Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
Leuke collectie met wetenswaardige informatie over de handel in Veere

Leuk museum op twee plekken. Leuke audiotour door de voormalige woning van een Schotse handelaar ... meer lezen

Beoordeeld op 12 november 2018
483pims
Èèn museum op twee lokaties.

Het museum van Veere is gevestigd in twee prachtige historische gebouwen: de Schotse Huizen aan de ... meer lezen

Beoordeeld op 15 augustus 2017
TedCulemborg
Culemborg, Nederland
Lees alle 39 beoordelingen

Beoordeeld op 18 april 2017

Een klein museum waar je een mooi beeld krijgt van Veere en haar handel in Schotse Wol. Maar waar ook aandacht wordt besteed aan andere exposities. Binnenkort loop ik weer even binnen. Ik vind de video vertellingen over de bewoonster erg goed inzicht geven in de geschiedenis.

Datum van activiteit: januari 2017
Beoordeeld op 27 oktober 2016 via mobiele applicatie

De term Schotse huizen prikkelt al wel de nieuwsgierigheid, en eenmaal binnen krijg je een veel beter beeld van de relatie tussen Veere en Schotland. Interessant onderwerp, mooie ruimtes. M.i. mag de zolder, waar de historie verhaald wordt, nog wel wat meer cachet krijgen.
Er is veel ruimte voor een wisseltentoonstelling, en dat bepaalt mede de kwaliteit van het bezoek. De huidige foto-tentoonstelling vonden wij maar matigjes.

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 1 september 2016 via mobiele applicatie

Dit authentieke Zeeuwse dorpje spreekt tot de verbeelding van iedereen. Het is dan ook heel verhelderend te weten te komen in de Schotse Huizen hoe de vork in de steel zit. Heel interessant.
Ze hebben een audio tour die alles bevattelijk te hoor geeft

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 29 augustus 2016

Voor kinderen en volwassenen altijd een leuke historische ervaring. de oude beelden van het oude stadhuis Veere zijn hier nog te zien en een prachtige collectie boerenkleding.

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 14 augustus 2016

Museum Veere dat vroeger "De Schotse Huizen" heette is niet groot maar ik vond het toch erg bijzonder door de fraaie middeleeuwse architectuur en de gotische beelden.
Er was een verkooptentoonstelling van fraai schilder-werk van de Vlaamse kust en scheepvaart-wereld van rond 1920.

Datum van activiteit: augustus 2016