon in hun hand zitten tijdens het diner, ook wanneer er wordt uitgeserveerd, 1 iemand zat zelfs te telefoneren. Daar kan het restaurant niet zoveel aan doen maar doet voor mij toch wel wat afbreuk aan de beleving. Misschien een telefoon-vrije avond organiseren 1x per week?

Eten: het eten was erg smakelijk maar wel een paar kanttekeningen. Voor mijn man die niet van kaas houdt werden er kaasvrije alternatieven gegeven. De coquiiles waren aan de zoute kant en daardoor hebben wij niets van de mango geproefd. De tarbot was heerlijk, alleen de witte bonen deden het voor ons niet (op de een of andere manier is het een product dat niet in fine dining past, maar dat is wellicht persoonlijk). Het lamsvlees was perfect klaar gemaakt en heerlijk op smaak. Het dessert was lekker maar veel individuele smaken en texturen die wij niet echt bij elkaar vonden komen. De begeleidende wijnen waren prima maar niet bijzonder op zichzelf en deden ook niet zoveel gecombineerd met de gerechten (muv het gerecht met de tarbot en het dessert). Over de gehele linie gezien, vonden wij het eten en de wijn conform wat je zou verwachten in een sterrenrestaurant, maar miste het voor ons een beetje de bijzondere smaakbeleving, originaliteit en creativiteit waar we op hadden gehoopt bij een tweede ster. Al met al wel een grandioze avond gehad.

Datum van bezoek: augustus 2019
25 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op de warmste avond in 44 jaar gegeten in dit geweldige restaurant. Airco hebben ze uiteraard bijna overal maar deze werkt goed. En wat een geweldige ambiance en interieur. Bediening goed, ervaren, losjes en deskundig. Het eten was overweldigend lekker maar niet na te vertellen. Speciaal is zeker de koude koffie met het nagerecht. Heel bijzonder. Echt een ervaring. Ik ga zeker terug.

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Restaurant Fred bekeken, bekeken ook

Rotterdam, Zuid-Holland
Rotterdam, Zuid-Holland

In Restaurant Fred geweest? Deel je ervaringen!