“Mooie, stoere kerk”
Beoordeling van Grote Kerk

Grote Kerk
Geclassificeerd als nr. 2 van 30 dingen om te doen in Dordrecht
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is prettig af en toe de rust op te zoeken. Een rijkversierde katholieke kerk kan aan te bevelen zijn, maar een stoere, lichte beperkt versierde kerk zeker ook. Bijzonder is het houtsnijwerk van de koorbanken. Ook bijzonder zijn de glas-in-lood ramen, de meesten geplaatst in het begin van de 20e eeuw.

20 mei 2018 beoordeeld

Een echte landmark in de regio. Vanaf de toren een waanzinnig uitzicht over de oudste stad van Holland

18 maart 2018 beoordeeld

Dit is een mooie en imposante kerk die op veel schilderijen van Jongkind en anderen voorkomt als stadsgezicht van Dordrecht. De ligging aan het water maakt het voor foto's e.d. interessant.

4 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie kerk met veel kleine details. Heb binnen een kaarsje kunnen aansteken. Zeker de moeite waard als je in Dordrecht bent.

Bekijk meer beoordelingen
8 februari 2018 beoordeeld

Kenmerkend voor deze kerk vind ik de vier kolossale wijzerplaten bovenop de toren.
Mooi in de Grote Kerk vind ik vooral de gebrandschilderde ramen. Ze verbeelden de historie van Dordrecht zoals van de Elisabethvloed (1421). Deze sneed Dordrecht af van het vaste land. Ook zie ik een gebrandschilderd raam van de grote stadsbrand (1457) en van de Dordste Synode (1618/1619).

Reizigers die Grote Kerk bekeken, bekeken ook

Dordrecht, Zuid-Holland

In Grote Kerk geweest? Deel je ervaringen!