“Verbinding tussen oude en nieuwe generatie in dit museum te ervaren”
Beoordeling van Zeeuws Museum

Zeeuws Museum
Geclassificeerd als nr. 2 van 31 dingen om te doen in Middelburg
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld

Sinds enige tijd heeft de museumleiding zich op het standpunt gesteld om oude voorwerpen te combineren met hedendaagse kunst. De nieuwe kunst heeft dan wel een associatie met de oude voorwerpen of Zeeuwse cultuur.
Voorts is nagelaten om alle voorwerpen uitvoerig te beschrijven, wordt grotendeels aan de beleving van de bezoeker zelf overgelaten. In iedere zaal ligt wel een flyer, waarin achtergrondinformatie wordt gegeven.
Ook is er een ruimte waar ouders/kinderen zelf kunnen knutselen en voorwerpen kunnen aanraken en voelen.
Prachtig is ook de zaal met gobelins.
De expositie is toegankelijk met de museum jaarkaart, er is een lift, goed rolstoel toegankelijk, voorts kluisjes. Op de begane grond is er een restaurant

Samantha D, Online Support van Zeeuws Museum, reageerde op deze beoordelingGereageerd 21 juni 2018

Dank voor deze fijne review.

25 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het gebouw is indrukwekkend mooi en het stalen interieur van de trapgangen contrasteert spannend met zijn omgeving.
De eerste verdieping behandelt ‘Das leben am Haverkamp’.
De getoonde ‘dingen’ worden met een druk op de knop toegelicht. De uitleg is als van een dronkeman die zijn eigen woorden niet begrijpt. Na anderhalve zin zijn we de draad al kwijt. Zonde van de ruimte, onbegrijpelijke, zinloze schepsels. Mijn advies voor de makers: Ruim je spullen op, volg een opleiding, ga aan het werk en voeg iets zinnigs toe aan de maatschappij!
In de volgende ruimte is de natuur aan de slag geweest, prachtige mozaïeken van scheermessen, kokkel- en mosselschelpen. Indrukwekkend en in schril contrast met de vorige ruimte.
De grote thema-verhuiskisten op zolder zijn een mooie vondst en leuk om te bezoeken.
We bezochten het museum min of meer toevallig, een reisdoel zou ik er niet van maken.

Dank voor de feedback.

25 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg de moeite waard. Tijdelijke expo erg komisch en mooi dat ze jong talent de kans geven. Veel oog voor vormgeving en educatie in de tentoonstellingen. Een erg goed museum!

Dank voor deze fijne review!

7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Sfeervol pand maar helaas zie ik weinig dynamiek in de diverse tentoonstellingen. Op de bovenste etage nog steeds de bekende thema's. De etage daaronder laat nog steeds dezelfde gobelins zien en de schilderijen. De modeafdeling heb ik deze keer overgeslagen. De Romeinse tentoonstelling was eigenlijk mijn doel. Ook deze tentoonstelling viel me tegen. Veel vondsten van buiten Zeeland. Weinig echt interessante verbanden werden er gelegd tussen de vondsten onderling. Ik vond samengevat dit museum wat inspiratieloos. Dat kan toch beter lijkt me.

Dank voor de feedback.

Bekijk meer beoordelingen
31 maart 2018 beoordeeld

Via collega toegangskaarten gekregen, dus bezoek gepland. Ontvangst was heel vriendelijk en duidelijk. Maar de tentoonstelling viel mij behoorlijk tegen. Weinig leerzaam over de geschiedenis en ontstaan van Zeeland. Ziet er meer uit als een kunstmuseum die terloops met Zeeland is verbonden.

Reizigers die Zeeuws Museum bekeken, bekeken ook

In Zeeuws Museum geweest? Deel je ervaringen!