“Lekkere hapjes”
Beoordeling van Restaurant BurgerZaken

Restaurant BurgerZaken
Reserveren met
Restaurant BurgerZaken is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 33 van 300 Restaurants in Leiden
Keukens: Mediterraan
Beschrijving: Burgerzaken is hét grand café van Leiden gelegen in het historisch centrum tegenover het stadhuis. Een begrip in de stad al sinds 1997. De plek om elkaar te ontmoeten, niet alleen vanwege het prachtig Jugendstil-interieur maar vooral vanwege de huiselijke atmosfeer. We zijn dagelijks geopend voor koffie, lunch, borrel en diner. Op elk moment van de dag hebben wij u iets te bieden. Gastvrijheid, aandacht voor kwaliteit en goede producten staan daarin centraal.
10 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker in de tuin zitten. Weinig zon en coor weinigen een plekje. Maar wel lekker om rustig naar toe te vluchten vanuit de drukke stad.

6 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Anders dan de naam doet vermoeden gaat het hier niet om weer een duizend in een dozijn-burgerbar. Nee, de naam refereert aan de lokatie, achter het stadhuis. Minimaal zo mooi als het inwendige van het stadhuis is de inrichting van Burgerzaken. Tel daarbij op dat de broodjes bijzonder (smaakvol) zijn en belegd als ware kunstwerkjes. Of beter gezegd: kunstwerken. Want het formaat liegt er niet om: op een broodje van Burgerzaken kun je een marathon lopen. Maar dat wil je niet. Blijven zitten in het mooie Art Nouveau-interieur en bij mooi weer in de gezellige tuin. Dat wil je. Dat de bediening een beetje boel student is, neem je dan graag voor lief.

25 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke kaart met gerechten die net wat afwijken van de standaard. Het tomatenbrood bij onze lunch was echt heerlijk. Brood met zalm was ook erg lekker. Nu eens niet met roomkaas. Lekkere theesoorten. Bediening was ook vriendelijk. Enig minpuntje is het meubilair. De stoelen zijn gammel en niet erg comfortabel.

11 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden hier een heerlijk 3-gangen menu voor € 29,50. Voldoende keuze, ook voor vegetariërs. Knus zaakje, vriendelijke bediening.

1 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Vooraf kregen we een 'experiment' uit de keuken: popcorn met kerrie. Lekkere smaak, maar wel veel zout.
Heerlijke carpaccio, ietwat dik gesneden, maar goed van smaak. Mogelijk had de kok ook hier iets minder zout kunnen gebruiken, maar de zurige dressing van de salade maakte het geheel toch in balans.
De angus beef was zeer mals en goed van smaak. Aanvankelijk misten wij de groente, deze bleek verstopt onder het vlees, waardoor deze de heerlijke smaken van het vlees overnamen. De frieten.... wauw! Helaas was voor drie man één schaaltje echt te weinig.

De newyork cheesecake was lekker qua smaak.

Dit alles onderdeel van een menu: doe mij maar het menu!

Reizigers die Restaurant BurgerZaken bekeken, bekeken ook

Leiden, Zuid-Holland
Leiden, Zuid-Holland

In Restaurant BurgerZaken geweest? Deel je ervaringen!