“Heel lekker gegeten met een klein minpuntje.”

Het Zuiden Fish&Wine Steak&Beer
Laat maaltijden bezorgen
Geclassificeerd als nr. 19 van 780 Restaurants in Utrecht
Keukens: Mediterraan
Wijk: Lange Elisabethstraat Mariaplaats
Beschrijving: VIS & VLEES (gril) Naast de ruime keus aan vis, staat ons restaurant vooral bekend om zijn côte de boeuf dry aged vlees en tomahawk steak. Het gewicht is mooi voor een tafel van twee en zelfs voor de echte vleeseter een uitdaging. Ons menu biedt een ruime keus aan schaal- en schelpdieren en buiten de kaart om dagelijks verse vis zoals tarbot of zeetong. De wijnkaart biedt keus uit 24 heerlijk wijnen, waarvan er 15 ook per glas te bestellen zijn. Informeer ook naar onze wijnen buiten de kaart.
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Heel lekker voorgerecht(tomaat met buffelmozzarella) maar het hoofdgerecht( pasta pesto) van mijn vriendin was maar matig. Ik heb het zelf ook geproefd en er zat weinig smaak in het gerecht.
Mijn beide gerechten waren heel lekker. Ik had als voorgerecht een vleesplank en als hoofdgerecht een mixed grill.

4 weken geleden beoordeeld

Vanavond onze trouwdag saampjes gevierd bij het zuiden, en dat was zeker geen teleurstelling.

We bestelde een paar oesters, helaas wel met wat schelpgruis, maar hey dat kan de beste gebeuren. Ook nog een black angus carpaccio en een vis plankje voor af. Prima, maar was echt noet nodig geweest gezien hey mega grote hoofdgerecht, wat echt super was.

Mijn man is een echte vlees eter en die had wel zin in de dry age thomhanksteak, ik zelf had zin in kreeft, dus we kozen voor de surf and turf combinatie. Poeheey wat een gerecht, veel!!! Buikkie was erg vol, maar het was een ware smaak sensatie, de groente waar de kreeft op geserveerd waren, waren echt heel lekker.

De prijs is was duur, maar voor een keer zeker de moeite waard.

3 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Zowel voor de lunch als diner hier gegeten, heel erg goed!
Pannetje schelpdieren erg lekker, ook de kreeft en surf & turf waren erg lekker!

21 juli 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten bij het Zuiden. Werkelijk goed Tomohawk werd aangeboden met kreeft top gerecht echt een aanrader. Natuurlijk ook een fles ripasso erbij en de avond kon niet meer stuk

Datum van bezoek: juni 2021
20 juli 2021 beoordeeld

Ik had aan onze ober gevraagd wat er allemaal op de fruit de mer lag. Calamares, scheermesjes, kokkels, gamba's, zalm, tonijnsteak,... Ik was overtuigd dus ik bestelde dit. Amper 10 min later kreeg ik mijn fruit de mer voorgeschoteld en kreeg mijn vriendin haar steak. Snelle service denk je dan, dus top. Helaas was na 5 min mijn eetlust echter over. De zalm was niet vers, had een heel doffe kleur en vieze smaak. De calamares kon je vergelijken met kauwgum. Bij de gamba's was het darmkanaal nog aanwezig wat het zeker niet smakelijk maakte. De tonijn was niet te bespeuren. Toen ik hier achter vroeg kreeg ik te horen dat de chef het er soms oplegt en soms niet. Mijn vriendin haar steak was ook niet top. We hebben dit ook gemeld en kregen een gratis koffie, dat was het dan ook. In ieder geval absoluut geen aanrader. Blijkbaar waren we niet alleen want het koppel naast ons deelde dezelfde negatieve ervaring. Ik had beetje het gevoel dat toeristen er maar snel snel iets kregen en dat de vaste klanten meer in de watten werden gelegd.

Datum van bezoek: juli 2021

Reizigers die Het Zuiden Fish&Wine Steak&Beer bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In Het Zuiden Fish&Wine Steak&Beer geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.