National Museum of Antiquities (Rijksmuseum van Oudheden)
Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Leiden
vanaf US$ 44,35
Dagkaart
6 beoordelingen
vanaf US$ 9,10
vanaf US$ 329,76
Beoordeeld op 4 september 2019 via mobiele applicatie

Schitterende collectie! Verrast door vele artefacten van uitzonderlijke kwaliteit. Ook het restaurant heeft lekker gebak, broodjes en koffie.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 31 augustus 2019

Levendige voorstelling, goede audio-tour en interessante objecten. Zowel uit de Romeinse tijd als de oude Egyptenaren, met ook opgravingen uit Nederland!

Beoordeeld op 31 augustus 2019 via mobiele applicatie

Al bij binnenkomst wandel je meteen een oud tempeltje in.
Het is aan te raden de audiotoer te gebruiken.
Er is zoveel over de Egyptische en Romeinse oudheid tentoongesteld dat het onmogelijk is dit in één keer goed in je op te nemen.
Met name de hele mooie verfijnde sieraden en glaswerk vind ik prachtig.
Het geeft een mooi beeld over de historie waar ik zeker nog eens terug wil om het nog beter in me op te nemen.
Mooi ook het bord waarop staat dat deze voorwerpen in de huidige tijd niet meer te verwerven zouden zijn .
En dan denk je dat er misschien wel kunstschatten in de toekomst terug gaan naar land van herkomst?

Beoordeeld op 22 augustus 2019 via mobiele applicatie

Was een mooie tentoonstelling en zeer zorgvuldig opgebouwd van vanaf de Egyptische faraos tot de romeinen in Nederland

Beoordeeld op 17 augustus 2019

Er komt geen einde aan de enorme collectie Egyptische kunst. Het is overweldigend alsof je je in Cairo waant. Daar waren we in een museum wat net een iets grotere collectie had. De collectie was mooi maar het was vaak erg moeilijk om de beschrijvingen te lezen bij de getoonde kunst. Te donker, te klein lettertype en te laag opgehangen is hinderlijk. De glas tentoonstelling was prachtig opgezet met goede info op ooghoogte. De mooiste collectie en werkelijk prachtig weer gegeven was op de 2e verdieping Nederland in de Romeinse tijd en vooral de archeologie van Nederland. Schitterende vitrines, mooie verlichting, oud met modern gecombineerd. Een lust voor het oog. Er waren veel kinderen in het museum. Enig dat ook voor hen heel wat wordt georganiseerd.