“Beetje somber”

US$ 48,69*
Vanaf
Direct entree: Den Haag- en Holland-pas
Geclassificeerd als nr. 5 van 67 dingen om te doen in Delft
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Nederland ontdek je in Delft. In Museum Prinsenhof Delft, een uniek monumentaal gebouw en voormalig Hof van Willem van Oranje, beleef je de Nederlandse geschiedenis. Ervaar wat de Vader des Vaderlands ook nu nog voor ons land betekent. Ontdek hoe Delfts Blauw kon uitgroeien van een ordinair namaakproduct tot een wereldwijd Hollands icoon en hoe Delft en de Delftenaren met creativiteit, innovatie en een slimme handelsgeest hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van Nederland.
14 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit museum is toe aan een verfrissing. Alhoewel de collectie prachtig is, kan het interieur wel upgrade gebruiken. Ook de tijdelijke tentoonstelling met strandbeesten van Theo Jansen ziet er een beetje armzalig uit. Gelukkig is het werk van Theo zo sterk dat dit ook in een sobere opstelling fantastisch blijft.

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Museum Prinsenhof Delft
Bekijk de nieuwste beoordelingen

12 januari 2017 beoordeeld

Wat een leuk museum. Interessant voor Nederlanders en buitenlanders. Ikzelf herinnerde me weer van alles wat ik vroeger op school heb geleerd. Voor buitenlanders is het een stoom cursus Nederlandse geschiedenis en koningshuis.

9 januari 2017 beoordeeld

De onderste verdieping is vol van Willem van Oranje en de familie en is zeer interessant. Terwijl wij er waren was er ook de strandbeest tentoonstelling, dit moet je interesse hebben. De 2e verdieping gaat meer over de geschiedenis van Delft. En was voor ons minder interessant. Prijs is wat aan de hoge kant voor volwassenen.

7 januari 2017 beoordeeld

Algemeen zicht op de tijd van WvO. Portretten, geschiedenis...
Porselein enz
Mooi ingericht
Prijs een beetje hoog

6 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Srandbeesten- tentoonstelling moet je interesse hebben. Uitleg was slecht te verstaan tijdens de demonstratie.
Andere ruimtes waren re de lijk gevarieerd ingericht.

Reizigers die Museum Prinsenhof Delft bekeken, bekeken ook

Delft, Zuid-Holland

In Museum Prinsenhof Delft geweest? Deel je ervaringen!