“Heerlijke biefstuk”

De la Soul
Geclassificeerd als nr. 32 van 322 Restaurants in Leiden
Keukens: Cajun & Creools
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Bar - restaurant waarbij Soul de rode draad is die door het bedrijf loopt. Wat is Soul food? Soul food is een breed begrip. Letterlijk vertaald betekent het voedsel voor de ziel. Dus voedsel dat niet alleen de maag vult maar ook het hart. Het is een keuken waarin het resultaat groter is dan de som der delen. Soul food past uitstekend in deze tijd omdat er wordt gekookt met eerlijke ingrediënten en de maaltijden ouderwets plezier verschaffen. De term Soul food is net als Soul muziek ontstaan in de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw. De grondleggers zijn de mannen en vrouwen, die tijdens de trans-Atlantische slavenhandel vanuit Afrika naar het zuiden van de Verenigde Staten zijn gehaald om daar te werken op de plantages. Deze onderdrukte, zwarte bevolking was voor haar voedsel afhankelijk van de resten van de rijke blanke bevolking en van wat het land te bieden had.
3 maart 2018 beoordeeld

Met kinderen en kleinkinderen hier gegeten. Attente bediening, lekker eten. Iets prijzig maar mijn man smulde van de overheerlijke biefstuk en dat maakte het allemaal het geld waard.

2 februari 2018 beoordeeld

Als liefhebber van cajun food moest ik dit restaurant een keer worden getest.... en daar heb ik geen spijt van! De authentieke southern smaak is duidelijk bekend in de keuken van De La Soul, en met name de gumbo was dan ook echt fantastisch. Maar ook de zalm met jalapeno korstje viel goed in de smaak en was geweldig gecombineerd met de crème mais. Ook de blackbean risotto en jambalaya waren erg goed te noemen, hoewel ik vind dat de gumbo er absoluut bovenuit springt.
De desserts vielen iets tegen, maar misschien kwam dat omdat de lat al vrij hoog was gelegd na de andere gerechten. De red velvet pancakes vond ik een beetje simpel en ook vrij beperkt, de corn pie is wel een voor Nederland erg originele zet en smaakte prima! De desserts zijn niet groot, maar wel een mooie afsluiter. Ik ga hier zeker nog eens naar terug!

Floriaan M, Manager van De la Soul, reageerde op deze beoordelingGereageerd 3 februari 2018

Dankjewel voor het enthousiasme, erg leuk om te horen dat alles zo in de smaak viel. Positief kritiek kunnen wij altijd wat mee. Wij proberen dan inderdaad ook zoveel mogelijk met onze smaken te spelen en interessante smaken neer te zetten. Wij zullen dit dan ook zeker meenemen in ons receptenboek.
Wij hopen jullie snel weer een keer te mogen ontvangen.

Team De la Soul

14 december 2017 beoordeeld

Een leuk gezellige restaurant met gezellige vlotte bediening. Wij hadden een voucher van SOCIAL DEAL AANGESCHAFT VOOR EEN PROEVERIJ EN DEZE WAS UITSTEKEND.Het aardappelopureetje die bij het hoofdgerecht werd geserveerd was heerlijk.Het was bijna een zalfje(wat je alleen in hele sjieke tenten krijgt).
Kortom een leuk en gezellig tentje waar je heerlijk kunt eten.

Floriaan M, Manager van De la Soul, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 december 2017

Hartelijk dank voor uw positieve feedback. Wij worden daar als team altijd gelukkig van!

3 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden een aanbieding voor een 3-gangen menu. Het was lekker en gevarieerd! Aardige bediening. We hebben heerlijk en gezellig gegeten. Op een woensdagavond, goed bezet, maar niet te druk.

23 oktober 2017 beoordeeld

Van dezelfde eigenaar als Hotel D'Oude Morsch, is voormalig cafe Huis De Bijlen nu gerestyled. Wat lichter, wat gezonder qua kaart. Een prima eetcafe zonder echt eruit te springen. Wat al zou hebben gescheeld is als het brood zelf gesneden zou zijn. Dan krijg je er al een wat ambachtelijker gevoel bij.

Een voldoende beoordeling klinkt altijd zo matig. Maar ja, als je voor alles een vier of vijf sterren beoordeling schrijft wordt het onderscheid ook moeilijker te vinden. Prima en dus voldoende.

Reizigers die De la Soul bekeken, bekeken ook

In De la Soul geweest? Deel je ervaringen!