Vandaag geopend: 10:00 - 22:00

jeancB1275GX
Wassenaar, Nederland
via mobiele applicatie
Origjnele escape

Leuke locatie en vriendelijke sfeer. De escape is leuk, maar ik vind zelf echte echte ... meer lezen

Beoordeeld op 14 november 2016

vanaf US$ 348,15
vanaf US$ 142,86
vanaf US$ 24,87
Beoordeeld op 1 november 2017 via mobiele applicatie

Leuke escape room op een voor leiden historische plek in de oude meelfabriek die al bijna 30 jaar leegstaat. Prachtig gebouw dat het extra spannend maakt. Goede begeleiding en uitleg. Voor verschillende leeftijden geschikt.

Datum van activiteit: september 2017
Marcel B, Eigenaar van EscapeRoom-Leiden Meelfabriek, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 november 2017

Beste Jean, dank voor je leuke reactie ;-)!

Beoordeeld op 20 april 2017

Heel vet! Je bent met een klein groepje constant bezig met het zoeken naar clues voor de beste tijd. Zorg wel voor een gezellig team, anders is het waarschijnlijk super frustrerend.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 8 april 2017 via mobiele applicatie

In verband met de grote van onze groep konden we alleen de escapegame doen. Deze startte in een escaperoom zonder al veel uitdaging en was verder voornamelijk een veredelde puzzeltocht in de omgeving. Jammer, gezien de fantastische locatie was er wellicht meer toch meer van te maken. Evengoed een leuke ochtend gehad.

Datum van activiteit: april 2017
Beoordeeld op 19 februari 2017

We hebben met zijn vieren deze escaperoom gedaan. De locatie is fantastisch, om door de massieve betonnen constructies van de meelfabriek te lopen is een ervaring opzich. Het praatje over de geschiedenis is ook leuk. De escaperoom zelf was echter matig.

Een onderdeel in de escaperoom komt te vaak terug en domineert in activiteit en tijd. Het gaat er bij dit onderdeel niet om een logische oplossing te vinden, maar om alle 50 mogelijke opties 'trial and error' te proberen. Voor een paar keer is dat ok, maar om verder te komen met het spel moet je dit 5 á 6 keer doorlopen. Het zou leuker zijn om met een puzzel element sneller tot een van de 50 opties te komen.

Daarnaast was er bij ons een onderdeel in het spel niet goed afgesteld, waardoor het afgelezen nummer niet juist was. De enige manier om door te gaan was om deze code via de porto door te krijgen.

Er zijn lange en soms vage tekst/ reken raadsels die opgelost moeten worden vanaf papier. Er zitten wel een aantal leuke puzzelelementen in de ruimte, maar wat ons betreft hadden dit er veel meer mogen zijn om er een interessante escaperoom van te maken.

Al met al denken we dat er veel meer potentie zit in de escaperoom Meelfabriek Leiden! We kunnen ons voorstellen dat als je nog niet eerder een escaperoom hebt gedaan dit alsnog een leuk uitje kan zijn. Maar op basis van voorgaande escaperooms (vijf verspreid door Europa) hadden wij echt een betere ervaring verwacht en denken dat de prijs-kwaliteitverhouding niet klopt.

Datum van activiteit: februari 2017
Marcel B, Eigenaar van EscapeRoom-Leiden Meelfabriek, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 februari 2017

Beste LucoStrike,
Dank voor je reactie en aangegeven punten. Goed om jullie ervaring te vernemen. We zijn bezig om een aantal elementen van de EscapeRoom aan te passen, waaronder je aangegeven punt over de 50 elementen ;-). Mocht je toevallig in de buurt van Leiden zijn, dan ben je van harte welkom om hier nog eens verder over te praten; feedback is altijd goed!

Beoordeeld op 15 november 2016

De Meelfabriek die normaal vooral massief staat te wezen aan een Leidse singel, is regelmatig in gebruik voor bijzondere doeleinden. Zoals deze keer theater. Een heel bijzondere plek voor in dit geval een bijzondere theatervoorstelling. Geweldig dat deze voorziening er is en op deze manier gebruikt wordt. Ik word er iedere keer weer blij van!

Datum van activiteit: november 2016