Michiel
Tilburg, Nederland

Fantastisch mooi hotel

5,0 van 5 bollen5 weken geleden beoordeeldvia mobiele applicatie
Wij hebben het een leuke ervaring gevonden om een nachtje in dit authentieke hotel te verblijven. Een vriendelijk ontvangst met kopje koffie. We hadden kamer 3 met beneden een ontvangst en de badkamer en boven het bed en nog een klein bureautje. Kan me voorstellen dat als je wat minder goed te been bent dat t wat lastiger kan zijn maar wij vonden het helemaal super. Het ontbijt was geweldig. We hadden een review gelezen van iemand die het karig vond, nou dan weet ik niet wat je gewend bent maar je moet t ook niet vergelijken met een (modern) Van der Valk hotel waar je je helemaal vol kunt eten. In het kader van duurzaamheid vind ik dit juist beter. En je kon altijd extra vragen werd direct gezegd. Wij gaan in ieder geval zo terug.
Datum van verblijf: mei 2024
Kamertip: Op zondag kun je gratis parkeren, net aan de andere kant van het water bij het Huigpark
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
Exterior Tulip Inn Leiden Centre
Word beloond met One Key
3.4 km van Boutique Hotel Huys van Leyden
Meer hotels in Leiden bekijken
Beoordeeld op 8 mei 2024 via mobiele applicatie

Geweldig hotel, zeer vriendelijke ontvangst met een welkomsdrankje, iedere kamer smaakvol en uniek ingericht, zalig bed en heerlijk bedlinnen. Het hotel is zeer proper, rustig gelegen en toch centraal in Leiden. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

Datum van verblijf: mei 2024
Beoordeeld op 15 april 2024

Wij gingen naar dit hotel op basis van de beoordelingen op dit platform, maar kwamen bedrogen uit. De kamer bleek erg klein en gaf helemaal geen 'honderden jaren-oud' gevoel (waarmee het hotel toch graag uitpakt). Men had geprobeerd het historische gevoel te creëren middels een kroonluchter, zelf bijeen getimmerde donkergroene kastjes en enkele oude foto's, maar tevergeefs. Ook de badkamer was erg klein en onpraktisch. In eerdere beoordelingen was sprake van een lekker ontbijtbuffet, maar wij kregen een etagère met twee kleine croissants, vier broodjes, en twee koffiekoekjes (te delen door 2 dus), 1 potje fruit dat niet meer vers was, 1 potje yoghurt, wat kaas, charcuterie, 1 potje confituur (niet te kiezen),... Je kon een eitje bijbestellen en dat was het dan. Van spek of dergelijke was geen sprake. Ik neem nu wel aan dat je dingen kon bij vragen, maar voor 20,00 euro p.p. was dit toch een zeer mager ontbijt. Een week later logeerden wij in Hotel Van der Valk Middelburg, eveneens vier sterren, en dan vraag je je af waarom dit hotel vier sterren heeft gekregen. Enige troef lijkt ons de ligging in het centrum van Leiden. Nog een laatste opmerking : wij betaalden de volle pot van 23,50 euro (24u) voor de parkeergarage van het hotel die in een vlakbij gelegen straatje gelegen is, niettegenstaande het feit dat we pas na de middag arriveerden.

Datum van verblijf: april 2024
Beoordeeld op 27 september 2023

Heb mijn verjaardag gevierd in het Huys van leyden met 10 personen, en dat kan ik iedereen aanraden, want je wordt echt in de watten gelegd. Wat heel leuk is dat het in het centrum ligt. En een prachtig pand is waar je bij binnenkomst je ogen uitkijkt zo mooi ingericht , ze hebben een eigen garage De gastheren Lorenzo en Gaston zijn super vriendelijk en hebben veel humor. De gasten werden ontvangen met koffie en heerlijk gebak, daarna hebben we met een sloep Leiden ontdekt waarbij Gaston onze gids was, hij wist dan ook heel veel te vertellen overLeiden.Daarna naar onze kamers die allemaal verschillend waren maar allemaal even mooi,ik de jarige had een upgrate gekregen wat ik zeer attent vind.
Voor het eten een drankje in de bar die super gezellig is, en daarna genoten van een 4 gangen diner in de mooie eetkamer met openhaard,gouden bestek en glazen kandelaars, heel sfeervol het licht kon zels gedempt worden.
We vonden het ook heel fijn dat we de ruimte voor ons zelf hadden,lekker privé.
De volgende ochtend genoten van het a la carte ontbijt met vele keuzes zoals bv Engels ontbijt allerlei soorten ei gerechten, wentelteefjes met banaan enz, heerlijk alles zo vers te krijgen. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van de familie maar ook van Lorenzo en Gaston. Wil jullie hierbij nog een keer ontzettend bedanken voor al jullie goede zorgen en dat ook namens iedereen, we komen zeker een keer terug.

Datum van verblijf: september 2023
Beoordeeld op 12 maart 2023 via mobiele applicatie

Van onze zoon een overnachting gekregen in jullie prachtige monumentale hotel voor onze trouwdag, met ontbijt en parkeren erbij. We zijn vriendelijk ontvangen bij receptie met een kopje koffie en uitleg over het hotel, kleine opmerking erbij, wat ons opviel voor een 4 sterren hotel dat de kleding van 1 van de dames niet gestreken was, zag er niet netjes uit. Kamers zijn naast de receptie ingang, we hadden een niet al te grote kamer aan de achterkant. Het matras is ons inziens aan vervanging toen, ligt niet meer vlak en je rolt naar het midden toe in een kuil. Koffie/thee op de kamer is gratis en er is een minibar. Je weet dat het gehorig is, maar voor ons was het prima en geen last van gehad. Prachtige ontbijtkamer met buffet en a la carte te bestellen, dik in orde. Lekkere verse jus, mooie vleeswaren alles prima kwaliteit. Locatie is perfect in 10 minuten sta je in het centrum en ben je zo bij museums. Kortom zeker de moeite waard om hier te verblijven, tijdens een stedentrip in het prachtige Leiden!!

Datum van verblijf: maart 2023
Receptie HUYS VAN LEYDEN, Eigenaar van Boutique Hotel Huys van Leyden, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 maart 2023

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw review. Fijn te lezen dat u het verblijf als prettig heeft ervaren en genoten heeft van ons a la carte ontbijt. Omdat we helaas niet kunnen zien in welke kamer u heeft geslapen, kunnen we ook niet controleren of er iets aan het bed mankeert. Wel kunnen we u aangeven dat de bedden nieuw zijn. Misschien dat de topper niet goed was geplaatst. WE zullen dit zeker controleren. De stagiaire die toen net haar eerste dag had, heeft inmiddels een keurig uniform.

We hopen dat we u in de toekomst nog eens mogen begroeten en wensen u fijne wittebroodsweken toe.

Team HUYS VAN LEYDEN

Beoordeeld op 11 december 2022 via mobiele applicatie

We wilde een super romantisch hotel om ons 12,5 jarig huwelijk te vieren. Dit is zeker gelukt het ontbrak ons aan niets. De kamer was super mooi met een warme romantische sfeer. Het ontbijt was helemaal top. De ligging was super alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand. We gaan zeker nog een keer terug.

Kamertip: Midden in het centrum van leiden. Gezellige stad veel te beleven museum rondvaart en veel eetgelegenheden. Vanaf het hotel alles op loopafstand
Datum van verblijf: december 2022