“Genoeg ruimte, leuke sfeer”

Artikel 461 Verboden Toegang
Geclassificeerd als nr. 12 van 320 Restaurants in Leiden
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Crimineel lekker voor een eerlijke prijs! Restaurant Artikel 461 'Verboden Toegang' werd opgericht in 1992 vanuit de gedachte dat de nieuwsgierige mens, de Nederlander in het bijzonder, zich niet zomaar iets laat verbieden. Wij maken een knipoog naar het ons omringende netwerk van regels en verboden die onze samenleving vormgeven. In een gemoedelijke sfeer kunt u genieten van een gevarieerd aanbod van crimineel lekkere gerechten. Onze enthousiaste crew staat bijna alle dagen van het jaar voor u klaar. U bent van harte uitgenodigd het ongeschreven recht van burgerlijke ongehoorzaamheid bij ons uit te oefenen.
22 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met een grote groep collega’s gaan eten bij Verboden Toegang.
Vooraf een rondvaart door de singels van Leiden. De overdekte boot maakt het mogelijk zelfs in de winter te gaan varen! Neem dan wel een (warm) drankje mee aan boord.

Het opnemen van de bestellingen bij een grote groep ging al niet vlot. Het brengen van de drankjes duurde vervolgens even. En in plaats van bij het brengen meteen de bestellingen voor het eten opnemen, zat hier ook weer tijd tussen waardoor we pas na 20 min onze bestelling hadden doorgegeven en ruim een uur na binnenkomst het voorgerecht hadden. Dit kon vele malen efficiënter.

Het eten was goed voorbereid en smakelijk. Genoeg keuze maar niet teveel! Precies genoeg.

De sfeer is ook fijn en de aankleding wat druk met alle “verboden” borden maar het is weer wat anders.

Prima avond gehad daar.

11 november 2017 beoordeeld

Op stap met een gezelschap waarin de jongste zojuist haar bachelor Criminologie had opgehaald. Bij binnenkomst past het direct. Een gepast vrijmoedige sfeer en uiters vriendelijke ontvangst. Al snel ontstaat hilariteit aan tafel over de benaming van de gerechten. We hebben snel onze keuze gemaakt. We maken allemaal gebruik van het gedoogmenu, voor € 29,00 euro een voor- hoofd en nagerecht van de kaart. Da's een hele mooie aanbieding. Mijn tafelgenoten kiezen vrijwel allen andere gerechten en ik hoor alleen maar dat het allemaal lekker is. Ik start mijn pleidooi met verzachtende omstandigheden. Heerlijke coquilles met pompoencrème, crumble van pancetta en hazelnootolie. Wat een genot! Ik vervolg mijn pleidooi met een uitgebreide beschrijving over wat er nu weer is "bekokstoofd" hazenpeper met gerookte hutspot en stoofpeer. Het valt stil aan tafel, er zijn geen argumenten om tijdens het eten te praten. Zo lekker.. Dan het nagerecht, zoete wraak, hazelnoten cheesecake met speculaasbodem geserveerd met dulce de leche en stroopwafelijs. Met een heerlijk drankje erbij heerlijk gegeten voor een hele redelijke prijs. Het restaurant zat vol op deze dinsdagavond. Het personeel was vriendelijk. Allemaal zaken die een beslissing in deze zaak niet eenvoudig maken. Ik denk dat we de zaak maar eens voor onbepaalde tijd aanhouden. Wachten op andere jurisprudentie.

6 november 2017 beoordeeld

Gelegen aan één van de leukere straten van Leiden vindt je dit kleine restaurant. De aankleding is origineel, met leuke waarschuwingsborden aan de muren. Wij zaten met een grote groep achter in de zaak aan 3 tafels. Wat opviel is dat de zaak eigenlijk net te klein was, of de indeling niet handig. Telkens als een gast of iemand van het personeel langs onze tafel moest lopen moesten de gasten allemaal opstaan.
Het eten was gewoon goed, carpaccio zoals deze moest zijn, maar de wildzwijnhaas was gortdroog en taai, waarbij ik de wintergroenten niet heb kunnen ontdekken. Een lepetje linzen wel.
Dit alles wel voor een scherpe prijs

20 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De menukaart van Verboden Toegang biedt een ruime keuze aan verschillende gerechten. De kwaliteit van het eten is prima. Niet heel bijzonder, maar wel een goede prijs-kwaliteitverhouding. De bediening was zo nu en dan wat ongemakkelijk.

15 oktober 2017 beoordeeld

Prachtige menukaart, heel leuk en goed bedacht concept. Alles is doordacht en het eten is heerlijk. Veel lekkere gerechten en leuke proeverijen. Zeker een aanrader als je in Leiden iets zoekt.

Reizigers die Artikel 461 Verboden Toegang bekeken, bekeken ook

In Artikel 461 Verboden Toegang geweest? Deel je ervaringen!