“Leuk concept, prima restaurant, tikkeltje overprijst. ”
Beoordeling van Simple.

Simple.
Geclassificeerd als nr. 53 van 851 Restaurants in Utrecht
Keukens: Internationaal
Meer informatie over het restaurant
Dineropties: Diner, Reserveringen
Wijk: Neude Janskerkhof en Domplein
Beschrijving: Gelegen in hartje Utrecht, is recent Restaurant Simple geopend. Jeroen de Zeeuw (Chef) en Ditmar Zuiderhoek (gastheer) zwaaien de scepter bij Simple. Deze nieuwe onderneming wordt getypeerd met een aantal simpele, maar duidelijke uitspraken: "Keep it Simple, stupid" "We seek to fully use everything that nature has to offer us" Op donderdag, vrijdag en zaterdag is Simple geopend.
28 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi en sfeervol ingericht restaurant op een mooie locatie aan de voet van de Dom.
Leuk en commercieel slim concept om een 8 gangen menu te maken, waarbij de gast de keus heeft in het aantal gangen wat hij/zij wil. Kies je bijvoorbeeld voor 6 gangen, vallen er 2 vooraf bepaalde gangen af. Maakt het voor de inkoop en keuken een stuk makkelijker.
Met een last-minute verzoek om voor 1 persoon zo veel mogelijk lactose vrij te koken werd goed rekening gehouden. De wijnen passen goed bij de gerechten.
Het personeel is vriendelijk, maar mag wat subtieler te werk gaan. We zaten tegenover de tafel waar de glazen en de wijnen op stonden en daar werd nog net niet met de flessen gesmeten. Standje automatische piloot stond daar regelmatig aan, aan tafel niets dan vriendelijkheid!
We hebben geregeld in vergelijkbare restaurants gegeten waar we toch net iets meer 'waar voor ons geld' kregen, waardoor Simple voor ons toch iets overprijst is.

28 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op de dag na kerst mijn verjaardag met zijn vijven gevierd bij Simple. Prettige ontvangst in een mooi restaurant. Simple werkt met een menu waarin je zelf het aantal gangen bepaalt. Wij hadden vijf gangen. Het begon met de wilde gamba met kataifi, tomaat en venkel. Vanwege een alergie was er één alternatief gerecht. Dit zag er net zo spectaculair uit als de gamba’s en was net zo lekker. Vervolgens aardpeer met bergamot, geitenkaas en karmozijn. Als derde gang tamme gans met een duxelle met zwarte knoflook saus en de vierde gang bestond uit hazenpeper, een stukje filet, eendenlever en rode kool.
Deze gangen werden begeleid door een mooie Grune Veltliner. Als slot het dessert. Omdat geen van de gasten een echte kokos fan is heeft de keuken het pre dessert wat uitgebreid. Kweepeer, sabayon en o.a. Sechuan.
We hebben allemaal genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke en voortreffelijke bediening.

26 december 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij gingen bij Simple eten op eerste kerstdag en kregen daarbij het kerstmenu. Ik ben een wat moeilijkere eter, maar ik heb elke gang weer van elk ingrediënt genoten en alles geprobeerd en gegeten. Wij kregen er een wijn arrangement bij en bij elke wijn wist de bediening er onwijs veel over te vertellen, maar ook over het eten! Als je vragen had dan wisten ze altijd wel een antwoord. Wij hadden de koffie overgeslagen en daar krijg je bonbontjes bij en zonder het te vragen kregen wij de bonbons in een bakje mee naar huis, heel schattig! Het enige minpuntje vond ik dat de bediening erg formeel is en ik ben daar niet zo van, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

21 december 2018 beoordeeld

Wij hebben een viergangenmenu gekozen. Vooraf een aperitief aan de bar gedaan (de cremant, een goede keus!). Vooraf krijg je amuses, brood en kaasstengels en achteraf bij de thee kregen we friandises. Voor mijn vriendin die niet tegen lactose kan, hadden ze speciale friandises en verder in het menu hebben ze er ook goed rekening mee gehouden. Het is ons heel goed bevallen! Een aanrader.

11 december 2018 beoordeeld

Hier gegeten met 7 personen. Restaurant is ruim opgezet. prima ronde tafel voor 7. Gerechten waren heerlijk goed in evenwicht. Prima bijpassende wijnen. Professionele maar toch persoonlijke bediening. Prijs kwaliteit is goed.

Datum van bezoek: november 2018

Reizigers die Simple. bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province
Utrecht, Utrecht Province

In Simple. geweest? Deel je ervaringen!