“Leuke zaak, heerlijke poffertjes”
Beoordeling van Visser's Poffertjes

Visser's Poffertjes
Geclassificeerd als nr. 50 van 179 Restaurants in Dordrecht
Beschrijving: Visser’s poffertjessalon is al vanaf 1932 gevestigd in het pand aan de groenmarkt 9. De poffertjessalon heeft haar naam te danken aan de familie visser die al sinds het einde van de negentiende eeuw met poffertjeskramen, kermissen afreisden om ambachtelijke poffertjes te bakken. In 1932 was de familie visser het reizen zat en besloten zij zich in Dordrecht te vestigen. Tot op de dag van vandaag, ruim 85 jaar later, worden de poffertjes hier nog steeds volgens authentiek recept met veel zorg en aandacht bereid. Het pand van de poffertjessalon is gebouwd in 1657 en heette ‘Int blauw endt’. De oorspronkelijke gevelsteen van dit prachtige pand bevindt zich in het enige jaren geleden ontdekte mini museum ‘Huis Scharlaken’ op een steenworp afstand van de salon. ‘Int blauw endt’ werd bewoond door de rijke pluimveehouders familie; mesjan. In 1893 vestigde slager W.C Klein zich in het pand. Hij gaf het pand in dit jaar, de gevel, zoals hij nu nog steeds is. Dit is een zogenaamde Dordtse gevel, een aan het einde van de 16e eeuw ontstaan geveltype voornamelijk gekenmerkt door de halfronde bogen boven de ramen. De tegelwand achter de poffertjesplaat, de bar en boven de tafels als u binnenkomt, herinneren net als de gesplitste vloer aan de slagerij die in 1932 plaats maakte voor de ambachtelijke poffertjes van de familie Visser.
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag voor het eerst hier poffertjes gegeten.
Veel keuze, leuke kaart, ook qua drank voldoende keuze.
We hebben alledrie iets anders genomen en alledrie waren we dik tevreden.

Je zou verwachten dat poffertjes snel op tafel staan, dat duurt wel eventjes maar ik heb nooit haast als ik uit eten ga.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zoals ik hier las een uur of anderhalf uur hebben zitten wachten.

Wij hebben er in ieder geval van genoten en komen zeker nog eens terug, en ook om de pannenkoeken te proeven.

Aanbeveling voor als je in Dordt bent.

Datum van bezoek: september 2019

10 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We lopen binnen, een ietwat verouderd en viezig interieur. Al eerder op een evenement Visser’s poffertjes gehad en die waren fantastisch.
1 tafel buiten bezet en 2 binnen.
We bestellen 24 poffers en een capuccino.
Er komt een koffie, vriendelijk verzocht om toch de capuccino te brengen en die kwam er. Koffie prima maar bij coffeelicious is hij 1000 keer lekkerder.
Op de poffertjes hebben wij meer dan 1 uur moeten wachten . Vanaf dat het beslag op de plaat gaat, duurt het nog 10 minuten bak-tijd (schijnt).
Zo lang wachten in een bijna lege tent op een portie poffertjes is gewoon ronduit belachelijk.
Daarom ook de 1 ster, en nee, we geven dit niet door (behoudens wat geïrriteerd kijken). Want men dient zelf ook te snappen dat deze wachttijd waanzin is!

Datum van bezoek: juni 2019
7 mei 2019 beoordeeld

Ik ben een absolute poffertjes-fan. Dus toen ik op zoek was naar een bestemming voor een dagtripje en ik op internet zag dat Dordrecht een poffertjesrestaurant heeft, was de keuze snel gemaakt. Want waar vind je, behalve op een kermis, nou ‘echte’ poffertjes! Mijn verwachtingen waren skyhigh, des te groter de teleurstelling. We bestelden naturel, de lekkerste naar mijn mening. We moesten erg lang wachten terwijl wij de enige gasten waren. Vervolgens bleek dat voorgaande gasten nutella-poffertjes hadden gegeten, wat ik natuurlijk helemaal niet wil proeven. Het meisje in de bediening, die tevens ook onze poffertjes maakte, had meer aandacht voor een kennis met baby. Erg ongastvrij allemaal. Sla maar over!

Datum van bezoek: april 2019
31 maart 2019 beoordeeld

In de oude binnenstad van Dordrecht, vind je hier aan de zijkant van het Scheffersplein, aan de groenmarkt, poffertjes restaurant Visser,s.
Sinds 1932 zit dit leuke kleine unieke restaurant op dit adres, en serveert er overheerlijke poffertjes van prima kwaliteit.
Ook de andere gerechten zijn prima.
De bediening doet haar best om het iedereen naar de zin te maken.
Voor een lekker tussendoortje bent u hier op het juiste adres.

Datum van bezoek: maart 2019
30 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanmiddag geweest. We bestelden 2 gróte bier en 2 gróte portie poffertjes. De mevrouw kwam aan met 2 kleine lauwe biertjes en 2 portie lauwe poffertjes, waarvan enkele naar kaneel smaakten. (mijn man telde er 24 en geen 32) De boter smolt geeneens, omdat de poffertjes zó lauw waren. Heel jammer. We hadden er juist zo'n trek in. Voor ons geen poffertjes meer bij Visser's.

Datum van bezoek: december 2018
Visserspoffertjes, Eigenaar van Visser's Poffertjes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 januari 2019

Beste Pikey,

Wat fijn dat u de moeite neemt om zowel als facebook als op tripadvisor uw negatieve mening te delen, zonder ook maar iets van deze inhoud aan de bediening te laten weten bij uw bezoek.

Wij hopen dat ook u een erg fijn, gezond en succesvol 2019 tegemoet gaat!

Met zeer vriendelijke groet,

Team Visser’s Poffertjes

Reizigers die Visser's Poffertjes bekeken, bekeken ook

Dordrecht, Zuid-Holland

Dordrecht, Zuid-Holland

In Visser's Poffertjes geweest? Deel je ervaringen!