TripAdvisor
Zoeken
Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooie en bijzondere kunst

Dit museum is gevestigd in een voormalig klooster en heeft een prachtige en bijzondere collectie ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld

Asperen, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 288 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Utrecht
vanaf US$ 5,44
Utrechtse Kayak Tour
8 beoordelingen
vanaf US$ 37,46
vanaf US$ 13,62
vanaf US$ 42,57
Beoordeeld op 12 september 2019 via mobiele applicatie

Bij de tentoonstelling ‘Bij ons in de Biblebelt’ geweest en ook een deel van het museum bezocht. Veel pracht en praal uit de religieuze collectie van het museum.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 11 september 2019

Mooi museum als je geïnteresseerd bent in religieuze voorwerpen en kunst. De afbeeldingen op de schilderijen zijn van Bijbelse taferelen of van heiligen. Daar moet je van houden. Soms ook tentoonstelling met voorwerpen, boeken e.d. van andere godsdiensten.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 4 september 2019

Er was een expositie over de Biblebelt, zéér interessant, een goed inzicht gekregen .
Het gebouw en de tuin zijn erg mooi, een mooie rustige plek midden in hartje Utrecht.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 17 augustus 2019 via mobiele applicatie

Heel interessante tentoonstelling. Zeker de moeite waard. Geschiedenis goed weergegeven. Zorg en aandacht om het duidelijk over te brengen aan de bezoeker. Behoorlijk uitgebreid.
Aanrader

De catering aan het eind van het bezoek valt ronduit tegen. Niet service gericht en het lijkt erop dat de catering eigenlijk naar huis wil.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 12 augustus 2019

Omdat wij meer wilden weten over de Biblebelt, hebben we het museum Catharijneconvent bezocht. Wij vonden het een bijzondere, maar ook deprimerende tentoonstelling. Het geloof werd als zeer zwaar uitgebeeld. Wij vonden het erg interessant om een klein kijkje te mogen nemen in deze gemeenschap. Deze tentoonstelling wordt druk bezocht, dus is het verstandig om daar rekening mee te houden v.w.b de bezoektijden (het beste vroeg in de ochtend of laat in de middag) en het eventueel vooraf aanschaffen van tickets. Tot slot: het bijbehorende restaurant serveert prima koffie en gebak. Wel aan de prijs, dat zou wat ons betreft wel wat lager mogen.

Datum van activiteit: augustus 2019