“Bijzonder smakelijk”
Beoordeling van De Ontdekking

De Ontdekking
Geclassificeerd als nr. 1 van 22 Koffie en thee in Utrecht
Dineropties: Ontbijt, Lunch
Beschrijving: De Ontdekking heeft na 60 jaar de locatie van een oud reisbureau overgenomen en houdt het vakantiegevoel vast in zowel de inrichting als de menukaart. De knusse ruimtes van het split-level pand reflecteren de verschillende continenten en de informele internationale sfeer doet denken aan gezellige ontmoetingen tijdens lange reizen. De ontbijtjes bieden een mooie variatie om bij wakker te worden, van Griekse yoghurt met huisgemaakte cruesli tot aan een high breakfast om samen heerlijk allerlei broodjes en beleg uit te proberen. Tijdens de lunch zijn er fijne sandwiches, salades, huisgemaakte soep en verschillende quiches. De hele dag door zijn er verse smoothies, terwijl de barista's elke gewenste koffie voor je zetten met de professionele espressomachine. Natuurlijk is de koffie fairtrade en 100% arrabica en is er ook decafé en sojamelk verkrijgbaar zonder extra kosten. Op de theekaart staan klassiekers naast moderne varianten, zoals een groene 'Bangkok'met gember en kokos. Alle koffie en thee smaakt nog beter met een huisgemaakt taartje erbij! Vanaf 14.30 is er de mogelijkheid om te high-tea'en. Of misschien houd je wel meer van een wijntje of biertje met een uitgesproken vakantie-herinnering, zoals de Chang uit Thailand. Bestel er een borrelplank bij en geniet van een vleugje vakantiegevoel in Utrecht.
4 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk geluncht hier, goede bediening. Gezellig druk voor maandagmiddag. Veel studenten. Kaart is meer dan voldoende, keus is prima.

Datum van bezoek: maart 2019

10 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Ruim, maar toch heel gezellig en vriendelijke bediening. Heerlijk ontbeten, de tosti’s waren heel lekker en goed gevuld.

Datum van bezoek: februari 2019
4 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op 300 meter van ons hotel, in een fijn straatje, bevindt zich de ontdekking. Een reis-thema-café met cozy hoekjes om zowel alleen te werken als uitgebreid te ontbijten met 2 of misschien wel 6 personen. Aardig personeel, no-nonsense en behulpzaam. Heerlijk ontbijt, bergbeklimmersontbijt is een aanrader en kan je zeker een halve dag vooruit ! ;-)

Datum van bezoek: februari 2019
3 februari 2019 beoordeeld

Om de hoek van waar ik woon zit deze fijne ontbijt- en lunchplek. Zeer vriendelijke bediening en altijd een plekje vrij. De broodjes zijn met liefde gemaakt en met verse ingredienten. Ook mijn koffie to go haal ik graag! Aandachtspuntje zou kunnen zijn dat ze de kaart wat vaker mogen veranderen.

Datum van bezoek: januari 2019
6 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op zaterdagochtend zonder ontbijt de stad in. De ontdekking zegt het al... wat een heerlijk ontbijt met een gezellige ambiance kregen wij voorgeschoteld. De smoothie super fris en vers. Wat een mooie ochtend.

Datum van bezoek: januari 2019

Reizigers die De Ontdekking bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In De Ontdekking geweest? Deel je ervaringen!