“Teleurstellend”

Florent
Geclassificeerd als nr. 20 van 630 Restaurants in Utrecht
Keukens: Belgisch, Frans
Dineropties: Diner, Reserveringen
Beschrijving: ‘bistronomie met bravoure’ “Parijse bistronomie, met een flinke scheut New Yorkse bravoure en goed afgekruid op zijn Utrechts” Florent ligt aan het Visschersplein in het hart van Utrecht, op drie minuten loopafstand van parkeergarage ‘Springweg’ en tien minuten loopafstand van het Centraal Station. In z’n warme, comfortabele, eigentijdse ambiance biedt Florent een uitstekende mogelijkheid om te borrelen, ‘zakelijk’ te dineren of met groepen te genieten van alles wat we te bieden hebben. Bij binnenkomst merk je gelijk op dat het restaurant op subtiele wijze is opgedeeld in min of meer drie delen. Rechts is voor intiem en wat meer ‘aangekleed’, terwijl je links met je gezelschap gezellig neer kan ploffen op de lange bank aan de wagondelen tafels & allen met dezelfde dinerkaart. The Captain van het Keukenteam; serveert eerlijk eten geïnspireerd op de Frans-Belgische keuken, stoer eten zonder liflafjes, seizoensgebonden en groenten nemen een prominente plaats in op de menukaart. Het midden gedeelte is er om bij een goed glas wijn of een Belgisch gebrouwen bier de dag meer af te sluiten of juist de avond in te luiden en wordt je verleid dan serveren wij graag een kleine bite. De deur in Utrecht staat zeven dagen per week open vanaf 18:00 uur voor elke foodliefhebber die lekker wil eten. Mét kwaliteit en bovenal sfeervol en heel veel sfeer bij ons eten. À bientôt
15 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het oog mooi etablissement. Eten zeer teleurstellend. Piepkleine en vooral waterige oesters vooraf, smaakloze escargots als voorgerecht, ongare groenten bij het hoofdgerecht en een vervelend door sinaasappel overheersende chocoladetruffeltaart. Positief punt: de aardige wijnen. Jammer Florent, ik had oprecht uitgekeken naar het bezoeken van jullie goed aangeschreven restaurant. Blijkt - voor mij - een absolute façade.

ManagervanFlorent, Eigenaar van Florent, reageerde op deze beoordelingGereageerd 19 april 2017

Beste Thijs J

Als eerste dank voor recensie. Wij stellen het zeer op prijs als u contact met ons op wil nemen op het volgende e-mail adres lamber@restaurant-florent.nl. Graag willen wij meer informatie en kijken of wij u "teleurstellende" avond goed kunnen maken. vriendelijke groet , Lamber van Dam en zijn team van Florent

Schrijf een beoordeling

10 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een tip hier beland, erg leuk ontvangst en sfeervolle zaak. Leuke kaart, gerechten zijn groot van portie. Goed gesmaakt, ook de geadviseerde wijnen per gerecht. Aanrader!

11 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant ligt In hartje centrum van Utrecht. De straat is misschien niet de gezelligste. Het restaurant heeft stijl, een goede keuken, kundig personeel, de kaart biedt voldoende keuze en naast de kaart is er een 3 keuze gangenmenu. De gerechten zijn verfijnd en de smaakcombinaties verrassend en uitgebalanceerd. De prijs is in lijn met het gebodene.

6 maart 2017 beoordeeld

Wij zijn hier op zondag geweest voor de brunch. Het was relatief rustig maar we zaten heerlijk ongedwongen. De kaart had geode diversiteit en het eten was heerlijk. Ik vond het top!

3 maart 2017 beoordeeld

Met een groepje collega's zijn wij bij Florent hartelijk ontvangen. Op verzoek mochten wij zelfs een half uurtje eerder aan tafel schuiven. Echt heerlijk gegeten, mooi opgemaakt ook!

Reizigers die Florent bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Florent geweest? Deel je ervaringen!