“Prima ervaring”
Beoordeling van Le Barrage

Le Barrage
Geclassificeerd als nr. 2 van 12 Restaurants in Alblasserdam
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Uitstekend eten, verrassingsmenu, gezellige locatie, prachtig terras en een prima gastvrouw (Demi).
Komen zeker terug!

Datum van bezoek: juni 2019
ChaimUveroBezemer, General Manager van Le Barrage, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Beste yachtcharterb,

Dank u wel voor uw beoordeling en voor het delen van uw goede ervaring. Fijn dat alle ingrediënten op zijn plaats vielen. Ik zal de complimenten overdragen aan Demi! Graag tot een volgende keer.

1 juni 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Le Barrage schept hoge verwachtingen die helaas onvoldoende waar worden gemaakt. Met name de service en alertheid van de staff laat te wensen over. Net het extraatje dat een bezoek aan Le Barrage leuk maakt en waardoor je weer reserveer. Binnen de ‘familie restaurants’ kan er heel veel goede ervaring worden opgedaan. Sommige stijgen er steeds weer bovenuit. Leuk en lekker om daar een hapje te doen!

Datum van bezoek: juni 2019
ChaimUveroBezemer, General Manager van Le Barrage, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 juni 2019

Beste Arco V,

Dank u wel voor uw recensie. Het is jammer dat u niet heeft kunnen toelichten waarom wij hoge verwachtingen scheppen. Wij hebben namelijk hetzelfde doel als onze zusterrastaurants Willaerts en Il Mercato in Papendrecht: Aandacht voor de gast en het bezorgen van een optimale beleving. U geeft aan dat we daar met service en alertheid steken in hebben laten vallen. Mijn excuses dat dit is voorgevallen. Mocht u daadwerkelijk 1 juni ons hebben bezocht, dan was dat een zaterdag en dat is wel onze drukste dag in de week. Laat ik wel voorop stellen dat dit geen excuus is, want onze gasten verdienen, ongeacht welke dag van de week, dezelfde goede aandacht. Ik zal er wat scherper op letten en zie u toch graag terug bij ons of bij onze 'zusters'.

25 mei 2019 beoordeeld

De locatie van dit restaurant is natuurlijk prachtig: naast de rivier.
Het eten: we hadden een voorgerecht, hoofdschotel en dessert. Alle 3 waren heel lekker. De porties zijn zoals hier reeds is geschreven, niet echt groot. We hebben wel nog een potje friet moeten bijbestellen. Het is dan wel jammer dat je hiervoor moet bijbetalen.
Suggestie: waarom zorgen jullie, zoals de meeste restaurants in België, niet voor wat brood op tafel ? Dit kan toch de grote kost niet zijn ?

Datum van bezoek: mei 2019

Beste GuyCau,

Een eer dat iemand met zoveel Tripadvisor recensies de tijd neemt om er ook 1 voor ons te schrijven. En nog een mooie beoordeling ook. Dank u wel voor de tip met het brood en de frites. We serveren bij onze hoofdgerechten standaard frites, behalve bij pasta en quiche gerechten vanwege de slechte combinatie. Het klopt dat alles bovenop onze aangeboden frites extra wordt doorbelast. We hebben wel een mooi rustiek landbrood beschikbaar, alleen wij hebben (net als veel restaurants in Nederland) dat alleen tegen betaling. De keuze ligt dan altijd bij de gast. Wanneer u weer in de buurt bent, hoop ik u zeker terug te zien.

17 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Entourage is mooi, bediening aardig. Kwaliteit van de tournedos matig en hoeveelheid karig. Carpaccio letterlijk na 4 happen op. Wel 150 euro (met 2 personen) afgerekend met 1 fles wijn van ongeveer 30 euro en geen nagerecht.

Datum van bezoek: mei 2019

Beste mark_alderliesten,

Dank u wel voor het delen van uw feedback en voor de complimenten voor de bediening en het pand. Onze carpaccio is handgesneden en zijn daarom wat dikkere plakjes dan u misschien gewend bent met de dunne, kant-en-klare plakjes. Het gewicht is namelijk precies hetzelfde als een doorsnee carpaccio elders. We richten ons dus meer op smaak en mooiere producten, dan op (optionele) hoeveelheid. En de tournedos is een premium soort van onze leverancier Nice to Meat. Mijn excuses als dat tegen viel. Gezien uw kosten heeft u dan ook meerdere smaakmakers gekozen, want het is zeker mogelijk om voor veel minder bij ons te dineren. Toch hoop ik dat u ons nog een kans geeft, gezien de prettige ervaringen qua service en ambiance.

21 april 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteravond gegeten bij Le Barrage.
Sfeer is gezellig en aankleding is sfeervol.
We hebben beide een 4-gangen verrassingsmenu besteld. Amuse was lekker. Het voorgerecht was paling in het groen. Was ook lekker, maar wel jammer dat er maar 5 ministukjes paling in zat, welke ook nog eens van mindere kwaliteit was: hard gerookt en daardoor moeilijk te fileren, waardoor stukjes huid achterblijven. Daarentegen zat er veel zalm in. Zalm in het groen, met een beetje paling had beter gepast.
Hoofdgerecht eend, smaakte goed net als het nagerecht.
De service was top, de wijnen waren zeer passend bij de gerechten.
Alleen jammer dat we even later buiten stonden en het gevoel hadden dat we alleen een hoofdgerecht op hadden. We hadden nog honger en dat na 4 gangen.

Datum van bezoek: april 2019
ChaimUveroBezemer, General Manager van Le Barrage, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 april 2019

Beste maykereij,

Dank u wel voor uw reactie en feedback op uw bezoek. Geweldig dat eigenlijk alles enorm in de smaak gevallen is: de sfeer, service, het eten, de wijnen; kortom de hele avond! Dat is waar we naar streven! Wel jammer dat u het gevoel achteraf had dat u niet voldoende gegeten heeft. Dat is uiteraard niet de bedoeling. We hebben sinds kort elk verrassingsmenu uitgebreid met een gratis amuse, dus theoretisch had u dan 5 gangen. We portioneren bij 3, 4 of 5 gangen expres zodanig dat de gehele maaltijd voldoende is en onze gasten niet over de top afgetopt het restaurant verlaten. Maar meer met een voldaan gevoel na een culinaire avond. Het spijt me dat dat bij u niet het geval was.

Reizigers die Le Barrage bekeken, bekeken ook

Dordrecht, Zuid-Holland
Ridderkerk, Zuid-Holland

In Le Barrage geweest? Deel je ervaringen!