“Beetje standaard Italiaan ”
Beoordeling van Fratelli

Fratelli
Reserveren met
Fratelli is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 9 van 314 Restaurants in Leiden
Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
3 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Kennen Fratelli van meerdere locaties. Deze in Leiden is niet de meest bijzondere. Kaart wordt volgens ons steeds minder bijzonder. Kwaliteit en bediening goed maar niet bijzonder. Wordt steeds meer een keten product

4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Een heerlijke lunch gehad. Gezellig om te zitten zowel buiten als binnen. Op wandelafstand van het buitenhof

1 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hadden er iets meer van verwacht! Staat tenslotte op 1 in tripadvisor.
Karige pasta de garnalen moest je zoeken en geen tegenreactie op vraag voor alternatief voor parmaham, maar ook geen extra garnaal.....jammer!

21 juni 2018 beoordeeld

Gisteravond lekker gegeten bij deze Italiaan in Leiden.

Eten was erg goed en het personeel had Italiaanse gastvrijheid en leverde service met een brede gemeende glimlach!

9 februari 2018 beoordeeld

Waarom begint deze beoordeling met de aanduiding Vooral Prima Personeel? Omdat het eten niet meer dan redelijk was en het personeel beter dan hetgeen uit de keuken kwam met één uitzondering. Maar daarover later meer.
Een alledaagse en zeer middelmatige pizza Frutti di Mare waarbij ik sterk het gevoel en de smaak kreeg dat het minimaal aantal garnaaltjes en de paar verdwaalde mosselen niet vers waren, maar uit de diepvries kwamen. Tonijn uit blik.....waarom in godsnaam? Dat is toch nooit vers? In zo een geval mag je nimmer in het menu schrijven dat de producten vers zijn. Vers uit blik is net zoiets als zeggen dat Knorr natuurlijke producten gebruikt. Zakjes, blikjes en emmers fabrieksmaterialen zijn nooit en te nimmer vers en hebben niet te zoeken in een keuken.
Inktvis was overigens erg prettig geweest, maar dat beestje ontbrak volledig op deze slappe deegformatie. Ik ben verslaafd aan verse inktvis, ik houd van verse inktvis, ik eet graag verse inktvis. Mijn conclusie, verkeerd en te weinig gestrooid uit de diepvrieszak convenience food.
Als ik mij vergis over het diepvries gehalte, dan ook meteen excuses aan het prima personeel, de kok en het restaurant. Evengoed was een stukje seppia / calamaro op deze zo gepropageerde pizza erg leuk geweest. Zuinig, matig en dus duur.
De charme van Fratelli ligt aan een aantal belangrijke aspecten. Het is een gemoedelijk restaurant met een prettige sfeer. Het lijkt rommelig, maar is eerder rustiek. Het personeel is zeer attent en Fratelli ligt centraal op enkele honderden meters van verschillende parkeergelegenheden.
Terug naar deze pizza. Het is een pizza, het ding is gebakken, er ligt iets op en ......dat was het dan ook. Ik ben een fervent bezoeker van Italië en weet mijn restaurants in de omgeving van
Perugia, Lucca of Napels feilloos te vinden. Deze pizza redt het niet daar. Ik ben er van overtuigd dat je op het moment dat je dit ding presenteert in Napoli, de klanten hartelijk moeten lachen en nooit terug komen.
Mijn pizza was liefdeloos in elkaar geflanst en heeft niet te maken met Italië. Snel wat deeg bewerken, een lepeltje tomatensaus, bevroren zeevruchten, enkele minuten in een willekeurige oven en veel plezier aan de klant gewenst. Mijn pizza? 2* voor de moeite, maar dat hoeft de volgende keer niet meer.
Brood met kruidenboter was ook een laf iets. Je plaatst wat stokbrood koud op een bordje, een kuipje fabriekskruidenboter erbij en klaar is Antonio. Kom op Fratellii!!! Even in de oven met dat brood levert een veel grotere amore op voor de kok. Dat kost 3 minuten en maakt de klant erg blij. De kok had er duidelijk geen zin in of heeft geen opdracht gekregen het brood in elk geval even op te warmen. Een beetje eigen initiatief had een andere recensie opgeleverd.
Maar er is nog een enorm compliment dat ik absoluut wil geven en dat is de bruschetta. Dio mio!!!! Wat een genot. De beste bruschetta in jaren en dat als extraatje. Ik kan koken. Italiaans, Thai en Duits. Brood lukt niet goed. Gebak? Niet mijn ding. Frans? Nooit gelukt. Italiaans. Si! Is een bruschetta koken? Nee, maar het is wel iets dat weinigen zo goed kunnen als bij Fratelli in Leiden. In een paar woorden? Een culinair hoogtepunt en welgemeend 10*.
Mijn advies? Ga naar Fratelli en vraag om deze bruschetta Alleen dat stukje passie is een genot.
Al met al? I'll be back en zorg er per favore voor dat de pizza inderdaad bedekt is met verse producten.

Reizigers die Fratelli bekeken, bekeken ook

Leiden, Zuid-Holland
Leiden, Zuid-Holland

In Fratelli geweest? Deel je ervaringen!